Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالحسن فیروزآبادی در یک گفتگوی رادیویی درباره مخالفتش با طرح صیانت و اینکه آیا مجلس با شورای عالی فضای مجازی در خصوص این طرح مشورتی کرده است؟ اظهار کرد: در مراحل مختلفی از دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نظر خواهی شده و نظرات اصلاحی دبیرخانه باعث شد چندین ورژن از طرح صیانت بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن اشاره به اینکه نظر دبیرخانه با نظر شورا فرق می کند، گفت: در حقیقت دبیرخانه سعی می کند براساس تحلیل شورا عمل می کند اما در این باره نمی توان گفت مصوبه و یا تحلیل شورا بوده است.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که یک دهه از تاسیس شورا می گذرد و این نهاد تصمیم گیرنده اصلی در حوزه فضای مجازی است، آیا ورود مجلس به حوزه فضای مجازی و طراحی طرح صیانت نوعی موازی به حساب نمی آید، گفت: در ابتدا که این طرح تهیه شد به نوعی مقابله با شورا بود. به دلیل عدم رضایت از عملکرد شورا و به منظور اینکه قابلیت بیشتری در کشور در حوزه فضای مجازی ایجاد شود، در مجلس تصمیم گرفتند کارگروهی تشکیل دهند تا مدیریت بهتری بر فضای مجازی داشته باشند.

وی ادامه داد: ولی نسخه فعلی که در مجلس مطرح است و کمیسیون تشکیل شده برای آن، همان کمیسیون تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی است، البته هنوز ما نمی دانیم قرار است این نسخه در کمیسیون به تصویب برسد و یا نسخه قبلی و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: روز گذشته در شورا ابهامات موجود در طرح نیز مورد بررسی قرار گفته امیدواریم مجلس با سرعت خوبی تصمیم گیری کند و قانونی که نافع کشور باشد، به تصویب برسد.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که آقای تقی پور عنوان کرده اند که امضای نماینده شورا پای طرح صیانت است، گفت: امضای کتبی وجود ندارد؛ در مراحل مختلف ما نظراتمان را گفتیم و تا حدودی هم اعمال شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی به نظرات مرکز ملی و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نزدیک تر است، خاطرنشان کرد: ولی همین طرح هم نیاز بررسی و اصلاحاتی دارد. آن طرحی که اخیرا در کمیسیون رای گیری و در رسانه ها مطرح شد، همین طرح نظام تنظیم مقرراتی بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده که شرطی برای ادامه فعالیت موتورهای جستجوگر خارجی و شبکه های اجتماعی مثل گوگل، اینستاگرام ... گذاشته شده و باید با آن ها مذاکره صورت گیرد تا به صورت قانونی در کشور فعالیت کنند و دفتر داشته باشند، آیا این اظهار نظر را منطقی و عملیاتی می دانید، گفت: بله حتما منطقی است؛ طبق قانون اساسی اگر در موسسه ای به طور وسیع فعالیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد، حتما باید با حکومت و دولت هماهنگی و پاسخگویی داشته باشد. اما اینکه در شرایط فعلی تحریم عملی هست یا نه، همانطور که ما در شرایط تحریم کمیته روسای سه قوه تصمیم گیری هایی را می کنند، در این مورد هم این کمیته می تواند تصمیم گیری کند که اجرایی شود یا خیر. ما در شرایط تحریم برای برخی قوانین استثنا قائل می شویم.

فیروزآبادی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اولویت طرح صیانت را در حال حاضر چقدر می دانید؟ گفت: من طرح صیانت را اولویت نمی دانم اما طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی کشور را برای کشور لازم می دانم. من ورژن آخر را قابل طرح می دانم و البته با توجه به حساسیت های اجتماعی که ایجاد شده حتما باید اصلاحات و توجیهات لازم مدنظر قرار گرفته شود و رضایت عامه مردم مورد توجه قرار گیرد. نسخه طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی منتشر شده و برای عامه مردم قابل در دسترس است.

کد خبر 5449411 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فضای مجازی ابوالحسن فیروزآبادی حمله روسیه به اوکراین حاکمیت سایبری روسیه ایرانسل همراه اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت اوکراین حکم انتصاب ناسا فیس بوک زیست فناوری شرکت مخابرات ایران طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است