Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز پنجشنبه مدعی شد که این شورا به تلاش‌های خود برای پایان دادن به بحران در یمن ادامه می‌‌دهد.

اعلام کرد: ما اعلام می‌کنیم که میزبان رایزنی‌های یمنی‌ها برای بررسی آینده بحران این کشور با حضور همه طرف‌های ذیربط بدون هیچ استثنایی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما از ۲۹ مارس تا هفتم آوریل در ریاض میزبان گفت‌وگوهای یمنی خواهیم بود و امیدواریم که همه طرف‌های یمنی این دعوت را بپذیرند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: دعوتنامه های شرکت در این نشست به همه طرف ها ارسال خواهد شد و با کسانی که در آن حاضر شوند برگزار خواهد شد.

الحجرف موضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال بحران یمن را ثابت خواند و گفت: شورای همکاری به همکاری به ارائه کمک به یمن ادامه می‌دهد.

این در حالی است که «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی  نخستین گام برای هر گفت‌وگویی در خصوص حل بحران یمن را توقف تجاوز ائتلاف سعودی به خاک یمن خواند.

او امروز در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: کشورهای متجاوز در حالی دعوت به گفت‌وگو در صنعاء می‌کنند که این شهر را آماج بمباران‌های روزانه خود قرار داده‌اند.

بن حبتور گفت: رفع محاصره و بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها از جمله شروط هر گونه گفت‌وگو با کشورهای متجاوز است.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن درخواست‌ها و ابتکارهای عربستان سعودی برای حل بحران یمن را تلاش‌ها برای فریب افکار عمومی خواند و گفت: هر گونه گفت‌وگویی باید در جغرافیایی بی طرف نسبت به صنعاء و ریاض انجام شود.

او افزود: میانجی حل بحران میان همه طرف‌های گفت‌وگو باید قابل اعتماد و متعادل باشد، در حالی که عربستان سعودی خود یک طرف بحران و نه میانجی است.

برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه پیش خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان سعودی دعوت به عمل آورد. خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن‌ها نوشته بود که دعوتنامه‌های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف‌‌هایی قرار دارد که شورای همکاری در حال بررسی دعوت از آن‌ها برای این نشست است.

شب گذشته نیز خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه یمن نوشت که یمن از هرگونه گفت‌و‌گو با کشورهای عضو ائتلاف در هر کشور بی‌طرف و غیردخیل در تجاوز علیه یمن چه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یا دیگر کشورها استقبال می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج فارس ریاض شورای همکاری خلیج فارس همه طرف ها گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضای شورای شهر، شهردار منتخب را برای سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ای که در فرمانداری کنگاور برای بررسی وضعیت تعیین شهردار و سرپرست شهرداری کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: بدیهی است که استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضا شورای شهر، شهردار منتخب را جهت سیر مراحل قانونی در زمان مذکور به استانداری معرفی کنند و این کار بر طبق موعد مقرر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در جریان تشکیل جلسه توسط فرمانداری کنگاور با حضور طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مسوولان استانی، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

قابل ذکر است، در راستای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون مشکلات شهرداری کنگاور در خصوص انتخاب شهردار جلسه ای، روز دوشنبه به دعوت فرماندار کنگاور و با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیر کل حراست استانداری، سرپرست اداره‌کل بازرسی و امور حقوقی استانداری و اعضا شورای شهر کنگاور جلسه ای در فرمانداری کنگاور برگزار و پس از بحث و بررسی موضوع، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

کد خبر 749523

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی