Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:49:23 GMT

طوفان دریایی در هرمزگان/بنادر غرب هرمزگان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۳۹۰۳

طوفان دریایی در هرمزگان/بنادر غرب هرمزگان تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شرایط ناپایدار جوی و همچنین بحران دریایی در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی شده است. بادهای شدید شمال‌غربی تا جنوب‌غربی باعث تلاطم شدید دریا و مواج شدن مسیرهای تردد مسافر دریایی و تجارت خارجی در محدوده بنادر استان هرمزگان خواهد شد.

سرعت باد در این روزها به بیش از ۳۰ نات خواهد رسید که باعث ایجاد امواجی بین ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۳ متر خواهد شد.

هواشناسی هرمزگان با اعلام هشدار نسبت به ترددهای دریایی و پرخطر بودن تردد در مسیرهای تجاری، خاطرنشان کرد: شدت طوفان به اندازه‌ای است که سبب توقف فعالیت شناورهای مسافری میان جزایر نیز خواهد شد.

توقف ترددهای شناوری به جزایر

سامانه تلفنی گویای ۳۱۱۱ اداره بنادر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس نیز از توقف ترددهای مسافری دریایی از بندرعباس به قشم و هرمز خبر داد.

توقف فعالیت اسکله‌های گردشگری

بنا بر اطلاع اداره بنادر و دریانوردی قشم، با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در محدوده جزیره هنگام، اسکله های گردشگری کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام از ساعت ۰۶:۰۰ امروز، بطور کامل تعطیل اعلام می گردد. لطفا از تجمع و تردد در این اسکله ها، بطور جدی خودداری گردد.

توقف تردد به جزیره لارک

بنا بر اطلاع اداره بنادر و دریانوردی قشم، بدلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا، کلیه برنامه های حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری قشم در صبح و عصر امروز، لغو گردید. تغییرات احتمالی، اطلاع رسانی خواهد شد.

مسافران حتما پیش از عزیمت به جزایر با شماره ۳۱۱۱ سامانه گویای بندر شهید حقانی بندرعباس تماس بگیرند.

کد خبر 5449291

منبع: مهر

کلیدواژه: طوفان هواشناسی هرمزگان شناور مسافری بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه ویروس کرونا نوروز گرگان چهارشنبه آخر سال آیت الله علوی گرگانی آمار کرونا عکس استانها خراسان رضوی مشهد سفرهای نوروزی نوروز 1401 خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند

تین نیوز

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries، اعلام کرد: ۲۴ خدمه کشتی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می برند و هیچ گونه نگرانی درباره سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر مرزبان» در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ توقیف شد، اظهار داشت: برخلاف ادعای رسانه های بیگانه و معاند از جمله رسانه های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگان گیری خدمه کشتی مذکور که قویاً تکذیب می شود، همه ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می برند و جای هیچ گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

یک خدمه خانم به هند بازگشت

وی افزود: در ابتدای امر ۲۵ خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، یک نفر روسیه و یک نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک، یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه های خدمه روی کشتی، تماس های لازم از سوی دولت های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت ها دنبال شود.

هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، همه تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و همه خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفاً کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و به امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده های خود برخوردار هستند و همه مراتب به سفارتخانه های متبوع اطلاع داده شده است و در عین حال با هماهنگی انجام شده، سفرا و نمایندگان سفارتخانه های این اتباع دیدار کرده اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده است که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می برند و تا زمانی که تصمیم گیری نهایی انجام شود، شرایط مساعد برای همه خدمه روی کشتی فراهم خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک