Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که مردم را در تصمیمات شهرداری دخالت دهیم و فساد را ریشه‌کن کنیم.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه کارهای زیادی در شهر صورت گرفته است، اما منسجم و جامع نبوده است، عنوان کرد: برای نمونه هر چند قصد این بوده که محورهای اتوبوس‌رانی تقویت شود، اما چون کامل اجرا نشده با مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما مجبور به اصلاح این خطوط هستیم و از روز اول راهکارهای مربوط را سنجیدیم و راهکار مطلوب را پیدا کردیم و تمهیدات آن اندیشده شده است همچنین ترافیک شهر زنجان و معابر عمومی باید اصلاح شود.
شهردار زنجان ادامه داد: ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل جزو اولویت‌های شهرداری است و ۱۸ دستگاه اتوبوس بعد از سال‌ها به ناوگان ملحق خواهد شد.
فیروزفر با اشاره به اینکه امروز مرکز شهر پر از مشاغل پر مراجعه یعنی مطب پزشکان است در حالی که مرکز شهر باید مرکز گشت و گذار افراد برای خرید باشد، گفت: البته ما از پزشکان ممنون هستیم ولی واقع شدن مطب آنها در مرکز شهر ایراد وارده به پزشکان نیست، بلکه ایراد وارده به مجموعه شهری است که در این باره شهرداری آماده ایجاد مرکزی برای پزشکان است.
وی گفت: نباید کسب و کار مرکز شهر از رونق بیافتد و ما دنبال رضایت مردم هستیم و شعار ما خدمت به مردم بدون فشار وارد آوردن به آنها است.
فیروزفر با اشاره به رشد ۵۶ درصدی بودجه شهر زنجان گفت: افزایش بودجه فشاری به مردم تحمیل نخواهد کرد و موید این مطلب هم کاهش عوارض سال آینده است.
شهردار زنجان تصریح کرد: این روزها شهرداری مشغول آماده‌سازی شهر برای فصل بهار است و در حوزه فضای سبز اقدامات خوبی صورت گرفته و  ۶ هزار و ۲۵ اصله نهال مثمر در سطح شهر کاشته شده است.
وی با بیان اینکه خواستار تحول جدید در آرامستان هستیم و آنجا باید محل آرامش همه افراد باشد، تصریح کرد: خدمات جدیدی که تدوین شده از سال نو اجرایی خواهد شد.
فیروزفر با اشاره به اینکه شست و شوی معابر آغاز شده است، ادامه داد: جمع‌آوری زباله به ۴۵۰ تن در روز رسیده و همکاران خدوم اجازه آلودگی شهر را به واسطه انباشت زباله‌ها نمی‌دهند.
فیروزفر با بیان اینکه معابر ورودی شهر پاکسازی شده و از امروز مرکز شهر آماده استقبال از مسافران نوروزی است، تصریح کرد: لایروبی اَنهار به میزان ۱۹ کیلومتر، ۲۶ اِلِمان برای فضاسازی شهری و ۸ اِلِمان برای نوروز انجام شده است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه در بحث عمرانی نیز با آسفالت‌ریزی محقق نشده طی سنوات گذشته و یا سطح معابر معیوب مواجه هستیم، عنوان کرد: لکه‌گیری معابر نیز در حال انجام بوده و در ۳ هزار نقطه شهر لکه‌گیری انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات در شهر جزو اولویت‌های به شمار می‌آید، گفت: در این راستا برگترین پروژه در منطقه بی‌سیم خواهد بود و ۶.۵ هکتار زمین به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه در صورت نبود انسجام، اقدامات شهرداری به تنهایی پاسخگوی انتظارات مردم نخواهد بود، افزود: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف با همکاری لازم فضاسازی شهر را انجام دهند و این مورد ابلاغ شده است و این حق مردم است که از شهری زیبا برخوردار باشند و امیدواریم تا عید این امر محقق شود.
شهردار زنجان با بیان اینکه ایجاد محیط امن و آرام وظیفه ماست، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در اولویت کار ما قرار دارد و برنامه‌های متنوعی در این راستا تدوین شده و تمرکز بر فرهنگ شهروندی در این برنامه‌ها حائز اهمیت است.
وی به مشکلات موجود در شهر اشاره کرد و یادآور شد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری جزو اولویت‌های شهرداری خواهد بود که از جمله آن پروژه سبزه‌میدان است که چندین سال شهر درگیر آن است، این طرح مشکلات مختلفی دارد که نیاز به مشارکت دیگر عوامل است.
فیروزفر در ادامه با اشاره به اینکه قول می‌دهیم در صورت عدم بروز اتفاق خاص، فاز یک سبزه‌میدان در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: در راستای اتمام طرح‌ها پروژه پل امام حسن و پادگان تا سوم خرداد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
شهردار زنجان برنامه‌ریزی دقیق را در راستای اتمام کار در موعد اعلام شده ضروری دانست و عنوان کرد: برنامه شهرداری در این راستا اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر است.

وی به اجرای ساماندهی بازار نیز اشاره کرد و گفت: باید همه موارد دقیقا به مردم اعلام شود و آنها را باید درگیر امور کنیم که در این صورت فساد ریشه‌کن خواهد شد.
فیروزفر به نگرانی شهروندان در حوزه ترافیک نیز اشاره کرد و یادآور شد: اقداماتی در این حوزه انجام شده ولی فاقد انسجام بوده است که نمونه آن طرح اخیر در حوزه محورهای اتوبوسرانی بود که در نوع خود منتج به خیر شده است، ولی چون کاملا اجرا نشده با مشکل مواجه شده‌ایم و باید بالاجبار طرح را اصلاح کنیم. 
شهردار زنجان با اشاره به اینکه پل امام حسن مجتبی (ع) زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: پروژه معبر پادگان تا سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارناوال سه چرخه‌ها با محوریت شخصیت‌های نوروزی از ۲۵ تا ۲۸ اسفند‌ماه انجام می‌شود، گفت: یک تا ۱۲ فروردین‌ماه سال آینده نیز نمایشگاه صنایع دستی و ... در محل کارخانه کبریت دایر می‌شود.
فیروزفر با اشاره به اینکه جشن نوروزانه در پیاده‌راه سبزه‌میدان از یکم تا ۵ فروردین‌ماه برگزار می‌شود، گفت: تور گردشگری ویژه از یکم تا ۱۲ فروردین که دو اتوبوس از مبدا میدان بسیج برای بازدید از موزه‌ها و اماکن مختلف شهر را برگزار می‌شود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه برای پروژه‌های پیشرو جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در پروژه‌های شاخص به دنبال سرمایه‌گذار خواهیم بود.
فیروزفر افزود: شهرداری همیشه در معرض تغییر و تحول بوده است، یعنی همواره تغییراتی رخ داده است، اما از وقتی من وارد شدم شاهد این بودم که همکاران زحمت می‌کشند پس اگر اتفاقی رخ داده نباید همه شهرداری زیر سوال برود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه سال آینده برای شهرداری چارت خواهیم داشت، گفت: یعنی چارت در همه بخش‌ها مشخص خواهد بود تا وظایف مشخص باشد و اگر قصوری بود همه مجموعه پاسخگو نباشند.
وی با بیان اینکه مثل همه دستگاه‌ها شهرداری دارای منابع و محدودیت‌هایی است، اما مصالح و رویکردهایی که تعریف می‌شود باید طوری باشد که یک نگاه جامع را داشته باشیم و صرفه و صلاح شهری به تحقق بپیوندد، اضافه کرد: در این میان قانون مورد نظر خواهد بود، همچنان که یک انتصاب را پیگیر بودیم که ابتدا مورد قانونی داشت ولی برطرف شد.
انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار زنجان فصل بهار المان نوروزی عوارض شهرداری پاکبان بهره برداری سال آینده پروژه ها مرکز شهر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم