Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:58:28 GMT

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۵۵۸۳

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس تصویب شد

حسین حسامی دراین خصوص، گفت: پس از ارائه لایحه بودجه از سوی شهردار مشهد به شورای شهر از ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ جلسات بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی آغاز شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر گفت: در این مدت ۱۴۸ جلسه در ۱۳ کمیسون‌ تخصصی با ۲۸۹ ساعت کار و ۴ هزار و ۴۰۵ نفر ساعت و ۱۴۹ جلسه کارشناسی با ۳۷۸ ساعت کاری و ۲ هزارو ۴۸ نفر ساعت برای بررسی بودجه سال آینده برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در جلسه روز گذشته که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، ۸۹ تبصره از مجموع تباصر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مابقی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد نیز، در سی‌وسومین جلسه علنی شورا که امروز پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه برگزار گردید تصویب شد.

یکی از تبصره ها اشاره به تقویت و مشارکت بیشتر بانوان در سطح جامعه، ردیف خدمت حمایت از نهادهای عمومی و اجتماعی و تشکل ها را به دو ردیف تبدیل و ۳۰درصد از اعتبار مربوط را به بانوان و خانواده اختصاص دهد، علی رغم اینکه اعضا بر سر درصد گفته شده بحث و گفت و گو داشتند در نهایت این تبصره با درصد تعیین شده به تایید رسید.

یکی دیگر از تبصره ها اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس تا سقف ۳۰۰میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه اقدام و اعتبار تخصیص یافته را در حساب‌های فی مابین لحاظ نماید.

همچنین در ادامه فرهمندی پیشنهاد افزایش ۳۰۰میلیارد را به ۵۰۰میلیارد ریال داشت که به تصویب رسید و این تبصره با رقم ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.

یکی از تبصره ها شهرداری مشهد را مکلف کرده است، نسبت به اختصاص ۱۰هکتار فضای پارک ۷۳هکتاری به سایت ویژه بانوان و تجهیز آن براساس نیازهای این گروه و بوستان‌های بزرگ مقیاس در حاشیه شهر اقدام و گزارش پیشرفت آن را ظرف مدت ۲ ماه به شورای شهر ارائه نماید.

سرانجام این تبصره با یک سری اصلاحات به تصویب رسید.

۱۱۳ تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بحث و بررسی پرداخته شد و نهایتا با اصلاحیه و پیشنهادهای ارائه شده به تصویب رسید.

جز معدود سال‌هایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد

شهردار مشهد با حضور در صحن علنی جلسه گفت: قدردان زحمات اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هستیم که در یک اقدام فشرده تصویب و بررسی بودجه ۱۴۰۱ را به پایان رساندن که خدا قوت دارد.

سید عبدالله ارجائی گفت: جز معدود سال‌هایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد که امیدواریم دولت و فرمانداری هم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتار بودجه‌های یک دوازدهم نشویم.

او گفت: از رفتار عالمانه‌ای که در رابطه با بررسی تبصره‌ها صورت گرفت کمال تشکر را داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد بودجه ۱۴۰۱ شورای اسلامی شورای اسلامی شهر شهرداری مشهد مشهد مقدس تبصره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»