Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حسینی‌پور گفت: تهیه سند آمایش اقتصادی فریدونکنار از ماموریت های اصلی فرماندار جدید است که باید با همکاری جوانان نخبه و تشکیل کارگروه‌های فنی ازجمله زیرساخت، گردشگری، صادرات و کشاورزی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور چهارشنبه شب در مراسم تکریم و معارفه فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: پس از انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌صورت طبیعی هیات دولت و پس از آن مجموعه استانداران و فرمانداران تغییر پیدا کرده‌اند که هر تغییری یک پیام دارد و آن پیام این است که روند موجود باید تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در طول عمر خود توانست به رتبه‌های برتر علمی، فناوری، هسته‌ای، نظامی و بهداشت و درمان در دنیا دست پیدا کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اما در زمینه اقتصاد کشور ما وضعیت خوبی ندارد تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این ۴۳ سال رقم خود اما همچنان مردم در زمینه معیشتی دچار مشکل هستند و اگر در هر خانواده‌ای یک بیکار وجود داشته باشد از نظر معیشتی دچار چالش می‌شود.

حسینی‌پور یادآورشد: در طول ۸ سال گذشته مجموعه فعالیت دولت قبل معطوف مذاکرات شد که افراط و تفریط‌های زیادی صورت می‌گرفت اما امروز ما نگاهی به مذاکرات نداریم بلکه حتی به‌دنبال بی‌اثر کردن رفع تحریم هستیم.

وی افزود: ما به دلیل به هم خوردگی که به وجود آمده بود نیاز به زمان داریم و البته در همین مدت کوتاه توانستیم به دستاوردهای خوبی از جمله کنترل کرونا و عقب نشینی کشورهای غربی در مذاکرات دست پیدا کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: امثال حاج حسین بصیر در دوران دفاع مقدس نشان دادند که بدون توجه به کدخدا می توان با ایستادگی بر روی پای خود و مقاومت، پشت دشمن را به خاک مالید.

حسینی پور تاکید کرد: فریدونکنار با داشتن ظرفیت های مختلفی از جمله دریا، تالاب و بندر می تواند به عنوان یک شهر مقصد گردشگری مطرح شود که مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی باشد اما متاسفانه در این سال ها یک جریانی با یک تفکری سهم این شهرستان را در عرصه مدیریتی استان نادیده گرفته است.

وی اظهارکرد: درحالی که یک سرمایه گذار می خواست در فریدونکنار سرمایه گذاری کند اما با پیشنهاد رشوه چند میلیاردی ایشان را فراری دادند و برای او شرط گذاشتند که یا این مبلغ را باید پرداخت کنی یا اینکه نمیگذاریم در فریدونکنار سرمایه گذاری کنید.

استاندار مازندران با بیان اینکه تغییر فرماندار به معنای تغییر یک فرد نیست بلکه به معنای تغییر تفکر است، خاطرنشان کرد: تفکر باید تفکر انقلابی، تفکر مردمی و تفکر خدمت بی منت باید در فریدونکنار حکمفرما باشد تا عرصه های عقب ماندگی  این شهرستان را نجات دهیم.

حسینی پور تصریح کرد: تفکر انقلابی توانست در مدت ۲۰ روز کار بر زمین مانده ۲۰ ساله را حل کند و این همان تفکر دهه ۶۰ است که باید در زمینه اقتصاد هم ورود پیدا کند تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار باید استراتژی خود را مشخص کند، تاکید کرد: مباحث این شهرستان نباید در سطح بخشی و محلی خلاصه شود بلکه در یک نگاه فراتری باید دیده شود تا با کمک جوانان از شهرستان های دیگر عقب نمانید.

استاندار مازندران گفت: اساس کار نباید با برخی اختلافات عقب انداخته شود بلکه افراد تاثیرگذار شهرستان که محل رجوع جوانان هستند باید کمک کنند تا مشکلات موجود برطرف شود.

حسینی پور ادامه داد: برای سفر ریاست جمهوری به دنبال پروژه ای بودیم که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته باشد تا برای آن بودجه اختصاص دهیم اما نتوانستیم هیچ پروژه ای پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فریدونکنار از جمله شهرستان های زیبا و دارای منابع خاص است گفت: درحالی که برند برنج برای فریدونکنار است اما متاسفانه در این سال ها حتی یک جشنواره برنج در این شهرستان برگزار نشد.

استاندار مازندران تاکید کرد: تهیه سند آمایش اقتصادی فریدونکنار از ماموریت های اصلی فرماندار جدید است که باید با همکاری جوانان نخبه و تشکیل کارگروه‌های فنی ازجمله زیرساخت، گردشگری، صادرات و کشاورزی انجام شود.

حسینی پور ادامه داد: بنده به عنوان مدیر ارشد استان اعلام می کنم اولویت نخست من در مازندران فریدونکنار است چراکه مشاهده کردم یک تفکر به دنبال عقب انداختن این شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد رشد اقتصاد در فریدونکنار باشیم و به اندازه ای برسد که یک گردشگر به جای یک روز یک هفته در فریدونکنار بماند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه شاخص هایی برای انتخاب فرمانداران درنظر گرفته ایم تصریح کرد: قدرت چانه زنی فردی یکی از ملاک هایی بود که برای انتخاب فرماندار در فریدونکنار مورد توجه داشتیم که فرماندار جدید از این امر برخوردار است و می تواند صدای مظلومیت این شهرستان در استان و کشور باشد.

امام جمعه فریدونکنار نیز در این مراسم اظهارکرد: از زحمات فرماندار سابق که تلاش‌های بسیار زیادی برای شهرستان انجام داده‌اند سپاسگزاری می‌کنیم و همچنین آرزوی موفقیت برای ابراهیم‌نژاد به عنوان فرماندار جدید داریم.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور خاطرنشان کرد: از فرماندار جدید میخواهم که با برگزاری نشست‌ها و کنارهم بودن‌ها از وجود دلخوری‌ها جلوگیری کرده و همچنین موانع را برطرف کنند.

محمدمهدی نصیری فرماندار سابق فریدونکنار در مراسم تودیع خود و معارفه فرماندار جدید این شهرستان گفت: خدمتی که انجام دادیم وظیفه ما بوده و نسبت به هر کاستی که صورت گرفت به دفعات عذرخواهی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما فرمانداران عصر مشکلات فراوان ازجمله نبود بودجه، تحریم و کرونا بوده‌ایم که در چنین شرایطی من چه راهبردی می‌توانستم داشته باشم.

فرماندار سابق فریدونکنار تصریح کرد: زمانی که ما فرمانداری فریدونکنار را تحویل گرفتیم کارگران بندر بیش از هشت ماه حقوق نگرفته بودند اما امروز با اصلاح رژیم حقوق بندر و با استفاده از امکانات دولتی بندر فریدونکنار به‌عنوان بندر پویا و فعال مازندران است.

نصیری یادآورشد: گمرک فریدونکنار به‌عنوان ۱۰ گمرک نخست کشور است که البته این امر به غیر از همکاری مسئولان استانی و کشوری امکان نداشت.

وی افزود: فریدونکنار دارای یک ساحل آزاد است که بلااستفاده بود اما با همکاری شورا و شهرداری دوره‌های مختلف این شهر توانستیم ۸۵ هکتار به حریم شهر اضافه کنیم و ۳۰ هکتار آماده برای دریافت سند منابع طبیعی داریم.

فرماندار سابق فریدونکنار یادآورشد: مدت‌ها بود برنج فریدونکنار درحالی که برنج درجه یک کشور است اما به نام این شهر تخلیط صورت می‌گرفت که با همکاری اتحادیه برنج‌فروشان نشان جغرافیایی آن ثبت و به عنوان یک اعتبار مطرح شد.

نصیری تاکید کرد: در فریدونکنار ۶۸ شالیکوبی وجود دارد که دو ماه از سال بیکار هستند که از استاندار می‌خواهیم پیگیری انجام دهند تا به جای واردات برنج سفید به کشور، برنج قهوه‌ای وارد کنیم تا شالیکوبی‌ها آن را به برنج سفید تبدیل کنند و از این ظرفیت استفاده شود.

وی اظهارکرد: در مدت ۵۰ ماه و ۶ روزی که مسئولیت فرمانداری فریدونکنار بر عهده من بوده تلاش کردم در خدمت مردم باشم و برای آن‌ها کار کنم.

فرماندار سابق فریدونکنار گفت: تشکیل نخستین ستاد کرونا در مازندران، جمع‌آوری نزدیک به هفت میلیارد تومان کمک مردمی برای مقابله با کرونا، انجام موافقت‌های اصولی فراوان بین شهر و بندر، احداث مزرعه پرورش ماهی، قرار دادن فریدونکنار به‌عنوان منطقه کمتر توسعه یافته، احیای آب‌بندان، تهیه سند توسعه شهرستان، نگارش طرح جامع تالاب، ثبت خانه‌های میراثی از جمله مهمترین اقدامات ما بود.

نصیری خاطرنشان کرد: عدم وضوح خط مرزی، تقاطع غیرهمسطح و سوخت‌رسانی برای کشاورزان از جمله مشکلات مهم فریدونکنار است.

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار جدید فریدونکنار نیز در این مراسم اظهارکرد: برای من فرقی ندارد که افراد به چه گروه یا دسته‌ای تعلق دارند چراکه بنده و تمامی اعضای شورای اداری فریدونکنار خدمت‌گذار تک تک مردم شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه خودش از تولیدکنندگان و کشاورزان است، خاطرنشان کرد: با پوست و استخوانم مشکلات مردم را می‌فهمم چراکه خودم یک تولید کننده هستم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: اعضای شورای اداری از این لحظه باید پیگیر رفع مشکلات مردم بوده و موانعی را ایجاد نکنند.

ابراهیم‌نژاد گرجی با بیان اینکه هیچ کاری بدون مردم پیشرفتنی نیست گفت: انجمن‌های مردم نهاد باید برای رفع مسائل مردم کمک‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار یک شهرستان با ظرفیت بالا است یادآورشد: درحالی که برخی از کشورها از فریدونکنار هم کوچک‌تر هستند اما با استفاده مناسب از ظرفیت‌های خود که کمتر از فریدونکنار است می‌توانند یک کشور را اداره کنند.

فرماندار فریدونکنار تاکید کرد: خط مشی من کار، کار و کار است و امیدواریم همگان دست ما را برای کار کردن بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار مازندران فرماندار جدید حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان

میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا برای صنف خرازان تهران در مسجد سیدعزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالله اسفندیاری رییس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: براساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا 25 اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.

وی افزود: الکترونیکی شدن مجوزها یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آن دسته از افرادی است که غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت اقتصادی انجام می دهند.

اسفندیاری ادامه داد:  در حال حاضر یکی از چالش هایی که فعالان صنفی دارای مجوز با آن مواجه هستند این است که باید با واحدهای صنفی فاقد مجوز در شرایط نابرابر رقابت کنند.

این مسئول صنفی تاکید کرد: الکترونیکی شدن مجوزها و منوط شدن ارائه خدمات به تبدیل مجوزها می تواند منجر به شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز شده و از ادامه فعالیت آنها به دلیل قطع شدن خدمات دولتی جلوگیری کند. 

اسفندیاری تصریح کرد: تبدیل مجوزهای الکترونیکی اقدامی در راستای اجرای قانون تسهیل و گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • فریدونکنار قهرمانی مسابقات پرس سینه مازندران