Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی پرسپولیس گفت: استقلال با تیم 10 نفره ما و با شاهکار داور مساوی کرد اما هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم و حقمان را در زمین می گیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید مطهری مربی پرسپولیس پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 98 در نشست خبری اظهار داشت: همیشه عادت دارم که بابت فوتبال فنی صحبت کنم، اما متاسفم برای سیدعلی داوری این مسابقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم هرکسی در آستانه بازنشستگی باشد و می‌خواهند تقدیر کنند، او را به عنوان داور دربی انتخاب می‌کنند. داور دربی باید کسی باشد که آماده ترین باشد، نه در مرز بازنشستگی. شما ببینید او چطور سوت زد و 11 بازیکن شیر ما را عصبی کرد.

وی ادامه داد: واقعا برای این انتخاب متاسفم. او قرار بود هفته قبل بازی نفت مسجد سلیمان را سوت بزند، اما استوری می‌گذارد و به یک باره از بازی ما برمی‌دارند و چطور برای دربی انتخاب می‌شود. مربی حریف در بین دو نیمه به سینه بازیکن ما یعنی ترابی می‌زند، اگر دیدید صحنه را نشان دهید. او می‌خواهد بهترین بازیکن ما را عصبانی کند. مربی حریف در شروع نیمه دوم بالا نمی‌آید تا کارت نگیرد و داور و ناظر می‌بینند، اما خیلی راحت از کنار آن می‌گذرند. اینها واقعا تعجب برانگیز است.

مربی پرسپولیس گفت: یک فوتبال خوب، اکتیو و تماشاگرپسند بود، اما استرس داور از همه بیشتر است، داور با تجربه ما. من همیشه گفتم قوی تر از بهانه هایمان است، اما این داور نیاز داشت که این چیزها را در مورد او بگویم. فوق العاده ضعیف بود. روی گلی که خوردیم، تیم ما 10 نفره بود و دو تعویض هم داشتیم. داور صحنه را می‌بیند، اما اجازه تعویض نمی‌دهد. افتخار می‌کنم که 11 نفره جلو بودیم و 10 نفره یک بر یک شدیم.

مطهری تاکید کرد: آنها با تیم 10 نفره ما و با شاهکار داور و مجموعه اش مساوی کردند، اما ما هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم و تا هفته سی ام می‌جنگیم. ما در زمین حق مان را می‌گیریم و جاهای دیگر نمی‌توانیم. این همان پرسپولیس حکومتی است که می‌گفتند؟ مشخص شد  که ما حکومتی هستیم یا تیم‌های دیگر. فقط تیم داوری باید در مورد قضاوت خود در این مسابقه توضیح دهد.

وی در مورد تعویض های پرسپولیس و اینکه گفته می‌شد اگر آقایی مصدوم نمی‌شد قرار بود ادامه دهد، گفت: ما خیلی با استراتژی و با برنامه جلو می‌رفتیم. یک اتفاقی افتاد و بازیکن ما مصدوم شد. بازی در کنترل ما بود و بعد از اینکه آنها روش خود را عوض کردند ما هم خواستیم واکنش نشان دهیم، اما متاسفانه تیم داوری اجازه نداد و دیر تعویض نکردیم. این شاید نگاه هوادار باشد که فکر می‌کند ما دیر تعویض کردیم. جریانات بازی را ما خیلی دقیق بررسی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم.

مربی پرسپولیس در مورد اینکه گفتید حق تان را در زمین می‌گیرید و آیا اگر داوری خوب بود، باز هم تیم تان پیروز می‌شد، اظهار داشت: ما در مورد اتفاقی که افتاد و گلی که خوردیم صحبت می‌کنیم. اینکه من می‌گویم حق مان را در زمین می‌گیریم این است که 7 هفته باقی مانده. فاصله مان 6 امتیاز است، اما تیم حریف هم بازی های سختی خارج از خانه دارد.

وی در مورد اینکه مجیدی هم گفته داوری به ضرر استقلال هم بوده و آیا شکایت کردن راه حل خوبی است یا خیر، گفت: شکایت مربوط به باشگاه می‌شود، اما امیدوارم کسی از خارج نیامده باشد که این افتضاح داوری را ببیند. اینکه می‌گویید تیم حریف هم به داوری اعتراض دارد، شما می‌توانید این هفته هایی که سپری شده را کنار هم بگذارید و ببینید داوری به سمت کدام تیم بوده است.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا نحوه اعتراض گل محمدی خیلی تند نبود، یا خیر، عنوان کرد: ببینید مربیان زیر چه فشاری کار می‌کنند. گل محمدی برای چه اخراج شد؟ آیا چنین صحنه هایی از گروه ما دیده اید؟ او خیلی آرام است و چه اتفاقی افتاده که به مرز انفجار رسیده. بازی متوقف شده و دو تعویض قرار است انجام شود، اما اجازه نمی‌دهند. من نمی‌گویم یک مربی این حق را دارد چنین اعتراض کند، اما فشار این بازی آنقدر زیاد بوده که چنین می‌شود. برای چه اجازه ندادند بازیکن ما وارد زمین شود؟ توپ خیلی راحت به دست عارف غلامی می‌خورد و ساده از آنها می‌گذرند، اما همان توپ به دست رضا اسدی می‌خورد، آماده سوت زدن است. اگر در مورد داوری صحبت می‌کنید، چون فشار زیادی روی ما است و داور اصلا در حد این بازی نبود. نمی‌دانم چرا مُد شده که هر داوری می‌خواهد خداحافظی کند به او فینال یا دربی می‌دهند.

مطهری در مورد مسائل فنی مسابقه گفت: استقلال در 10 دقیقه اول خوب بود و کرنر هم گرفت و بعد از دقیقه 15 ما کاملا مسلط شدیم و پشت محوطه آنها صاحب توپ می‌شدیم. در کانال های کناری خیلی خوب می‌آمدیم و موقعیت سازی می‌کردیم. بازی شکل خوبی داشت و هواداران هم راضی بودند. بازی با یک داور سطح بالا  کیفیت مسابقه را خیلی بالاتر می برد.

مربی پرسپولیس در مورد اینکه فکر نمی‌کنید در نیمه دوم دفاعی بازی کردید و به ضررتان شد، عنوان کرد: نه، این نظر شما است. ما موقعیت هم داشتیم. یک زمان هایی کنترل بازی با در اختیار داشتن توپ است و نمی‌گذارید حریف حمله کند. اگر این بازی ادامه داشت و 11 نفره بودیم استقلال به هیچ شکل نمی‌توانست گل بزند. سازماندی دفاعی ما فوق العاده بود و فاصله خطوط مان خوب بود و لحظه ای که 10 نفره شدیم کار خراب شد. اگر عقب نشینی هم بوده، به خاطر شرایط بازی بوده نه دستور تاکتیکی.

وی در مورد اینکه تیم شما نمی‌تواند نتیجه را حفظ کند و این موضوع برای هواداران آزاردهنده شده است، گفت: من به نظر شما احترام می‌گذارم، اما چه زمانی نتیجه ما برگشته؟ ما از هر بازی 2 امتیاز گرفتیم. ما نسبت به سال گذشته همین موقع امتیازهای بیشتری جمع کردیم. با اینکه خیلی از یاران خود را از دست دادیم. بعد می‌گویند ما ثبات داریم؟ کدام ثبات؟ از خط دروازه تا حمله بازیکن از دست دادیم.

مربی پرسپولیس در مورد اینکه اگر استقلال قهرمان شود آیا آن را پاک می‌دانید یا خیر، تاکید کرد: من اصلا در مورد پاک و غیرپاک صحبتی ندارم و وارد آن نمی‌شوم. گفتم که تا آخر تسلیم نمی‌شویم و نمی‌جنگیم. خود مردم بهترین هستند و می‌توانند تشخیص دهند. اگر من در شروع صحبت هایم تند رفتم به خاطر مسائل داوری بود، چون نتیجه تحت تاثیر داور بود.

 

*گل‌محمدی: سیاه‌ترین روز داوری بود

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 98 با انتقاد از سیدمهدی سیدعلی داور این مسابقه اظهار داشت: امروز سیاه‌ترین روز داوری بود. خجالت بکشید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مربی پرسپولیس بازیکن ما گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت بیژن حیدری در بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: به نظرم حیدری اشتباه تاثیرگذاری در این بازی نداشت. او بازی بزرگی را قضاوت کرد و برخلاف قضاوت‌های قبلی اش در این بازی عصبانی‌تر داوری کرد و قضاوتش کولینایی بود. در دقیقه ۵۶ وقتی عالیشاه خطایی را در محوطه جریمه سپاهان بدون توپ روی یزدانی انجام داد به جای اینکه حیدری بیاد و به عالیشاه کارت بدهد مثل کولینا بر سر عالیشاه فریاد زد و تذکر سفت و سختی به او داد که من یاد برخورد ها‌ی کولینا با بازیکنان افتادم.  

او افزود: از همان جا امید عالیشاه تحت نظر رفت و تقریبا در همه صحنه‌های درگیری حضور داشت. وقتی دقیقه ۸۱  آن درگیری به وجود می‌آید داور هیچ شکی ندارد که باید به او کارت قرمز بدهد. اگرچه من اعتقاد دارم که آن صحنه اخراج سختگیرانه بود، اما وقتی داور با کمک داور مشورت کرد تصمیم درستی گرفت و عالیشاه عامل درگیری بود که با دستش به صورت بازیکن سپاهان زد. به طور کلی اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود.  

سلیمانی تصریح کرد: به نظرم حیدری چند اشتباه هم در صحنه‌های مختلف زمین مسابقه داشت، اما چون تاثیرگذار نبود زیاد روی آن حساسیت به خرج داده نشد. مثلا در نیمه اول وقتی رامین رضاییان توپی را شوت کرد و بیرانوند آن را دفع کرد و کرنر شد،   اما دارو ضربه دروازه اعلام کرد و رضاییان فریاد بر کمک داور می‌زد که باید کرنر اعلام می‌شد و تیم داوری در این صحنه اشتباه کرد. در نیمه دوم کمک داور آفسایدی را از مهدی ترابی قبل از تعویض شدنش اعلام کرد که اشتباه بود. لحظه‌ای که توپ برای مهدی ترابی ارسال شد او در وضعیت آفساید قرار نداشت و ۲ بازیکن دیگر پرسپولیس در وضعیت آفساید بودند که کمک داور اول این بازی اشتباه کرد.  

کارشناس داوری گفت: اخراج مربی سپاهان از نیمکت فنی به خاطر شدت اعتراضش بود و از محوطه فنی خارج شد و به زمین مسابقه وارد شد. این تصمیم در پی ۲ کارت زرد انجام شد و کارت زرد اول فنی بود، اما کارت زرد دوم به خاطر شدت اعتراض داده شد و در نهایت از زمین مسابقه اخراج شد.  در مجموع قضاوت خوبی را از بیژن حیدری شاهد بودیم و تاثیری در نتیجه بازی نداشت.  

سلیمانی درباره اینکه فرشاد احمد زاده بعد از دریافت کارت زرد به بازیکن پرسپولیس تکل زد و نباید به او کارت زرد دوم داده می‌شد، گفت: به طور معمول داور‌ها در دادن کارت زرد اول راحت‌تر اخطار می‌دهند و کارت زرد دوم را سختگیرانه‌تر می‌دهند، چون به جای اخراج سعی می‌کنند بازی را مدیرت کنند. حیدری هم می‌خواست بازی را مدیریت کند. اگر احمد زاده کارت زرد اول را نداشت در آن صحنه به او کارت داده می‌شد.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • شاهکار گوینده ورزشگاه به روایت خودش!
  • لیدر سابق پرسپولیس موثرترین بازیکن این فصل استقلال!
  • واکنش تحقیرآمیز یک پیشکسوت به بازی تراکتور-استقلال
  • عکس| حسرت سرمربی پرسپولیسی از مساوی مقابل استقلال
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود
  • اخراج عالیشاه اشتباه بود؛ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال