Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:07:59 GMT

در سومین سفر رئیس دولت سیزدهم به خوزستان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۶۸۲۹

در سومین سفر رئیس دولت سیزدهم به خوزستان چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان، صبح امروز برای انجام سفری یک روزه با هدف بازدید از چندین طرح صنعتی و عمرانی در آبادان و خرمشهر و حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و دیدار با زائران سرزمین‌نور، از طریق فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد.

 

بازدید از شرکت فولاد جهان‌آرای اروند

رئیس دولت سیزدهم در اولین برنامه این سفر یک روزه ضمن حضور در شرکت فولاد جهان‌آرا از بخش‌های مختلف این مجتمع صنعتی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت فولاد جهان آرا اروند در سال ۱۳۹۳ با هدف طراحی، تجهیز، احداث و بهره‌برداری از کارخانجات تولید فلزات تاسیس شد و در حال حاضر به یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه فولاد تبدیل شده است.  

 


حضور رئیسی در جمع کارگران شرکت فولاد جهان‌آرا

رئیسی در حاشیه بازدید از شرکت فولاد جهان‌آرا در جمع کارگران حضور یافت. رئیس جمهور در این جمع اظهار کرد: مردم استان خوزستان بر گردن همه کشور حق دارند، رشادت‌های آبادان و خرمشهر هیچ گاه از حافظه ملت پاک نخواهد شد. بومی‌گزینی در استخدام‌‌ها، به عنوان اولویت باید رعایت شود، در استان خوزستان نیروهای خوب و حرفه‌ای فراوان وجود دارد و باید در فرصت‌های شغلی به کارگیری شوند.

 


اولویت استخدام با نیروهای بومی است

رئیس جمهور افزود: ایجاد شغل مسئولیت مهمی است که برعهده دولت است و با تمام توان به دنبال آن هستیم که با همگرایی و همت همه دستگاه‌های اجرایی از پس این مسئولیت بربیاییم. نیروهای بومی شرکت فولاد که از آغاز کارخانه مشغول بودند، در ادامه نیز مشغول خواهند بود و با بهره برداری از فاز دوم شرکت فولاد جهان آرا خرمشهر در آینده‌ای نزدیک ۲ هزار و دویست نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رییسی به کاروان راهیان نور پیوست

رئیس دولت سیزدهم با حضور در یادمان شهدای شلمچه به کاروان راهیان نور پیوست. رئیسی در عین حال ضمن زیارت شهدای گمنام شلمچه، با زائران سرزمین‌نور دیدار و گفت و گویی صمیمی انجام داد و پنجشنبه آخر سال رئیس جمهور در جوار شهدای کربلای ایران سپری شد.

 

اقامه نماز در یادمان شهدای شلمچه

امروز نماز ظهر و عصر با حضور آیت‌الله رئیسی و جمع کثیری از زائران در یادمان شهدای شلمچه اقامه شد و پس از نماز با حضور در جمع زائران نمازگزار با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 


رهبری به نظام عزت بخشیده‌اند

 رئیس دولت سیزدهم در جمع زائران راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مردم ایران مظلوم و مقتدر هستند، اظهار کرد: وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی هدایت‌گر است و به کشور ایران عزت و اقتدار داده است. 

 


مردم خوزستان غیور و دلاورند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند، گفت: ما همه مدیون مردم خوزستان هستیم. دلاوری خرمشهر، شکستن حصر آبادان و ایستادگی دلاورانه مردان و زنان این مرز و بوم در مقابل دشمنان مثال‌زدنی است.

امروز تکلیف ما مبارزه با فساد است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تکلیف همه ما را روشن کرده‌اند، گفت: امروز توصیه مقام معظم رهبری به ما ایجاد اشتغال، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد، مبارزه با بی‌عدالتی و فساد است.

 

 

زیارت کربلا باید تسهیل شود

رئیس جمهور با اظهار خرسندی از حضور در جمع راهیان نور گفت: برخی افراد این را می‌پسندند که بهترین ساعات خویش را در مسیر نورانی راهیان نور سپری کنند و بهترین حالات را حضور در جوار شهدا و سنگرهای شهیدان می‌دانند و باید شرایطی فراهم شود تا مردم با سهولت بیشتری به عتبات عالیات سفر کنند.

 

حضور در جمع شیوخ و مردم روستای سُوره خرمشهر

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در روستای «سُوره» و در دیدار با جمعی از بزرگان و شیوخ این روستا و منطقه «خَیِّن»، گفت:  اگر چه به برکت انقلاب اسلامی قدم‌های خوبی برای آبادانی همه بخش‌های کشور و از جمله خرمشهر برداشته شده است، اما این اقدامات به حد کفایت نبوده و باید برای رفع مشکلات خرمشهر تلاش جدی‌تری داشته باشیم.

وی از استاندار خوزستان خواست تا در اولین فرصت و در آغازین روزهای سال جدید با تشکیل کارگروهی متشکل از بزرگان و صاحبنظران منطقه برای شناسایی دقیق مشکلات منطقه و رفع آنها اقدام کند.

 

حضور رئیس جمهور در بین گروه‌های جهادی در خرمشهر

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود، در روستای سوره یکی از مناطق محروم شهرستان حضور پیدا کرد و در جمع گروه های جهادی حاضر شد.

 

 

سه سفر برای پیگیری مشکلات خوزستان

رئیس جمهور با اشاره به سومین سفر به استان خوزستان گفت: خداوند در طی این مدت به بنده توفیق داد که برای بار سوم به استان خوزستان سفر کنم و در این سفرها مسائلی نظیر تولید، اشتغال و گرفتاری‌هایی که در حوزه منابع آبی در وجود دارد با جدیت دنبال شده است.

اولین سفر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله رئیسی 2 روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم در نخستین سفر استانی خود وارد استان خوزستان شد. در این سفر یک روزه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

دومین سفر

در عین حال رئیس دولت سیزدهم روز جمعه 7 آبان‌ماه 1400 نیز در سفری سرزده با هدف رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان اندیکا برای بار دوم به خوزستان سفر کرد. وی که در نشست با مسئولین کشور و استان همواره خواستار بهبود وضعیت خوزستان است، در این سفر غیرمنتظره بر توجه هر چه بیشتر به مردم این استان تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور سومین سفر به خوزستان آیت الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم راهیان نور مشکلات خرمشهر سفر به عتبات شلمچه شهدای شلمچه یادمان شهدای شلمچه شرکت فولاد جهان آرا رئیس دولت سیزدهم استان خوزستان رئیس جمهور راهیان نور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت