Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@20:03:19 GMT

پیش‌بینی بارش برف و باران در روزهای آخر زمستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۴۹۶۴

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های آب و هوایی، در مناطق مختلف کشور باران و برف در اکثر نقاط کشور در روزهای پایانی سال پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا؛ فریبا گودرزی: طی ۲۴ ساعت آینده بارش باران در استان‎‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و سمنان خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز نیز رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش بینی شده است،‌ تصریح کرد: امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی و استان گلستان بارش ها با شدت بیشتری خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه امروز مناطق جنوب و غرب کشور غبار آلود خواهد بود، تاکید کرد: همچنین در جنوب، مرکز و شرق کشور انتظار وزش باد شدید را داریم که سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، اردبیل و مناطقی از سواحل خزر بارش ها به شکل خفیف رخ می دهد اما دوشنبه آسمان در اکثر نقاط کشور صاف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نوار شمالی شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و حداکثر دما بین ۸ تا ۱۲ درجه پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: در این مدت آب های دریای خزر مواج است و طی دو روز آینده دریای عمان و خلیج فارس نیز مواج خواهند شد.

گودرزی اظهار داشت: در تهران نیز امروز آسمان صاف و گاهی ابری و همراه با وزش باد شدید خواهد بود؛ حداکثر دمای امروز به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد که نسبت به دیروز هفت درجه کاهش را تجربه می کند.

وی افزود: حداقل دمای امروز پایتخت به صفر رسید که نسبت به دیروز ۱۰ درجه کاهش داشته است و فردا به چهار درجه بالای صفر خواهد رسید.

به گفته این کارشناس هواشناسی، سردترین هوای متعلق به استان اردبیل با ۱۶ درجه زیر صفر، تبریز و ارومیه هشت درجه زیر صفر و سنندج با هفت درجه زیر صفر بوده است؛ همچنین بندرعباس با ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین هوای استان محسوب می شود.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش بارش باران طی روزهای آتی در در امتداد زاگرس و مناطقی از شمال غرب کشور سنگین پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا به‌ جز در شمال غرب و شمال کمتر از نرمال خواهد بود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از دهم اردیبهشت تا بیست خرداد سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد، بر این اساس بارش هفته اول (دهم تا شانزدهم اردیبهشت) در نوار ساحلی خزر و شمال شرق کشور در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق کشور بیشتر از نرمال است، همچنین بارش انباشته در بخش عمده‌ای از استان‌ها در حاشیه زاگرس از آذربایجان غربی تا بوشهر و جنوب فارس با احتمال ۷۵ درصد بیش از ۱۰۰ میلی‌متر است.

بارش هفته دوم در استان‌های نوار شمالی و امتداد غرب کشور نرمال با گرایش به بیش از آن و در سایر مناطق متمایل به کمتر از نرمال است، در هفته‌های سوم و چهارم بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است، بارش انباشته برای استان‌ها در شمال غرب، امتداد زاگرس و غرب البرز با احتمال حدود ۵۰ درصد فراتر از ۵۰ میلی‌متر برآورد می‌شود، در هفته‌های پنجم و ششم بارش کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (دهم تا شانزدهم اردیبهشت) در شمال غرب، نیمه غربی البرز و نوار شمالی کشور یک تا پنج درجه بیش از نرمال است همچنین، بیشترین افزایش (سه تا پنج درجه) در شمال غرب رخ می دهد و برای سایر مناطق یک تا سه درجه کمتر از نرمال است.

دمای هفته دوم در نوار شرقی، نوار ساحلی خزر یک تا دو درجه کمتر از نرمال، در امتداد غرب کشور و مناطق واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بین یک تا پنج درجه کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش (سه تا پنج درجه) در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

در هفته سوم دمای هوا در شمال غرب، شرق زاگرس میانی و نیمه جنوبی کشور (به‌جز جنوب غرب) یک تا سه درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور نرمال خواهد بود.

دمای هوای کشور در هفته چهارم تا یک درجه بیش از نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم حدود یک تا دو درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

کد خبر 749354

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری