Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@12:04:45 GMT

سواحل دریای خزر امن نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۷۰۹۵

سواحل دریای خزر امن نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید خدابخشی گفت: با توجه به کاهش تعداد ناجیان غریق، بدعهدی مسئولین در پرداخت مطالبات آن‌ها و کمبود تجهیزات نجات غریق در استان، سواحل مازندران در نوروز ۱۴۰۱ برای مسافران ناامن خواهد بود.

هیأت نجات غریق و غواصی ساری تا قبل از همه گیری کرونا ۴۷ ناجی غریق را در ۱۳ کیلومتر از سواحل این شهر مستقر کرده بود که با شیوع کرونا این تعداد به ۲۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان ساری، این هیات با توجه به آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریا خزر به حداقل ۱۰۰ ناجی غریق دیگر نیاز دارد که پرداخت نشدن حقوق و مطالبات آنها، ساماندهی ساحل فرح آباد ساری را با مشکل مواجه کرده است.

او می‌گوید: سال‌های گذشته امکاناتی همچون جت اسکی، قایق و جلیقه در اختیار ناجیان غریق قرار می‌گرفت، اما در سال ۱۴۰۰ برای تهیه حداقل تجهیزات حتی یک عدد سوت به مشکل برخورد کردیم و از خیران کمک گرفتیم.

هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان ساری در سال ۱۴۰۰ دو ناجی غریق خود را به علت نبود امکانات اولیه و تجهیزات مورد نیاز از دست داد.

به گفته رییس هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان ساری هیأت نجات غریق ساری با دستان خالی در سال‌های گذشته تعداد غرق شدگان در سواحل این شهر را به صفر رساند، اما با نبود تجهیزات و پرداخت نشدن حقوق ناجیان غریق به بن بست خورده که ماحصل این توجه نکردن مسئولان را در تعطیلات عید شاهد خواهیم بود.

به گفته او تنها راهکاری که در ایام منتهی به عید می‌توان انجام داد اطلاع رسانی دقیق فرهنگی و اجتماعی به هموطنان در ارتباط با خطر غرق شدن در دریا است.

مازندران ۴۷۳ کیلومتر اراضی ساحلی دارد که ۱۳ کیلومتر از سواحل فرح آباد ساری جزو نقاط پرخطر شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط ۰۱:۲۹:۵۲ دمای هوا در برخی مناطق مازندران به زیر ۱۱ درجه می‌رسد ۱۶:۵۹:۵۷ سفرهای نوروزی آغاز شد ۱۳:۰۶:۵۰ کاهش ٧٨درصدی مسافران نوروزی پایانه‌ها ۰۱:۲۶:۴۰ ضرورت توجه به توصیه‌های ناجیان غریق ۲۰:۰۲:۰۴ ۵کشته بر اثر عبور پراید از وسط سفره مسافران نوروزی +عکس ۲۰:۵۶:۲۴ صنعت حمل و نقل در خدمت مسافران نوروزی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو سفرهای نوروزی سواحل دریای خزر مسافران نوروزی مازندران نجات غریق هیأت نجات غریق و غواصی ناجیان غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روند نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی یکی از اولویت های اصلی در بخش حمل ونقل به شمار می رود که در حال حاضر این روند توسط شرکت های حمل ونقل هوایی در حال انجام است و از سوی دیگر با توجه به تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای احیا و بازسازی ناوگان بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام خود یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار تمامی بخش ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش پیش از این محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خرید هوشمندانه هواپیما و هدفمند کردن این موضوع و جلوگیری از اعمال سلیقه با توجه به نیاز کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و در صورت عدم تامین این تعداد، عرضه و تقاضا هماهنگ نیستند.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم کارخانه هواپیماسازی سرریز دانش تخصصی، تولید قطعات زیرساخت و هم افزایی در حوزه فرودگاهی است.

در همین رابطه صابر نوروزی، سخنگوی شرکت هواپیمایی اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ MD-83 با شماره ثبت EP-CPV با تامین موتور، قطعات مورد نیاز، انجام چک های دوره‌ای و دریافت لیوری جدید و با انجام بدون مشکل تست پروازی وارد چرخه عملیاتی هواپیمایی کاسپین شد و خوشبختانه موضوع زمینگیری هواپیماهای MD این شرکت به دلیل نبود موتور، قطعات و... به اتمام رسید.

نوروزی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما تعداد ۱۴۶ صندلی در دو کلاس بیزینس و اکونومی به چرخه پروازی ناوگان هوایی کشور افزوده شده است گفت: با بازگشت هواپیما به چرخه پروازی با میانگین ۶ سورتی پرواز روزانه ماهانه ۲۲٫۰۰۰ صندلی افزوده خواهد شد.

نوروزی با تشریح وضعیت ناوگان هواپیمایی کاسپین گفت: با توجه به اجرا گذاشتن سیاست توسعه ناوگان و افزایش بهره وری شرکت توسط مدیریت محترم عامل، کاپیتان عادل نورعلی و با تلاش متخصصان مجموعه های مهندسی تعمیرات و صلاحیت پروازی و تدارکات خارجی شرکت، اکنون ۸ فروند هواپیما از ناوگان بوئینگ MD و بوئینگ B737 فعال هستند.

وی  گفت: در مدت یک ماه نیم اخیر سه فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه گردیده و به حول قوه الهی با برنامه ریزی دقیقی که صورت پذیرفته تا یک ماه آتی با اضافه شدن دو فروند دیگر، تعداد ناوگان فعال این شرکت به ده فروند خواهد رسید که به نوعی یک رکورد بی نظیر در سال های اخیر برای این شرکت محسوب می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست