Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح اله ابوعلی می‌گوید: ماهی به عنوان یکی از سالم‌ترین غذا‌های انسان و منابع با ارزش، تامین پروتئین انسانی محسوب می‌شود و در کشور ما نیز به ویژه استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید و مصرف آبزیان وجود دارد.

او اهداف برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ استفاده صحیح از منابع با ارزش پروتینی و غذای سالم و آشنایی مردم با انواع دستورالعمل‌های پخت آبزیان مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ابوعلی در ادامه ایجاد فرهنگ مصرف برخی آبزیان که در یک شهرستان امکان پرورش آن‌ها وجود ندارد را از دیگر اهداف جشنواره خواند.

به گفته مدیر کل شیلات خوزستان در این منطقه ماهیان گرمابی پرورش داده نمی‌شوند و باید به این شیوه از ظرفیت سایر مناطق که این ماهیان تولید می‌شوند استفاده نماییم.

این مقام مسئول یادآور شد که انتظار می‌رود این جشنواره‌ها در سایر شهر‌ها نیز تداوم داشته باشد و موجب افزایش سرانه مصرف آبزیان در سطح استان شود.

در پایان جشنواره به منظور ایجاد انگیزه، هیئت داوران به غذا‌های پخته شده امتیاز داده و به شرکت‌کنندگان برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی شیلات خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار شریفی با بیان اینکه در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند، اضافه کرد: به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی گفت: بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان گونه «کاراس» است که این ماهیان کف زی هستند.

وی با اشاره به اینکه با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد، اضافه کرد: این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شده و در نتیجه موجب خفه شدن آنها خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد به صورت وحشی زندگی می‌کنند، گفت: در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه برداری انجام شده است و در نمونه‌گیری انجام شده هیچگونه خونریزی غیرطبیعی در کالبد شکافی مشاهده نشده است.

گفتنی است سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار داردو حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون متر مکعب است.

کد خبر 6093012

دیگر خبرها

  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان