Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، برگزاری انتخابات برای تعیین هیئت تحقیق و تفحص از مرکز گردشگری غار علیصدر در استان همدان در دستورکار جلسه اخیر اعضای کمیسیون قرار داشت.

بر این اساس اعضای کمیسیون فرهنگی، فتح‌الله توسلی، بهزاد رحیمی، کیومرث سرمدی، مجید نصیرایی، محمدمهدی فروردین، حسین میرزایی، جواد نیک‌بین، احمدحسین فلاحی، سیدمجتبی محفوظی، سیدعلی یزدیخواه و فداحسین مالکی را به عنوان اعضای هیئت تفحص از مرکز گردشگری غار علیصدر انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیئت در اولین جلسه خود هیئت رئیسه تفحص را انتخاب کردند که بر این اساس  فتح الله توسلی نماینده بهار وکبودرآهنگ به عنوان رئیس، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد نایب رئیس اول، حسین میرزایی نماینده اصفهان نایب رئیس دوم، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان نیز به عنوان دبیر انتخاب شدند.

پس از تعیین اعضای هیئت رئیسه و صدور احکام از سوی رئیس مجلس، اقدامات هیئت برای تفحص آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که مهمترین محور تفحص از مرکز گردشگری غار علیصدر  این است که درآمدهای غار سیاحتی علیصدر در کجا و چگونه هزینه شده است؟

بر اساس این گزارش ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (سه شنبه 5 بهمن) قوه مقننه با طرح تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر همدان با 167 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

طبق ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هریک از امور کشور را لازم بداند تقاضای خود را به‌صورت کتبی به هیأت رئیسه مجلس تسلیم نموده و هیأت رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصی ذی ربط جهت رسیدگی ارجاع می‌نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتی را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضی یا متقاضیان قرار دهد.

این گزارش خارج از نوبت در دستور هفته بعد مجلس قرار می‌گیرد و پس از توضیح سخنگوی کمیسیون و صحبت نماینده متقاضی در صورت تصویب انجام تحقیق و تفحص، موضوع به همان کمیسیون تخصصی ذی‏ربط جهت رسیدگی ارجاع می‌گردد.

کمیسیون موظف است در مدت 20 روز اعضای هیأت تحقیق و تفحص را که حداقل یازده وحداکثر پانزده نفر خواهند بود از بین نمایندگان تعیین و به رئیس‌مجلس جهت صدور ابلاغ معرفی نماید. اعضای هیأت از میان خود یک رئیس، دو نائب‌رئیس و یک دبیر انتخاب می‌کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تحقیق و تفحص غار علیصدر نماینده تحقیق و تفحص اعضای هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به مناسبت روز کارگر از استقرار تیم‌های دائمی و تخصصی وکلا و کارشناسان این مرکز در شهرک‌های صنعتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به مناسبت روز "کار و کارگر" میز خدمات حقوقی خود را در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) شهرک صنعتی عباس‌آباد تهران برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور رئیس، معاونین، وکلا، کارشناسان و کارآموزان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار شد، حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز ضمن گرامی‌داشت روز کار و کارگر گفت: کارگران و صنعتگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و حضور ما در خانه خدا برای خدمت به این عزیزان مایه افتخار است و امیدواریم بتوانیم باری از مشکلات حقوقی این اقشار زحمتکش را به دوش بگیریم.

حضور در مسجد الگوی مرکز وکلا برای "مردمی‌سازی قوه قضاییه"

وی در ادامه گفت: چندین سال است که رهبرمعظم انقلاب نام سال ها را برپایه اقتصاد و تولید قرار می‌دهند و این نشان از اهمیت و نقش کارگران و کارفرمایان و صنعتگران در تحقق این نامگذاری‌هاست و به تعبیر ایشان اگر حال کارگران خوب باشد، حال کشور خوب است.

لذا ما نیز در مرکز وکلا به عنوان خدمتگذاران مردم به دنبال ادای سهم خود در تحقق شعار سال هستیم و بر اساس رسالتی که داریم و همسو با تأکیدات رئیس قوه قضاییه، به دنبال خدمت مؤثر به مردم هستیم. چرا که این هدف والا و مقدس پایه و اساس منویات رهبری و مورد پیگیری شخص ریاست قوه است.

همچنین عبدلیان‌پور پس از برگزاری میز خدمت در جمع حاضران بیان کرد: ما امروز با تیمی در حوزه حقوق عامه و وکالت تخصصی حضور پیدا کردیم، مشکلات صنعتگران و کارگران را شنیدیم و مطالب تخصصی مطرح شد و کمیسیون‌هایی را به صورت تخصصی ایجاد کردیم تا مشکلات مراجعین حل شود.

رئیس مرکز وکلا در ادامه گفت: ما در این روز گرامی استقرار یک پایگاه حقوقی ثابت و دائمی را در شهرک صنعتی عباس‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی فعال کشور، بنا می‌گذاریم تا در حوزه‌های تخصصی همچون مشکلات فی مابین کارگر و کارفرما، مسائل بیمه‌ای، پرونده‌های مالیاتی، قراردادهای تخصصی و صنعتی و آنچه مورد نیاز صنعتگران و کارگران است، خدمات مورد نیاز و در شأن این عزیزان را ارائه دهیم.

وی افزود: این موضوع را به طور جدی و شخصاً پیگیری خواهم کرد و این آمادگی را داریم تا با صنعتگران عزیز جلسات تخصصی برگزار کنیم و به صورت یک تفاهم یا توافقنامه کار را دنبال کنیم تا خروجی آن مؤثر و ملموس باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی