Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورت احیای برجام، خودرو ارزان می‌شود؟ این پرتکرارترین پرسشی است که این روزها، خریداران خودرو می پرسند و منتظرند تا تکلیف مذاکرات مشخص شود. همین موضوع منجر شده که بازار خودرو، رکود سنگینی را تجربه کند و آنگونه که فعالان بازار اذعان می‌کنند، عملاً خرید و فروش در چند ماه گذشته به صفر رسیده است. اما آیا در صورت احیای برجام باید منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

هر چند مسئولان بر این باورند که سال آینده قیمت خودرو کاهش خواهد یافت اما در نقطه مقابل، کارشناسان این موضوع را رد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم معتقد است که سال آینده با افزایش 1.5 برابری تولید و همچنین کاهش 15درصدی هزینه تمام شده خودروسازان، قیمت خودرو کاهش می یابد. اما فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو چندی پیش در مصاحبه با اقتصادآنلاین گفته بود که خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند. زیرا حتی در صورت احیای برجام، رشد قیمت کالاها ولو با شیب کم ادامه خواهد داشت و بهتر است خریداران، خودروی مورد نیاز خود را زودتر بخرند.

برای آنکه تا حدودی به پرسش ابتدایی پاسخ دهیم، روند قیمتی پژو پارس، یکی از خودروهای محبوب ایران خودرو را طی هفت سال گذشته بررسی می کنیم. این خودرو در دو مدل ساده و TU5 همچنان تولید می شود و اتفاقا یکی از پرتقاضاترین خودروهای این خودروساز بزرگ نیز به حساب می آید. قیمت پژو پارس ساده در ابتدای سال 1394 حدود 39 میلیون تومان و قیمت پژو پارس TU5 نیز حدود 41 میلیون تومان در بازار آزاد بود. در اسفند ماه سال 1400 قیمت پژو پارس ساده به حدود 262 میلیون تومان و قیمت پژو پارس TU5 به حدود 315 میلیون تومان رسیده است. نمودار زیر روند قمیت پژو پارس ساده و TU5 را از سال 1394 نشان می دهد:

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو قیمت پژو پارس میلیون تومان قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟

اکبر یاوری از کاهش قیمت پیاز در روز‌های آتی در بازار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیاز‌های شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است، حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی