Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین المللی انرژی هشدار داد تحریم های غرب علیه روسیه و احتیاط خریداران موجب خواهد شد تا روزانه ۳ میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی از بازار کم شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تحریم های غرب علیه روسیه و احتیاط خریداران موجب خواهد شد تا روزانه 3 میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی از بازار کم شود و امیدها به کاهش قیمت انرژی که موجب رسیدن نرخ تورم جهانی به بالاترین رقم های چند دهه گذشته شده بر باد برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: «چشم انداز اختلال گسترده در تولید نفت روسیه به دلیل تحریم های فراگیر و تصمیم شرکت ها برای نخریدن نفت از این کشور پس از حمله به اوکراین خطر ایجاد یک شوک جهانی در زمینه عرضه نفت را به دنبال دارد.»

این نهاد غربی مستقر در پاریس در جدیدترین گزارش ماهانه خود قبل از جنگ اوکراین پیش بینی کرده بود که در سه ماهه نخست امسال برای اولین بار از سه ماهه دوم سال 2020 میزان عرضه نفت از میزان تقاضای جهانی آن پیشی بگیرد.

اما اکنون انتظار دارد بازار جهانی نفت در سه ماهه دوم سال با کمبود روزانه 700 هزار بشکه ای مواجه شود و تقاضای روزانه 100 میلیون و هزار بشکه ای برای نفت تا سه ماهه پایانی سال همچنان بیشتر از میزان عرضه باقی بماند.

تا پیش از درگیری ها در اوکراین نیز به دلیل رشد قابل توجه تقاضا بعد از فروکش کردن بحران کرونا، تولید جهانی نفت قادر به تامین تقاضای مورد نیاز نبود، اما اکنون و با کاهش بیشتر عرضه بازار تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند