Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@14:57:18 GMT

دل خوش سیری چند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۲۹۱۱

دل خوش سیری چند؟

آفتاب‌‌نیوز :

احمد طالبی‌نژاد در یادداشتی نوشت: خوشبختی ما ایرانیان در این است که سال نوی ما هم‌زمان است با بهار؛ یعنی فصلی که زمین و زمان دوباره زنده می‌شود و طراوت و شادابی در فضا موج می‌زند. اگرچه بهار گریزپاست و تا بیایی خوب در آن غوطه‌ور شوی، ناگهان غیب می‌شود و جایش را به تابستان گرم و طولانی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همین «چندروزه خوش‌بودن» با گل و گیاه و سبزینگی، لذتی جاودانه دارد.

بچه که بودیم، روز نخست نوروز را با «گل اومد، بهار اومد میرم به صحرا، عاشق سودایی‌ام بی‌نصیب و تنها...» خوش بودیم. به‌خصوص آن اورتور بی‌نظیرش. حیف که در این یادداشت نمی‌شود با دهان زد و با گوش شنید. اگر صبح نخستین روز عید این ترانه از رادیو پخش نمی‌شد؛ انگار بهار هنوز نیامده بود و بعد بهارانه‌های دیگر. آن وقت‌ها دنیایمان محدود بود به ترانه و شادی چهار روزه عید؛ چون از روز پنجم باید می‌نشستیم سر تکلیف‌های شاق عیدانه که مثلا رونویسی کامل کتاب فارسی با قلم و دوات بود و بیگاری‌هایی از این دست طی ۱۰ شب و روز تعطیلی. اما همان چهار روز برای نیاز‌های ما به خوش‌بودن کافی بود. تنها جنگی که خبرش را از رادیو می‌شنیدیم، جنگ ویتنام و آمریکا بود که به ما ربط نداشت، چون خیلی از ما دور بودند. این جنگ نه روی آجیل و میوه شب عید تأثیری داشت و نه روی ارز و سکه؛ که این‌ها مفت مفت بودند و بالا و پایین رفتنشان آن‌قدر‌ها جدی نبود؛ ضمن اینکه باز به ما ربطی نداشت. هرچه بزرگ‌تر شدیم، از اندازه خوشی‌هایمان کاسته شد. ازدواج، زندگی خانوادگی، بچه‌دارشدن. سگ‌دو زدن برای جفت و جور کردن قسط‌های متعدد و البته جنگ هشت‌ساله که ترس و لرز کی‌یرکه گاردی را در وجودمان نهادینه کرد و هنوز هم گرفتار این وحشت هستیم. کار به جایی رسیده که هر نوروز که می‌آید با خود و اگر جرئت داشته باشیم با اطرافیانم می‌گویم «این واپسین سال زندگی من است» پس این اسکناس بی‌ارزش تانخورده را که به عنوان عیدی بهتان می‌دهم خرج نکنید و به عنوان یادگاری، پیش خود نگه دارید تا اگر دلتنگ شدید نگاهش کنید و کمی افسوس بخورید. نسل ما که همواره در گرداب افسون و افسوس سرگردان بود. شما هم فرزندان ما هستید. کمی با ما همدردی کنید؛ و اینجاست که باید گفت «شمع و گل و پروانه و بلبل همه جمع اند/‌ای دوست بیا رحم به تنهایی ما کن» و پاسخ را از سپهری بگیریم که «مرد بقال از من پرسید چند من خربزه می‌خواهی/ من از او پرسیدم دل خوش سیری چند؟».

منبع: روزنامه شرق

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خوشبختی احمد طالبی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران
  • قیمت طلا،سکه و دلار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)