Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:55:39 GMT

مسافران نوروزی فقط از پایانه‌های دریایی مجاز سفر کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۷۰۸۳

مسافران نوروزی فقط از پایانه‌های دریایی مجاز سفر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی‌، مجید علی نازی‌ با اشاره به اینکه سازمان بنادر همواره در کنار طرح تسهیل سفرهای دریایی، طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز را نیز مدنظر قرار می دهد، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان حاکمیتی توجه بسیار ویژه ای به مقوله ایمنی سفرهای دریایی دارد و بنابر کنوانسیون سار (جستجو نجات دریایی)، مقوله امداد و نجات را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به طور ویژه به دنبال ارتقای ایمنی سفرهای دریایی است و طرح جستجو نجات دریایی در استان های مختلف بنابر دستورالعمل های تدوین شده مدنظر قرار می گیرد و هر دستگاهی باید مطابق وظایف تعریف شده عمل کند.

* ضرورت استفاده مردم از پایانه های مسافری دریایی مجاز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ تاکید کرد: مردم باید از اسکله ها و پایانه‌های مسافری مجاز و استاندارد برای سفرهای دریایی استفاده کنند.

به گفته وی‌ در صورت نامناسب بودن شرایط جوی باید از انجام سفرهای دریایی پرهیز کرد و تابع تصمیمات اتخاذ شده از سوی پایانه‌ها بود.

علی نازی بیان کرد: مردم باید از تجهیزات ایمنی که در اختیار آن ها قرار داده می شود به منظور حفظ جان خود استفاده کنند و هشدارهای ارائه شده را به منظور انجام یک سفر دریایی ایمن مدنظر قرار دهند.

* شماره تماس اضطراری ۱۵۵۰ برای اعلام سوانح دریایی

وی اعلام کرد: مسافران دریایی می توانند از هرکجای استان های ساحلی، در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره، به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی، یکی از ایمن ترین شقوق حمل و نقل در دنیا به شمار می رود، گفت: این مسئله دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به امکانات در نظر گرفته شده، لحاظ استاندارد در بخش شناورها و بنادر، تجهیزات جانبی به روز اشاره کرد تا در هر زمانی ایمنی جان اشخاص در دریا فراهم شود.

* سرمایه‌گذاری ویژه در بخش جستجو و نجات دریایی

علی نازی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای دنیا، سرمایه گذاری سنگینی در بخش جستجو و نجات دریایی داشته اند، عنوان کرد: علت این مسئله توجه جدی به تامین جان مردم و دریانوردان است و در کشور ما نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی در این راستا اقدامات ویژه ای را مدنظر قرار داده و سرمایه گذاری مطلوبی داشته است‌.

 وی تاکید کرد: در زمان سانحه همه امکانات سازمانی و کشور ،بسیج می شوند تا مانع از خسارت جانی و مالی شوند و در عین حال،  اگر از سوی کشتی‌ها، زودتر اعلام اضطرار شود، تیم های جستجو و نجات دریایی زودتر وارد عمل شده و خسارت کمتری وارد می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفرهای دریایی سفرهای نوروزی سفرهای دریایی نوروز مسافران دریایی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی جستجو و نجات دریایی سفرهای دریایی مدنظر قرار پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  غلامعلی فخاری از نجات جان ۴ کوهنورد گمشده در مسیر صعود به قله دماوند توسط نیرو‌های عملیاتی هلال‌احمر مازندران خبر داد.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: ساعت ۲۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت، گزارش مفقودی ۴ کوهنورد در ارتفاعات قله دماوند از طریق تماس تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مازندران (EOC) اعلام شد.

غلامعلی فخاری افزود: به علت شرایط جوی نامناسب، گروه از مسیر خارج شده و در ساعت ۲۰:۰۵ با مرکز EOC مازندران ارتباط تلفنی برقرار کردند، که مرکز EOC مازندران پس از راهنمایی لازم و ارائه نقطه GPS بارگاه سوم به اعضاء گروه، آنهارا بصورت تلفنی جهت رساندن به منطقه امن راهنمایی نمودند؛ که پس از گذشت ساعاتی با توجه به عدم ارتباط گروه با مرکز EOC مازندران و پایگاه رینه، یک تیم ۳ نفره کوهستان از پایگاه رینه با تجهیزات کامل کوهنوردی به همراه یک گروه کوهنوردی داوطلب مردمی (استان البرز) جهت جستجو در ساعت ۰۵:۰۰صبح تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ برای جستجو میدانی به منطقه اعزام گردیدند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت؛ پس از جستجو تیم کوهستان پایگاه رینه در ضلع غربی و گروه کوهنوردی داوطلب در ضلع جنوبی در ساعات اولیه صبح نتیجه‌ای حاصل نشد، که در ساعت ۱۰:۰۰ صبح، تیم کوهنوردی داوطلب مردمی اعلام نمودند که ۲ نفر از افراد مفقودی را در قرارگاه مشاهده نمودند که به گفته اعضای تیم گمشده، یک نفر از اعضای تیم جهت صعود به قله عظیمت کرده و از سمت ناندل قصد فرود دارد و همچنین نفر چهارم به بارگاه سوم عظیمت نموده تا تجهیزات جامانده گروه را به سمت پایین انتقال دهد.

فخاری افزود: در ساعت ۰۹:۰۰صبح جهت جستجو هوایی افراد گمشده، مرکز EOC مازندران از اورژانس درخواست بالگرد نموده که بعلت شرایط نامناسب جوی درخواست فوق مورد موافقت قرار نگرفت.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • ادامه تلاشها برای یافتن فرد غرق شده در نازلوی چای
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی