Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:26:51 GMT

اختصاص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به اراک و ساوه از سوی دولت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۳۴۴۴

اختصاص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به اراک و ساوه از سوی دولت

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با تلاش های دولت، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به اراک و ساوه اختصاص یافت.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰، در آیین افتتاحیه پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بهره برداری از ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک، اظهار کرد: همه اجزای مرتبط با حاکمیت و دولت، وظیفه تامین و تضمین موضوعات و مواردی را در جامعه دارند و یکی از این موضوعات بحث عدالت است و در کنار آن نیز مباحثی چون سلامت، رفاه، امنیت و هدایت جزو تکالیف قطعی حکومت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پروژه های حوزه عمران و آبادانی بسیاری از مقولات کلان را در بر می گیرد و شرایط زندگی عادلانه، حفظ امنیت و سلامت را محقق می کند.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی بزرگترین کشتارگاه دامی استان با ظرفیت ۲۵۰ راس کشتار سنگین و ۲۰۰ راس کشتار سبک در شهر داوودآباد آغاز می شود، افزود: روز گذشته اعتباری برای برخی از پروژه های شهر اراک از جمله کتابخانه مرکزی اراک تامین شد تا کار سرعت گیرد، همچنین برای مرکز اورژانس هوایی شهر اراک، مجتمع فرهنگی خنداب، استخر خنداب و شهرک ماهیان زینتی محلات نیز منابع جذب شد که به سرعت تزریق می شود تا پروژه سریعتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل کار مفصلی را انجام داده است، گفت: کار تامین دو هزار دستگاه اتوبوس برای کل کشور انجام شده است و در حال حاضر در مرحله توزیع اتوبوس ها هستیم و ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز سهم شهر اراک شد. در یک اقدام دیگر با تلاش مجموعه استان، ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز برای ساوه اختصاص یافت که تحول مناسبی را مردم در حوزه حمل و نقل خواهد داشت.

استاندار مرکزی خواستار آغاز به کار سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس ها در سریعترین زمان ممکن شد چراکه بارها مورد اعتراض و نارضایتی شده است و گفت: اگر مانعی وجود دارد اعلام شود که دادستانی به عنوان مدعی العموم به مسئله ورود کند تا کار به سرعت انجام گیرد.

مخلص الائمه افزود: ضریح سرداب مقدس حضرت صاحب الامر در سامرا توسط ستاد عتبات عالیات استان با مشارکت مردم ساخته شده است و امشب در سامرا رونمایی می شود.

شهرداری به مناطق حاشیه نشین توجه داشته باشد

به گزارش ایسنا، در این آیین، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعدام های اخیر در عربستان، این اقدامات را جنایاتکارانه عنوان و برای مجامع بین المللی بویژه دبیرکل سازمان ملل بابت سکوت در برابر این جنایات ابراز تاسف کرد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه افتتاحی امروز، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد افتتاح تقاطعی اثربخش هستیم که قطعا با وجود آن بخشی از مشکلات ترافیکی این منطقه حل می شود.

محمد حسن آصفری بیان کرد: متاسفانه در این میدان بارها شاهد تصادفات منجر به فوت بودیم و امیدواریم شهرداری اراک از همین امروز فکری به حال مسیر شرق به غرب بکند، سرعت در این منطقه بالاست و باید با ایجاد پل عابر پیاده و سرعت کاه موجبات تردد اهالی شهرک بعثت فراهم شود تا حادثه ناگواری برای مردم بروز نکند.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در بودجه اعتبارات خوبی برای شهرداری ها و اختیارات مناسبی برای شهرداران لحاظ شده است و باید با همکاری سهم قیر شهرستان اراک را به صورت کامل جذب کنیم.

آصفری اضافه کرد: وضعیت اتوبوس های شهر اراک خوب نیست، فرسوده هستند و تزریق ۳۰ دستگاه جدید به ناوگان اتفاق مبارکی است، البته وزیر کشور و معاون عمرانی وزیر کشور اخیرا قول خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس را داده اند که ۸۰ درصد هزینه آن توسط دولت و ۲۰ درصد آن توسط شهرداری پرداخت می شود که اگر تا نیمه اول سال آتی تامین شود وضعیت ناوگان قدری مطلوب خواهد شد و مسلما استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان اضافه کرد: نقاط حاشیه نشین اراک نیاز به توجه ویژه دارد و توقع می رود نسبت به آسفالت معابر این مناطق بیشتر تلاش شود، منطقه صالح آباد حتما مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه های عمرانی نوسازی ناوگان شهرداري اراك استانی اجتماعی استان مرکزی دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده و ضرر آن فقط برای مردم است،» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.

قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران حواشی ایجاد کرده است و برخی خواستار انتشار قرارداد شدند. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که «نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد را جار بزنیم؛ ایران هزار و یک دشمن دارد اما تمام نهادهای ذی‌ربط در جریان کار بوده و ضمانت‌نامه بانکی داریم.»

۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران موجود است این در حالی است که پایتخت نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است و کمبود حدود ۸۰ درصدی در این زمینه باعث بروز صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شده و اگر اتوبوس جدید تزریق شود این صف‌ها حدود یک چهارم کوتاه‌تر می‌شود.

سال گذشته قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با چین بسته شد تا عقب‌ماندگی چندین‌ساله جبران شود.

قرار است امسال اولین سری واگن‌ها و اتوبوس‌ها وارد می شود اما مدیران شهری می‌گویند که «مافیا همه جوره دست و پا می‌زند تا اتوبوس و واگنی از چین وارد نشود» چرا که قیمت «اتوبوس برقی داخلی ۳۲۳ هزار یور است اما اگر مستقیم همین اتوبوس از چین خریداری شود، قیمت ۲۴۵ هزار یور خواهد بود یعنی در هر اتوبوس ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»

«روزانه ۶۶ درصد ترددها در تهران با وسایل شخصی انجام می‌شود» و همین امر باعث آلودگی هوا و مرگ هزاران تهرانی‌ در سال می‌شود.«پکن که یکی از شهرهای آلوده دنیا بود با برقی‌سازی مشکل آلودگی را برطرف کرد.» در صورت تجهیز ناوگان میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کمتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت امیرحسن کاکایی می‌گوید که «تامین برق خودروهای برقی، بحران مازوت سوزی(آلودگی هوا) در نیروگاه‌ها را تشدید می‌کند. در مقابل رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست علی سلاجقه می‌گوید که «مازوت سوزی در تهران نداریم»، سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا است و از ورود خودروی برقی حمایت می‌کنیم.»
به گفته کارشناسان، تمامی دستگاه‌های مسوول باید ورود کنند تا آلودگی هوا برطرف شود. همچنین باید نظارت دقیقی بر روی نرخ‌گذاری خودروها در داخل صورت گیرد.مهمترین راه‌کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی و برقی‌سازی ناوگان مانند نروژ، چین، آلمان و هلند است

کد خبر 848996 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شهرداری

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد