Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:29:15 GMT

طالبان حقوق زنان را پایمال کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۴۷۲۲

طالبان حقوق زنان را پایمال کرده اند

یلدا رویان، فعال حقوق بشر در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت بعد از حاکمیت طالبان حقوق زنان از بین رفته و گروه‌های خاص قومی با شکنجه و کشتار هدف‌مند و خشونت‌ روبه‌‌رو اند. 

رویان گفت این رویداد‌ها گزارش داده نمی‌شود، چون طالبان رسانه‌ها را کنترل می‌کنند و رسانه‌های جهانی هم تمرکز شان را تغییر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یلدا رویان گفت‌‌‌: «طالبان به اضافه هزاره‌ها، سایر گروه‌های قومی را نیز هدف قرار داده‌اند، به ویژه اوزبیک‌ها و تاجیک‌های پنجشیر را. طالبان استفاده از زبان فارسی را در ادارات دولتی و دانشگاه‌ها ممنوع ساخته‌اند تا هویت ما را بیش‌تر حذف کنند.»

رویان گفت گروه‌های قومی و زنان واضح حس می‌کنند که از سوی دفتر یوناما در کابل فراموش شده‌اند. به گفته‌ او دفتر سازمان ملل در کابل باید بی‌طرفی خود را حفظ کند و ماموریت یوناما اگر در خط طالبان باشد، این ماموریت در افغانستان ناکام خواهد شد.

این فعال حقوق بشر علاوه کرده که طالبان و حامیان طالبان کمک‌های جهانی را انحصاری کرده‌اند و تنها دو درصد این کمک‌ها به هزاره‌ها می‌رسد. سازمان ملل باید متوجه افغانستان باشد، زیرا تاریخ عمل‌کرد آن‌ها را به خاطر می‌سپارد.

‏یلدا رویان همچنان گفت «درحالی‌که مردم کار و درآمد ندارند، طالبان آنان را مجبور به پرداخت عشر می‌کنند و مردم یا باید بپردازند یامجازات شوند. طالبان پس از تلاشی خانه‌های مردم هزاره و تاجیک به بهانه‌های مختلف باج می‌گیرند و این‌ها همان راه‌های افزایشعواید ملی توسط طالبان است که یوناما در یکی از نشست های شورای امنیت از آن قدردانی کرد.»

گفته‌های یلدا رویان در حالی مطرح می‌شود که پیش ازین دیبورا لاینز، نماینده‌ی ویژه سازمان ملل برای افغانستان گفته بود که این سازمان نگران محدودیت‌ها بر حقوق اساسی زنان و دختران، قتل‌های فراقانونی، ناپدید شدن اجباری، بازداشت‌های خود سرانه، احترام حقوق اقلیت‌ها و آزادی بیان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان حقوق بشر حقوق زنان کمک های بشر دوستانه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست