Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:52:11 GMT

جشن میلاد منجی در 40 بقعه شاخص قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۶۳۶۱

جشن میلاد منجی در 40 بقعه شاخص قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم معاون فرهنگی اوقاف استان قم گفت: در 40 بقعه شاخص نواحی و بخش‌های مختلف استان قم، مراسم جشن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر(عج) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری اظهار کرد: به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج)، در 40 بقعه نواحی دو گانه شهر قم و بخش‌های استان، مراسم جشن و سرور همزمان با شب و روز میلاد حضرت صاحب الزمان تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حرم مطهر امامزادگان شاه سید علی(ع)، موسی مبرقع(ع) و علی بن جعفر(ع) و همچنین مسجد جامع در ناحیه یک و احمد(ع) خاکفرج، سید معصوم(ع)، شاه ابراهیم(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، جعفر(ع) زواریان، عبدالله(ع) قلعه چم و امامزاده شاه جمال(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در ناحیه دو، برخی از این بقاع هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در بخش کهک نیز موقوفه عربشاهی و حرم مطهر امامزادگان امامزاده زینب خاتون(س) و هاشم(ع)، هادی(ع)، نورعلی(ع) روستای کرمجگان، فاضل(ع) روستای بیدهند، میزبان مراسم جشن نیمه شعبان هستند گفت: آذین‌بندی بقاع متبرکه از مدتی پیش انجام شده و مراسم جشن هم شامل سخنرانی، مدیحه‌سرایی، اجرای گروه سرود و تواشیح و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی در جوار بقاع شاخص، است.
وی ادامه داد: امسال در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و در عمود 83 موکب آستان مقدس امامزاده شاه احمد قاسم(ع) و در عمود 86 موکب رسانه‌ای آستان نورانی امامزاده علی بن جعفر(ع) برپا شده و ویژه برنامه تلویزیونی «جان جهان» با حضور کارشناسان مهدوی، موکب‌داران و مداحان از محل موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) هر شب به صورت زنده روی آنتن سیمای مرکز قم (شبکه نور) می‌رود.
جباری با بیان اینکه به مناسبت پنجشنبه آخر سال نیز همه آرامستان‌های بقاع متبرکه فعال بوده و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی در آنها دایر شده است عنوان کرد: همچنین پنجشنبه شب 26 اسفندماه، مراسم احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزادگانی همچون ¬امامزاده موسی مبرقع(ع)، زینب(س)، ابراهیم و محمد(ع)، امامزاده جعفر شهید(ع)، احمد(ع) خاکفرج، سید معصوم(ع)، عبدالله ابیض(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم نیمه شعبان مراسم جشن جعفر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسئول هیئت غریب مدینه با اشاره به این خبر گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

قاسم حسن زاده با اشاره به جزئیات این مراسم گفت: شیخ مهدی حسن آبادی سخنران این مراسم خواهد بود و در ادامه سیدرضا تحویلدار و محمدرضا ناصری به مرثیه سرای خواهند پرداخت.

وی افزود: این مراسم امشب از ساعت 20:30 در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع) واقع در میدان انقلاب امیرکلا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود