Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@02:53:42 GMT

طرح رایگان قبوض آب، برق و گاز مددجویان در سال جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۶۱۰۵

طرح رایگان قبوض آب، برق و گاز مددجویان در سال جدید

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قائمشهر گفت: پس از ثبت شماره اشتراک آب، برق و گاز مددجویان از طریق سایت هوشمند کمیته امداد، پرداخت مبالغ قبوض آنان از سال ۱۴۰۱ با ارائه شماره مشترک مددجویان و با همکاری دستگاه های مسئول، رایگان بوده و قبضی در این باره برای آنان ارسال نخواهد شد؛ همچنین مستاجرین نیز با مراجعه به سامانه و تکمیل فرم های مخصوص می‌توانند از رایگان بودن طرح استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال یعقوبی، ۲۵ اسفندماه در نشستی با خبرنگاران از هوشمندسازی سایت کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: ۲۸ سازمان حمایتی و غیرحمایتی با این نهاد ارتباط داشته و این سایت در شناسایی افراد نیازمند موثر است.

یعقوبی با بیان اینکه با سامانه هوشمند کمیته امداد هر شهروند مراحل درخواست خود را می‌تواند پیگیری کند افزود: افراد متقاضی با ورود به سایت و یا حضور در دفاتر پیشخوان درخواست های خود را با کمیته امداد در میان بگذراند.

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: ۲۸ مرکز نیکوکاری در شهرستان فعال بوده و در زمینه جهیزیه، فرهنگی و آموزشی خدمات ارائه می‌دهند.

یعقوبی با اشاره به موضوع مسکن افراد تحت پوشش گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۵ واحد مسکونی به کمک بسیج سازندگی شهرستان تحویل محرومان شد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰ واحد مسکن با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به زودی افتتاح می شود.

وی با اشاره به روند بازدید ۳ ساله از طرح های اشتغال از موفقیت آمیز بودن این طرح ها خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۴۱۲ فقره وام کم‌بهره اشتغالزایی با زمان باز پرداخت ۷ ساله در زمینه های  پرورش دام و طیور و رشته های باغی پرداخت شد و در مجموع ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و پرداخت تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۳ درصد نیز به سایر مددجویان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد قائمشهر با اشاره به توزیع جهزیه در سال جاری گفت:  توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، طی مراسمی با حضور عروس و داماد، انجام شد که هزینه ۷۰ درصد تأمین این اقلام را خیرین شهرستان برعهده داشتند.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود ۵۲۲ بیمار دیالیز، صعب العلاج تحت پوشش نهاد در قائمشهر خبر داد و افزود: در سال جاری ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این بیماران کمک هزینه پرداخت شد.

وی گفت: ۲۲۵ دستگاه تبلت دانش آموزی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان میان دانش آموزان این شهرستان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر ادامه داد: از میان ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش در قائمشهر تعداد ۷۸۰ خانوار مستأجر هستند که در سال جاری مبلغ ۶۱۰ میلیون تومان به صورت دوره ای به آن ها کمک شد. همچنین از سوی ۵ هزار حامی به صورت میانگین ماهانه ۲۷۷ هزار تومان برای ۱۱۴۲ کودک نیازمند، با نیت سردار سلیمانی و شهید بلباسی کمک هزینه ماهانه و دائمی پرداخت می شود.

یعقوبی از اجرای طرح رایگان‌ تمامی انشعابات آب و برق و گاز مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان شماره اشتراک آب، برق و گاز خود را از طریق سایت هوشمند کمیته امداد ثبت کنند؛ پرداخت مبالغ برق، آب و گاز مددجویان از سال ۱۴۰۱ با ارائه شماره مشترک مددجویان، با همکاری دستگاه های مسئول به گونه ای انجام می گیرد که قبضی در این باره برای آن ها ارسال نخواهد شد؛ همچنین افردای که مستاجر هستند در سامانه برای آنها فرم‌هایی تعبیه شده تا بتوانند از رایگان بودن طرح استفاده کنند.

وی افزود: کمیته امداد قائمشهر در سال جاری ۳۸۰ میلیون تومان برای کمک به تغذیه زنان باردار، ۴۷۰ میلیون تومان برای فرانشیز درمانی بیماران و ۷۵۰ میلیون تومان برای بیمه تامین اجتماعی مددجویان، پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد قائمشهر از افزایش ۲۰۰ درصدی مستمری بگیران کمیته امداد در سال ۱۴۰۱، خبر داد و در بحث اشتغال مددجویان گفت: هر شرکتی اگر از مددجویان کمیته امداد در زمینه اشتغال نیروی انسانی جذب کند، این نهاد یا با پرداخت ۲ سال حق بیمه سهم کارفرما یا پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد مشوق پرداخت خواهد کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: گاز مددجویان میلیون تومان سال جاری برق و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد