Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:45:46 GMT

آخرین تصمیمات درباره ارز ۴۲۰۰تومانی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۴۷۱۸

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس تصمیمات مبسوطی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به یارانه ها گرفته است گفت: پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به مبلغ ۷۴ هزار میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. ناطقان: سیدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه مجلس تصمیمات مبسوطی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به یارانه ها گرفته گفت: یارانه نقدی و معیشتی به مبلغ ۷۴ هزار میلیارد تومان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یارانه ای که برای سوبسید کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی و دامی و گندم اختصاص می یافت در قالب ارز ترجیحی بود اما در سال ۱۴۰۱ قرار شده که دولت معادل ریالی آن را حساب کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه گفتگوی اقتصادی رادیو گفتگو تاکید کرد، ۱۶۱ هزار میلیارد تومان برای دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی و کالاهای اساسی و همچنین ۷۱ هزار میلیارد تومان هم برای واردات و خرید تضمینی گندم و یارانه نان است. برای شمول بیمه سلامت افرادی که تحت پوشش بیمه نبودند ۶ هزار میلیارد تومان اضافه شده تا افراد جا مانده تحت پوشش قرار بگیرند. ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده تا داروها بدون فرانشیز به آن ها داده شود و هزار میلیارد تومان هم برای بیمه تکمیلی جانبازان در نظر گرفته شد.

*یارانه ۴۵ هزارتومانی تأثیری بر زندگی عمده مردم ندارد

همت قلیزاده، کارشناس اقتصادی بودجه و یارانه ها با اشاره به اینکه کل مبلغ یارانه ها ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است گفت: قیمت انرژی در اروپا و آمریکا ۳۶ درصد گران شده و تورم هم به دو سه برابر افزایش یافته است اما این یک درس بزرگی برای ماست که انرژی را در این سالها تا ۱۵۰۰ درصد گران کردیم اما متاسفانه خیلی ها همچنان معتقدند تورم ربطی به انرژی ندارد.

وی بر این باور است که گران شدن انرژی خارج از مدار کارشناسی، اقتصاد کشور را به رکود عمیقی خواهد کشاند. مبنا قرار دادن قیمت انرژی بر اساس قیمت های جهانی در بودجه های سنواتی یک اشتباه راهبردی و یک خطای سنگین در حوزه اقتصاد است چراکه اقتصاد و صنعت کشور را تخریب می کند.

*تورم وارداتی با تصمیم حذف  نرخ محاسباتی ارز در  گمرک

قلیزاده با بیان اینکه سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات انجام می شود و میانگین تعرفه های کالاهای وارداتی هم ۱۰ درصد است گفت: تبدیل ارزش دلاری تعرفه ها به ریال توسط دولت بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومان است اما مجلس اصرار دارد که این تعرفه نزدیک بازار آزاد شود درصورتیکه با این کار، ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه واردات زیاد می شود و منجر به تورم وارداتی خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست دو نرخی شدن باعث تشکیل بازار سیاه و مفسده می شود افزود: البته این سیاست دو نرخی و بازار سیاه فقط مختص ایران نبوده و در هر جای دنیا که چنین سیاستی اعمال شود بازار سیاه هم شکل خواهدگرفت.

این کارشناس بودجه با بیان اینکه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی از تأثیرگذاری بر زندگی مردم حذف شده گفت: بر اساس محاسباتی که بنده انجام دادم یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که در سال ۱۳۸۶ پرداخت می شد الان معادل هزار تومان است و هیچ تأثیری بر بخش عمده زندگی مردم ندارد. منبع: مشرق برچسب ها: تصمیمات ، مجلس ، ارز4200تومانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تصمیمات مجلس ارز4200تومانی هزار میلیارد تومان هم یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد