Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:23:54 GMT

افزایش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۴۵۲۲

افزایش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی امروز، پنجشنبه، مورخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ گفت: برای برخی از محورهای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و برخی از محورهای استان مازندران، بارش باران و برای برخی از محورهای استان‌های اصفهان، کرمان و یزد، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ضمن توصیه به رانندگان خاطرنشان کرد: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: لغزندگی جاده‌ها به همراه بی‌احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی برای پیشگیری از این نوع تصادفات ضروری است.

حسینی با تشریح محورهایی با ترافیک نیمه سنگین گفت: مسیر جنوب به شمال محور کرج – چالوس (محدوده‌های سیاه بیشه و هریجان)، مسیر جنوب به شمال محور هراز (محدوده بایجان تا سه راهی چلاو)، محور فیروزکوه (محدوده گیلاوند)، آزادراه قزوین به رشت (محدوده رودبار)، آزادراه کرج به قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری تا بهشت سکینه)، آزادراه قزوین به کرج (محدوده پل فردیس)، آزادراه تهران به ساوه (محدوده بهمن آباد تا نسیم شهر) و محور دماوند (محدوده پلیس راه جاجرود) از جمله محورهایی هستند که برای آن‌ها ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: وضعیت تردد در جاده‌های کشور از روز گذشته ۲۵ اسفند ماه تا ساعت ۱۲ امروز پنجشنبه به نسبت مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های کشور به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است و در برخی جاده‌های اصلی و پرتردد کشور این افزایش چشمگیرتر بوده؛ به‌گونه‌ای که در همین مدت تردد در آزادراه تهران قم ۹۰ درصد، آزادراه اصفهان ۶۷ درصد و جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی ۳۸ درصد از علت تصادفات را عدم توجه به جلو، ۱۴ درصد تخطی از سرعت غیرمجاز و ۱۳ درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه ذکر کرد و گفت: بیشترین زمان وقوع تصادفات از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰: با ۲۸ درصد از تصادفات و از ساعت ۰۰:۰۱ الی ۰۴:۰۰ با ۲۰ درصد از تصادفات محسوب می‌شود.

کد خبر 5449324

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور ترافیک سید تیمور حسینی حوادث چهارشنبه سوری شهرداری تهران نوروز 1401 شورای شهر تهران چهارشنبه سوري سفرهای نوروزی اورژانس قوه قضاییه شهرداری علیرضا زاکانی شهر تهران آموزش و پرورش غلامحسین محسنی اژه ای مهدی چمران جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است و طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌ به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، گفت: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، گفت: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، افزود: یکی از وسائلی که در کاهش صدماتهنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت