Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تاکنون مبلغ ۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شده است.

رامین اسدی، در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های اشتغال روستایی لرستان، با بیان اینکه از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری کشور مبلغ ۵۱۲ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است، اظهار کرد: از ابتدای شروع پرداخت این تسهیلات تاکنون به تعداد ۴۴۴۳ طرح به مبلغ ۴۲۷ میلیارد تومان با پیش‌بینی اشتغال ۹۲۳۸ نفر از بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: بیشترین پرداخت این تسهیلات مربوط به خرم‌آباد و کمترین این تسهیلات مربوط به شهر رومشکان بوده و ۹۶ درصد این تسهیلات در لرستان جذب شده است.

وی به تأثیر بوروکراسی اداری در کاهش زمان و پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: مسئله بوروکراسی اداری ازجمله مشکلات عمده در کشور و برخی از استان‌ها وجود دارد که باید دستگاه‌های اجرایی در خدمت مردم و تسهیل‌گر شرایط باشند تا سرمایه‌گذاران بتوانند در امر سرمایه‌گذاری در استان با خیال آسوده ریل‌گذاری کرده و زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

در ادامه سیروس ابراهیمی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، بر افزایش سهم اعتبارات اشتغال‌زا در استان تأکید کرد و افزود : در بحث پرداخت تسهیلات و اعتبارات مرکز باید تفویض اختیارات لازم را به استان داده و زمینه پرداخت اعتبارات لازم را به مجتمع‌های پرورش آبزیان و شیلات فراهم کند.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت بیکاری لرستان، عنوان کرد: استمهال بدهی‌ها و افزایش اعتبارات ارزان قیمت با هدف ایجاد اشتغال در استان باید در برنامه سال آینده دولت باشد تا حداقل بخشی از این بیکاری جبران شود.

در این جلسه چند طرح بزرگ شیلات مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا اعتبارات لازم جهت تکمیل و ایجاد این طرح‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اشتغال روستایی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد