Web Analytics Made Easy - Statcounter


 علی‌رضا محمدی کرجی‌ران صبح امروز در آیین آغاز «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1401» در بندر شهید حقانی گفت: این طرح به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی در ایام نوروز، از سال 1386 به صورت مدون و با مشارکت ارگان‌های مختلف برگزار شده است.

وی در تشریح ظرفیت ایجاد شده ویژه نوروز 1401،گفت: در طرح نوروزی امسال 50 فروند شناور مسافری با ظرفیت پنج هزار و 328 نفربادستور العمل های بهداشتی و مراقبتی در 12 مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی که استان هرمزگان را برای تجربه سفرهای دریایی انتخاب کرده اند ارائه خواهند داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از بعد ایمنی و نظارتی بیان داشت: 8 فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی، 33 ایستگاه همیار ناجی و 24 ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با 20 تیم بازرسی فنی و ایمنی مستقر در بنادر از امروز تا 15 فروردین سال آینده مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه در این طرح یک هزار و 800 نفر به صورت مستقیم شرکت داشته وبه امر خدمات رسانی مشغول هستند اشاره ای به سفرهای طریق خودرو به جزایر استان داشت و گفت : در نوروز 1401 در کل استان 32 فروند شناور حمل خودرو با ظرفیت 847 دستگاه در غرب استان مهیا و خدمات رسانی خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد اسکله های گردشکری را 40 مورد درجزایر قشم وکیش اعلام کرد و گفت: 853 شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و 328 نفر در مدت زمان اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز 1401 فعالیت خواهند کرد.

محمدی کرجی ران رعایت نکات ایمنی در هنگام سوار،پیاده ودرطول سفر دریایی همچنین توجه به توصیه های فرماندهان شناورها را لازمه یک سفر ایمن و خاطره انگیز دانست و از هموطنان خواست رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی و همچنین اجتناب از سفر دریایی با شناورهای غیر مجاز در شرایط نامساعد جوی جدی گرفته و به هیچ عنوان از شناورهایی که فاقد سیستم های مخابراتی بوده استفاده ننموده و سلامت خود و خانواده را تهدید نکنند.

 شماره تماس 1550 مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان بشکل شبانه روز آماده خدمات رسانی بوده و گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره بار مرکز جستجو و نجات دریایی تماس حاصل کنند، همچنین سامانه پیامکی 100001550 جهت دریافت اخبار هواشناسی و وضعیت تردد بنادر مسافری ایجاد شده است.

بنادر مجاز مسافری استان هرمزگان بندرعباس( شهید حقانی و باهنر)، قشم(شهید ذاکری، بهمن قشم، بندرلافت)، لنگه(بندرلنگه، چارک، بندر آفتاب)،خمیر(بندر پل)، کیش(بندرکیش)، هرمز(بندر هرمز)، لارک(بندرلارک) و ابوموسی(بندر ابوموسی) می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفرهای دریایی نوروز بنادر ودریانوردی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب چهارشنبه شب در آئین رونمایی از طرح جامع مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر بوشهر و بنادر تابعه اظهار کرد: در این استان با وجود ۱۱ بندر تجاری و ۲۷ بندر صیادی ارتزاق ۷۰ درصد ساحل نشینان به دریا وابسته است که چنین شرایطی در این حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی ویژه ای می‌طلبد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با مطالعه انجام شده پیرامون مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر بوشهر و بنادر تابعه، دارایی‌های حساس و حیاتی و نقش بنادر در پاسخگویی به نیاز صادرات و واردات کشور بخوبی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بالای ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور به لحاظ وزنی و بالا ۷۵ درصد آن به لحاظ ارزشی بر بستر دریا انجام می‌شود که این آمار نشان از اهمیت انکار ناپذیر بنادر به عنوان پل ارتباطی بین خشکی و دریا هستند.

شکیبی نسب اظهار کرد: آسیب به چنین نقاط حساسی می‌تواند آسیب به کل پیکره کشور باشد که مطالعات پدافند غیرعامل در این حوزه کمک می‌کند تهدیدها در بخش‌های مختلف شناسایی و تصمیم گیری لازم در این حوزه اعمال شود.

وی گفت: در هر حال حاضر تمامی طرح‌های توسعه بنادر کشور به طور قطع پیوست پدافند غیرعامل دارند که این نشان از حساسیت و اهمیت پدافند غیرعامل است.

شکیبی نسب اظهار کرد: هوشمندی، تدبیر و درایت تیم مدیریت HSE و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی با حضور جعفری نویدبخش آینده‌ای بسیار خوب و منسجم در مدیریت بنادر به لحاظ ریسک‌ها و تهدیدها است.

وی اضافه کرد: طرح تفصیلی مطالعات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر بوشهر و بنادر تابعه در هشت فصل و ظرف مدت ۲ سال برای بنادر بوشهر، کنگان، گناوه، دیر، دیلم و عسلویه انجام شده و این مهم برای جزیره خارگ نیز در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب افزود: مطالعات انجام شده در ۶ بندر استان و در هشت فصل شامل «مفاهیم و شناخت فیزیکی بندر»، «بررسی و شناسایی فرایندهای اصلی بندر و تعیین اهمیت در هر یک از آنها»، «تهدید شناسی با رویکرد تهدیدات انسان ساخت و مخاطرات طبیعی بندر» و «تحلیل و آنالیز خطرپذیری المان‌های مختلف بندر» است.

وی عنوان کرد: از دیگر فصل‌های مطالعات انجام شده در بنادر استان می‌توان به «ارزیابی ریسک کمی و کیفی هر کدام از المان‌ها در زنجیره عملکرد اصلی بندر»، ارائه راهکار و روش‌های بهسازی المان‌های بندر و تعیین اولویت‌های انجام آن- طرح‌های عملیاتی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل»، «مدیریت ریسک بنادر تابعه بوشهر» و «تهیه اسناد مناقصه برای انتخاب مشاور جهت انجام خدمات مطالعات فاز یک و دو برای سه اولویت اول و اجرا دوره آموزشی تخصصی» است.

در این آئین عبدالله جعفری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی لوح تقدیر اهدایی محمد حسن نامی رئیس سازمان و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور را به محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اهدا کرد.

این لوح تقدیر به واسطه عملکرد موفق اداره کل در عرصه‌های مدیریت بحران، امدادرسانی، بخصوص حوادث و سیلاب اخیر کشور و کاهش خطرپذیری و اقدامات پیشگیرانه در مخاطرات طبیعی به مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اهدا شد.

کد خبر 6100969

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند
  • عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد
  • طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می شود
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه