Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:33:34 GMT

تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۵۱۳۱

تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلیزاده ظهر پنجشنبه در نشست با مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: اراضی تصرف شده غیرقانونی با صدور احکام قضائی و اجرا توسط یگان حفاظت منابع طبیعی از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه قضائی استان در همکاری با این اداره کل در رسیدگی سریع به پرونده‌های قضائی اظهار کرد: برای برخورد با سودجویانی که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند، از تمام توان اجرایی و قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین با تلاش شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی، ۸۵۰ اصله چوب‌آلات جنگلی، ۶ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم زغال و ۴۲ هزار و ۱۳۲ کیلوگرم هیزم قاچاق جنگلی کشف و ضبط و ۱۱۶ باب کوره زغال‌پزی نیز تخریب شد.

قلیزاده افزود: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن از هرگونه تخریب مراتع در سطح این استان جلوگیری می‌شود.

وی گفت: نسبت به سال‌های گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از مجموع جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده و گستردگی حفاظت از گونه‌های جنگلی در این منطقه بیش از سایر مناطق این استان است.
قلیزاده ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی و این موهبت الهی تنها مختص مأموران یگان حفاظت این اداره نبوده و برای حفاظت از جنگل‌های این منطقه تلاش همگانی مردم برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی کاداستر موجب کاهش قابل توجه پرونده‌های قضائی در اختلاف بین منابع طبیعی و مردم در سال‌های اخیر شده، طوری‌که تعیین تکلیف ۵۹ پلاک ثبتی در خلخال منجر به بازگشت ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی تحت تصرف دولت به کشاورزان و زارعان این منطقه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۶۹ هزار هکتار جنگل و بیش از یک میلیون مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند است که گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5449421

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل منابع طبیعی تخریب منابع طبیعی منابع طبیعی اردبیل حفظ محیط زیست بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا آمار کرونا گرگان چهارشنبه آخر سال آیت الله علوی گرگانی عکس استانها خراسان رضوی نیمه شعبان سفرهای نوروزی مشهد منابع طبیعی و آبخیزداری یگان حفاظت منابع طبیعی مأموران یگان حفاظت استان اردبیل تخریب مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند