Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:05:31 GMT

شهردار اردبیل رویکردهای شهری را تشریح کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۵۰۹۸

شهردار اردبیل رویکردهای شهری را تشریح کرد

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل رویکردهای شهری اردبیل را برای سال آینده تشریح کرد.

محمود صفری 26 اسفند در نشست هم اندیشی با رسانه ها با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در جامعه اظهار کرد: اگر رسالت کار خبری و خبرنگار نبود امروز در جامعه در هیچ حوزه ای شفاف سازی و مطالبه گری انجام نمی شد. بنده نیز در حوزه شهری قدردان زحمات خبرنگاران استان هستم و تا امروز تلاش کرده ام به همه مطالبات آنها پاسخگو باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های شهری افزود: پل قدس یکی از پروژه هایی است که برای کاهش بارترافیکی در شهر و کمک به عبور و مرور مردم بصورت آزمایشی افتتاح شد ولی تاکنون تحویل موقت و قطعی در خصوص آن انجام نشده است به طوری که در اذهان عمومی این ذهنیت به وجود آمده که این پروژه با ایرادات فاحش تمام  وافتتاح شده در حالی که چنین چیزی وجود ندارد.

صفری از آغاز و افتتاح 5 تقاطع غیرهمسطح و پل در شهر اردبیل خبرداد و گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح و پل‌های نیایش، شهید سلیمانی و قدس تا شهریورماه ۱۴۰۱ افتتاح و ساخت پل حافظ و بسیج آغاز می‌شود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: زمانی سکان شهرداری اردبیل را تحویل گرفتم بیش از  1012 نفر نیروی انسانی و 2هزار نفر نیروی حجمی داشت که با ساماندهی این حوزه به حوزه انسانی آشفته شهرداری نظم اساسی بخشیده و علاوه بر آن 119 نفر نیروی بازنشسته ساماندهی شد.

صفری اظهار کرد: در خصوص نیروهای انسانی مجوز از ادارات مربوطه باید انجام یابد به طوری که فضای شهری باید از طرف محیط زیست انتخاب شود و در کل ساماندهی‌های لازم در این زمینه انجام یابد.

به گفته شهردار اردبیل همچنین برای اولین بار به مناطق متمرکز اعتبار اختصاص داده شده است به طوری که طی این ماه 30 میلیارد تومان به پیمانکاران پول داده شده است.

وی در ادامه به به بارش بی سابقه برف اشاره کرد و گفت: علرغم کمبودهای بسیار تلاش شبانه روزی خود را برای برفروبی در سطح شهر انجام دادیم ولی باز هم با نارضایتی هایی همراه بودیم که در نوع خود طبیعی به نظر می رسد چرا که مشابه برف امسال در سال 67 و 75  در استان باریده بود که آن مقطع زمانی وسعت اردبیل به این اندازه نبود و شهرک های بسیاری ازین تاریخ به بعد ساخته شده است.

صفری یادآور شد: با وجود وعده های  وزیرکشور برای پرداخت40 میلیارد تومان برای ساماندهی امکانات برفروبی و تجهیزات زمستانی هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است.

شهردار اردبیل با اشاره به نوسازی ناوگان های شهری اردبیل افزود: برای اولین بار 30 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 30 میلیارد تومان وام برای نوسازی اتوبوس‌ها اختصاص یافت تا بتوانیم برای مسیرهای اردبیل - نیر، آبی‌بیگلو و کمربندی‌ها که نیازمند اتوبوس هستند اقدامات لازم را انجام دهیم.

 به گفته شهردار اردبیل تمامی اتوبوس‌های این شهر بالای 12 و 15 سال عمر دارند به طوری که با رایزنی های نمایندگان مجلس توانستیم از سهمیه کلانشهرها 60 اتوبوس با 20 درصد قیمت خریداری کنیم که از اردیبهشت تا شهریور ماه سال 1401 تحویل آن آغاز وبه شهر تزریق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع ترافیک مربوط به 10 سال گذشته است، خاطرنشان کرد: به دلیل این مطالعات موضوع ایجاد تراموا در اردبیل نمی‌تواند محقق شود.

وی همچنین از توزیع 3 هزار تن قیر رایگان برای اولین بار در استان خبرداد.

شهردار اردبیل افزود: از سال 84 تاکنون موضوع خرید باغ شریعت در دستور کار شهرداری بود که تاکنون محقق نشده بود در حالی که ما از طریق ماده 9 با تلاش‌های به عمل‌ آمده در طول دو ماه گذشته توانستیم این مسئله را حل کنیم.

وی همچنین یکی از اقدامات مهم دیگر شهرداری را  انتقال بازارآهن فروشان دانست که در دستور کار قرار دارد،

صفری تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی، تیراژه را نیز یادآور شد و افزود:  ازین بعد هیچ پروژه ای بدون آگهی داده نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري تهران خدمات شهری پل قدس میلیارد تومان شهردار اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست

به گزارش همشهری آنلاین، لطف اله فروزنده در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲، گفت: ما توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه ویژه داشته‌ایم.

او با بیان اینکه ما عین بودجه که رقم ۱۱۳ هزار میلیاردی بود را ابلاغ کرده‌ایم، گفت: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرد که سقف بودجه را حتی در رقمی بیشتر از بودجه مشخص شده،محقق کند. تمام رقم متمم صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام اینکه در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شد تا بدهی با بانک‌ها را تسویه و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه کند، گفت: رقم بدهی ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و برای مثال بدهی ۱۶۰ هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، انجام شده است. با وجود همین رقم بدهی که به بانک شهر پرداخت کردیم، بازهم ۵۰ همت بدهکاریم.

تحقق بودجه و متمم آن جای افتخار دارد

او افزود: واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است، تمام موارد کاملا شفافیت دارد. قبلا گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه شد.

فروزنده با بیان اینکه این عملکرد به نوعی عملکرد شورا و شهرداری به شمار می‌رود، گفت: این افتخار است که بودجه و متمم محقق شود و در کنارش طرح‌های عمرانی اجرایی و حقوق‌ها نیز در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم، تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی که اخذ شد برای خرید اتوبوس‌ها بوده است. این کار اشکالی دارد؟

شورا ناظر بر ما است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: نگاه ما این است که شورا سیاست گذار و ناظر بر ماست. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه ها به نتیجه نمی رسد. یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.

او ادامه داد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی شود. افتخار ما این است که ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

کد خبر 849345 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه چین

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه