Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نباید به اقامه نماز نگاه تکلیفی شود گفت: نماز باید همراه با مصلحت، فلسفه و حکمت خداوند باشد و تنها راه آرامش و اقتدار شخصیتی انسان ذکر و انس با خدا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در ششمین اجلاس نماز استان بوشهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج)  و قدردانی از دست‌اندرکاران این اجلاس اظهار داشت: دنیا یک دانش روان‌شناختی و یک جغرافیای زیستی پر تنش و پر تلاطم همراه با آسیب‌های روحی و روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر فضای پر آشوب دنیا را سبب بروز مشکلات و آسیب دانست و بیان کرد: امن‌ترین جا در زندگی انسان منزل و خانه است که در این راستا باید آرامش و آسایش در آن فراهم شود.

امام جمعه بوشهر تنهایی انسان را واقعیت حیات انسان دانست و تصریح کرد: در شرایط گوناگون برخی مواقع انسان برای آرامش و گذر از تنش‌ها به یک نفر متکی می‌شود که آن شخص هم دارای بحران است.

وی با بررسی ابعاد ذکر خدا، تنها راه آرامش و اقتدار شخصیتی انسان را ذکر و انس با خدا دانست و گفت: تنها عبادت که حد و مرز ندارد ذکر خداوند است که انسان معتقد با ذکر می‌تواند به آرامش برسد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه انسان با ذکر هم از سقوط ویرانی نجات پیدا می‌کند و هم اینکه به کمال می‌رسد گفت: چون ارتباط انسان با خدا است به آرامش می‌رسد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نماز نور چشم پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسین علیه‌السلام بود تصریح کرد: مشکل این است که برخی انسان‌ها به نماز نگاه تکلیفی و انجام وظیفه می‌کنند که باید به مصلحت، فلسفه و حکمت نماز که خداوند واجب کرده است توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران: نماز جمعه موجب همبستگی مسلمانان می‌شوداستاندار قزوین: در ترویج نماز از نگاه نمایشی و همایشی اجتناب شود600 اثر به اجلاس نماز استان بوشهر ارسال شد

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه انسان‌هایی که نماز کامل را اقامه می‌کنند آرامش دارند بیان کرد: اگر نماز بر مدار مصلحت، فلسفه و حکمت خداوند، اقامه شود زمینه سعادت و آرامش انسان فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: آن وقتی که نماز عشق به خداوند، انس با پروردگار و ارتباط به حضرت باریتعالی شد انسان رشد می‌کند و به آرامش می‌رسد.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان