Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که در چهار سالن مجموعه راگادید برگزار می‌گردد، بیش از ۸۰ اثر از ۴۴ هنرمند که به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: سعیده آرین، حسین احصایی، سیاوش اسودی، مهرداد اصفهانیان، ابراهیم اکبری گرز، وحید امین، جواد بختیاری، محمد رضا بشیری، علی تن، امیرحسین جباری، حمید جعفری شکیب، ربابه حسین پور، مژگان حسینی، کامبیز حضرت پور، مصطفی خزایی، منصور خیرخواه، حمید رحیمی بافرانی، عباس رفیعی، داوود رواسانی، رضا رینه ای، محمد علی سعیدی، محسن سلیمانی، سامان شادانلو (ایلخان)، هانی شرار، مرتضی شمیسا، فریدون صفوی، محیا طلوع کیان، محمد رضا عمو زاد، مراد فتاحی، عظیم فلاح، علی رضا قوجاری، مهدیس کاوه مهر، خلیل کویکی، پژمان متقیان، سپیده مجد کیان، بنفشه (نیر) مصری پور، ایمان ملا جعفری، روح الله منجزی دشتگرد، کورش مومنی، بهداد نجفی اسدالهی، حسن نوروزنیا، حسین نوروزنیا، مریم وحید نیا، شقایق یزدانی برای بازدید عموم علاقه مندان به نمایش در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهداد نجفی اسدالهی هنربان (کیوریتور) این رویداد هنری با بیان اینکه «شیدا نبشت» علاوه بر موضوع اصلی نمایشگاه، نگاهی بر کاربرد نوشتار در فرهنگ تصویری معاصر ایران و آثار هنری تجسمی مرتبط با این رویکرد دارد گفت: به دلیل استقبال چشمگیر از شیدا نبشت، در نیمه نخست سال جدید برگزاری مجدد نمایشگاهی دیگر با همین موضوع در دستور کار قرار گرفته است. 

نجفی افزود: رویدادهای هنری در این مجموعه با نمایش آثار آبرنگ در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و در ادامه با نگارگری، خوشنویسی، حجم و عکاسی، علاوه بر نقاشی و نقاشی خط ادامه یافته و علاوه بر آن برنامه ریزی‌های ویژه‌ای نیز برای رسانه‌های جدید هنری انجام شده است. 

سعیده آرین مدیر هنری این رویداد پیرامون موضوع و محتوای آن گفت: نقاشی خط پدیده‌ای نوظهور در دنیای مدرن هنر ایرانی است، که در آن نقاشی به یاری خطاطی آمده تا هنر نقاشی خط که حاصل شور و شیدایی هنرمندان نقاش و خوشنویسی است با تلفیق نوشتار، فرم و رنگ، پا در عرصه جدیدی بنهد. نقاشیخط اگرچه با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده اما در حال توسعه و تکامل است و با موفقیت چشمگیری به عرصه‌های بین المللی راه یافته است. 

به گفته آرین نقاشی خط، شیوه‌ای است که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی آشنا می‌کند و هنرمند را در عرصه نوگرایی قرار می‌دهد. 
وی، برگزاری این سلسله نمایشگاه‌ها را در پیوند هرچه بیشتر هنرمندان و هنردوستان موثر دانست و ادامه داد: شیدا نبشت، دومین رویداد بزرگ برگزار شده، توسط موسسه هنری خوانش معاصر با همکاری موسسه فرهنگی فرادید هنر فردا در مجموعه راگادید است. 

نمایشگاه «شیدا نبشت» در مجموعه راگادید واقع در باشگاه انقلاب تهران تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 664930 برچسب‌ها هنرهای تجسمی هنر نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنر نقاشی نقاشان نقاشی خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر