Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم قبادی‌دانا در گفتگو با خبرنگار مهر به ضرورت‌های استانداردسازی محصولات تولیدی در حوزه مشاغل خانگی برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: اینکه اهداف کمیته امداد مبتنی بر توانمندسازی مددجویان است بسیار ارزشمند است و به نظرم لازم است از اشتغال‌زایی که مرحله نخست خودکفایی مددجویان است عبور کنیم و به مرحله‌ای توجه کنیم که ارتقا کیفیت تولید ملاک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به بازار رقابتی در تولید محصولات توسط مددجویان کمیته امداد را موضوعی مهم برشمرد و ادامه داد: توجه به تولید محصول با کیفیت است که امکان رقابت با سایر تولیدکنندگان در بازار را ایجاد می‌کند. حتی برای صادرات می‌توان موفق بود و به دانستن اصول تجارت داخلی و تجارت جهانی نیاز داریم.

مشاور رئیس سازمان استاندارد در امور زنان و خانواده تاکید کرد: همچنین لازم است با ویژگی‌هایی که برای خریداران و مشتریان محصول مهم است آشنا شویم که این ویژگی‌ها در قالب استانداردها و ویژگی‌های فنی در دنیا تعریف می‌شود.

قبادی‌دانا یادآور شد: کشورها به صورت ملی و یا منطقه‌ای و بین‌المللی قراردادهایی را منعقد می‌کنند که ویژگی‌های کیفی هر کالای تولیدی را مشخص می‌کنند و وقتی یک کالا تائیدیه را کسب کند آن زمان محصول به سهولت خریداری می‌شود و کسی که چنین محصولی تولید کرده شغل پایداری را برای خود ایجاد کرده است.

مشاور رئیس سازمان استاندارد در امور زنان و خانواده ادامه داد: تولید محصول حائز استاندارد به این معنی است که تولید کننده دیگر در انتظار مشتری نیست و مشتری از آن تولید کننده خواستار تولید محصول کیفی است و به محض تولید محصول خریدار آن است. این بازار آنقدر در دنیا گسترده است که تولید کننده برای فروش محصول دارای استاندارد دیگر محدود به بازار داخل نخواهد بود.

قبادی‌دانا تصریح کرد: نیاز داریم بانوان تولیدکننده ما با اصول استانداردسازی آشنا شوند، اینکه مواد اولیه استاندارد را بشناسند و بدانند از چه مواد اولیه‌ای استفاده کنند تا محصول آنها با کیفیت باشد.

وی در پایان عنوان کرد: لازم است تولیدکننده با آئین کار تولید محصولات با کیفیت آشنا شود، بعد از این آزمون‌ها نیاز به مشاوره مفید هستند تا بتوانند آن آئین کار را اجرا کنند، در همین مرحله هم به دلیل کمبودهای احتمالی به ویژه برای تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی آنها نیازمند حمایت‌هایی هستند که کمیته امداد می‌تواند این حمایت‌ها را اعمال کند حتی در مرحله تأمین هزینه‌های آزمون‌های استاندارد سازی و بازرسی‌های استاندارد برای کسب گواهی که در این صورت محصول استاندارد با قیمت بیشتر و در حجم قابل توجهی فروش خواهد رفت.

کد خبر 5449362

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان استاندارد کمیته امداد امام خمینی مددجویان حوادث چهارشنبه سوری شهرداری تهران نوروز 1401 شورای شهر تهران چهارشنبه سوري سفرهای نوروزی اورژانس قوه قضاییه شهرداری علیرضا زاکانی شهر تهران آموزش و پرورش آتش نشانی غلامحسین محسنی اژه ای کمیته امداد تولید محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد