Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: در ادامه تلاش‌های دادگستری برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب یک ساختمان شش طبقه در زیارت گرگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو اظهارداشت: با وجود بارها اخطار و صدور توقف کار، مالک این ساختمان همچنان به ساخت و ساز در دل جنگل‌های هیرکانی در زیارت گرگان ادامه داد و امروز در راستای تبصره 2 ماده 10 حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، کار تخریب این بنای شش طبقه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بنا در دل جنگل و در سراشیبی قرار دارد و دسترسی به آن با لودر و بیل مکانیکی فراهم نیست و به همین علت کار تخریب این سازه بتنی با استفاده از پیکور و پتک آغاز شده و تاکنون سقف دو طبقه آن تخریب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان، با بیان اینکه تخریب این بنا چون دستی انجام می‌شود  زمانبَر است گفت: کیفیت بالای مصالح و بتون به کاررفته در بناهای غیرمجاز ساخته شده در زیارت، علت کُندی تخریب این بناهاست و به همین علت امور اراضی استان در حال مذاکره با یک شرکت برای بررسی راهکارهای سریع و کم خطر تخریب این بناهاست.

اسپانلو افزود: در ایام نوروز که احتمال ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری وجود دارد ایست و بازرسی در روستاهای ییلاقی استان به ویژه زیارت برای جلوگیری از انتقال مصالح بیشتر می‌شود و همچنین گشت‌های نظارتی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و روستاهای ییلاقی استان فعال می‌شود.

دادستان اسپانلو  بار دیگر با تاکید بر این که دستگاه قضایی در تخریب بناهای غیرمجاز کوتاه نمی‌آید گفت: دستگاه های متولی مانند امور اراضی، آب منطقه ای و منابع طبیعی نیز اگر در انجام وظیفه خود در  جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کنند با پرونده ترک فعل روبرو می‌شوند.

اسپانلو گفت: هم‌اکنون نیز در دادسرای مرکز استان برای چهار نفر از مدیران  سابق و فعلی دستگاه های متولی که در پیشگیری  و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کرده‌اند، پرونده تشکیل شده و در مرحله  تحقیقات و رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری مازندران: 3 هزار و 625 متر مربع از اراضی ملی در تنکابن آزاد شدهشدار دادگستری به اخلالگران نظم و آرامش در چهارشنبه آخر سال/ در بازاداشت خواهید ماندمشکلات 102 زندانی در حضور رئیس کل دادگستری استان البرز بررسی شد

وی خاطرنشان کرد: امسال  254 مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در 130  هزار مترمربع از  زمین های کشاورزی استان ساخته شده بود، تخریب شد.

انتهای پیام/581/ن/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

الیمالات یکی از تفرگاه های طبیعی شهرستان نور استان مازندران محسوب می شود یکی از جذابیت های این منطقه وجود دریاچه است که در میان جنگل محصور است و به همین جهت از زیبایی ویژه ای برخوردار است.

به گفته شهروندخبرنگار ما مدتی است جنگل این منطقه گردشگری توسط عده ای در حال تخریب است و اقدام به قطع درختان کرده اند. با توجه به اینکه محافظت از جنگل‌ها و مراتع به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و تخریب آن می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، اما در برخی از مواقع برخی از افراد این موضوع مهم را نادیده بگیرند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید که مشاهده می‌کنید.

منبع: علایی - مازندران

بیشتر بخوانید:

نابودی و تخریب بخشی از جنگل‌های هیرکانی در روستای ده نالاج + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند