Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی موسوی نژاد گفت: در دولت سیزدهم شاهد تحول بزرگ در حوزه‌های مختلف بودیم که مهمترین‌ها مربوط به تحول اقتصادی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تحولات ایجاد شده در دولت سیزدهم به خبرنگار خاورستان گفت: سال گذشته در دولت دوازدهم شاهد تورم سنگینی بودیم طوری که تورم به ۵۰ درصد نزدیک و به ۵/۴۹ رسید در حالی که با روی کار آمدن دولت سیزدهم از مرداد ماه به این طرف هر ماه شاهد کاهش تورم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سید مصطفی موسوی نژاد در آن زمان کمبود شدید مواد غذایی را حس می کردیم مردم در صف مرغ قرار می گرفتند کمبود شدید کالاهای دیگر وجود داشت و در واقع به نوعی با بحران های مختلفی از جمله کمبود کالا و گرانی ها روبرو بودیم که به حمد خدا امسال از این خبرها نیست

وی اظهار داشت: در مورد رشد اقتصادی در سال گذشته شاهد وجود بیماری کرونا و مردمی که هنوز واکسن نزده بودند و رئیس جمهور وقت می گفتند که واکسن سوهان قم نیست که به مغازه بروید و بگویید که واکسن می خواهم و در مقابل آن وعده آقای مخبر را داشتیم که گفتند روزی در ایران خواهد رسید که در ایران واکسن مثل سوپر مارکت خواهد شد چندین نوع واکسن خواهیم داشت و مردم خواهند توانست بروند و واکسن را انتخاب کنند و واکسن بزنند و در مقابل بیماری کرونا ایمنی به وجود آید که هم اکنون شاهد هستیم با پیک شدید کرونایی که به وجود آمد دوباره به آن تعداد ۷۰۰ و ۸۰۰ کشته بر نگشتیم که این از دستاوردهای دولت فعلی بود که توانست ایمنی را به مردم برگرداند.

وی به این نکته هم اشاره کرد درحالی که در میانه مذاکرات هستیم و اخبار بدی از این مذاکرات منتشر می شود اما بازار متاسی از این اخبار نیست و مردم دارند زندگی می کنند و آن طور که مثل گذشته اقتصاد به توافق شرطی شده بود شرطی نشده است هر چند نمی توان گفت که بی تاثیر نیست به طور حتم تاثیر دارد اما دولت هم سعی نکرده که اقتصاد را شرطی کند و زندگی مردم که گروگان گرفته شده بود با ATF آن طور نیست هر چند هنوز هم مصاحبه می کنند که قبلا کرونا بود و الان نیست در حالی که هم اکنون هم جهان و ایران درگیرکرونا هستیم اما کسی بهانه نیاورد که درگیر کرونا بودیم وتحریم داشتیم و یا بود که نتوانستیم  رشد اقتصادی به وجود آوریم.

این کارشناس تاکید کرد : در دولت قبلی شاهد کنترل نقدیندگی بودیم یکی از عوامل اصلی تورم در کشور ما است میانگین دوره ای که آقای همتی رئییس بانک مرکزی بودند در حوزه رشد نقدینگی ۲٫۴ در صد بوده اما در دی ماه این رقم به ۱٫۷ رسید که کمترین میزان نقدینگی در چهار ماه اخیر بوده که نشان می دهد دولت مسیر خودش را عوض کرده است.

موسوی نژاد اظهار داشت: توانستیم بدون پیوستن به ATF فروش نفت را به یک میلیون بشکه در روز برسانیم در حالی فروش ۵۰۰ بشکه در روز برای دولت قبل به یک آرزو تبدیل شده بود اما امروز با وجود تحریم ها و نپیوستن به ATF فروش نفت مان را به بالای یک میلیون برسانیم قیمت نفت که افزایش پیدا کرده در آمدهای دولت هم افزایش داشته که این نشان می دهد که دولت اگر همه مسائل را به عوامل خارجی گره نزند و تلاش خود را در داخل انجام دهد به طور قطع به گشایش هایی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: این یک بخش است صادرات غیر نفتی هم افزایش پیدا کرده است در همین مدت صادرات غیر نفتی ۳۹ درصد افزایش داشته است در این چند ماهه این ها همه نشان از عزم جدی دولت برای صادرات و افزایش درآمد کشور و در آمد عمومی کشور دارد.

به گفته وی هم چنین در بخش تخصیص منابع عمرانی از محل منابع عمومی دولت میزان منابع پرداختی از سوی دولت بی سابقه بود و هم چنین تخصیص منابع عمرانی رشد عجیبی داشته واین نشان می دهد که تغییرات به وجود آمده و واقعا فرق می کند چه کسی رئیس جهور خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خلاصه کنیم مطلبی است که یکی از رسانه ها منتشر کرده بود درآن آمده بود اختلافات چشمگیری بین ریاست جمهوری آقای روحانی ورئیسی وجود دارد اقای رئیسی به دنبال پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است و اگر منابعی هم از محل برداشته شدن تحریم ها به دست آورد آن را در راستای قوی تر کردن اقتصاد کشور و پایه های اقتصاد کشور در مقابل تنش های تحریمی آینده خواهد کرد در مقابل روحانی که به دنبال وابسته کردن اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی بود و لذا فرق می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم