Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:06:14 GMT

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۳۱۳۷

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شد

ایسنا/اردبیل آیین تودیع و معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

در این آیین که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در 4 سال اخیر در حوزه زراعت، باغبانی و دام اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا از ظرفیت دشت مغان، مشگین‌شهر، دشت اردبیل و گلشهر این استان خلخال و گیوی در تولید محصولات متنوع به ویژه 450 گونه گیاهی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خلیل نیکشاد به تنوع تولید محصولات در مغان خاک طلا به عنوان ویترین تولید بذر اشاره کرد و گفت: مردمی‌ترین اقتصاد کشور در بخش کشاورزی است به طوری که 96 درصد شاغلان این حوزه را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد.


وی توانمندی بخش کشاورزی را در به هم زدن معادلات دیپلماسی و خوداتکایی کشور یادآور شد و تصریح کرد: تأثیر بخش کشاورزی در اشتغال، توانمندی اقتصادی کشور، ارزش افزوده و تقویت حوزه تجارت یک نقش بی‌بدیل و پیشران است.


رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ما در رسیدن به رشد اقتصادی کشور به پرچمداری بخش کشاورزی نیاز داریم به گونه‌ای که 10 کشور 80 درصد توانمندی تولید محصولات غذایی را دارد که یکی از این کشورها ایران است.


نیکشاد با بیان اینکه در 4 سال اخیر ایستگاه تحقیقاتی سیب‌زمینی و بانک ژن شتر دوکوهانه در استان اردبیل راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در توسعه سامانه نوین آبیاری از رتبه 29 کشوری به جایگاه سومی ارتقا یافتیم و در توسعه گلخانه‌ها نیز با ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در جایگاه سوم کشور هستیم.


وی با بیان اینکه در پایاب سد خداآفرین واگذاری‌ها تا 96 درصد انجام شده است، اضافه کرد: همه‌ ساله 150 درصد جذب اعتبارات را در حوزه مکانیزاسیون و توسعه صنعت بیمه بخش کشاورزی شاهد بودیم که در این مدت جهش تولید در این استان در بخش‌های مختلف اتفاق افتاده است.


نیکشاد به چالش فرسایش خاک نیز با 2 میلیارد تن در هر سال اشاره کرد و ادامه داد:‌ در کنار فرسایش خاک، بحران آب و بازدهی کم نیروی انسانی در این بخش از دیگر آسیب‌ها و تهدیدهای جدی است.


در این مراسم سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اقدامات و فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی را برنامه‌محور و در راستای خوداتکایی کشور اعلام کرد و گفت: مترقی‌ترین برنامه را وزیر جهاد کشاورزی در 5 سال پیش رو تدوین و اعلام کرده است.


نادر تقی‌زاده بیان کرد: با توجه به ریسک بسیار بالا در بخش کشاورزی ما به دنبال تولید محصولات با ارزش افزوده و تأثیرگذار در حوزه تجارت بین‌المللی هستیم که در استان اردبیل نیز از تولید این محصولات حمایت خواهیم کرد.


در این مراسم با قدردانی از زحمات 4 ساله خلیل نیکشاد، نادر تقی‌زاده به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی مراسم تودیع و معارفه محصولات كشاورزي توسعه صنایع تبدیلی استانی اجتماعی تولید محصولات بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

با حکم محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، علی باقری به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب شد.

علی باقری از یکم بهمن ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمت رسان حوزه کشاورزی استان بوده است.

در این حکم آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیرو‌های متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام‌های موثر بردارید.

توفیق شمارا از درگاه خداوند منان خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه