Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: درباره تغییر ساعت، اختیار به دولت داده شده

معاون پارلمانی رئیس جمهور در تشریح مصوبه مجلس درباره تغییر ساعت رسمی کشور گفت: مجلس با این مصوبه قانون سال ۸۶ را لغو کرد و اکنون تصمیم گیرنده برای تغییر ساعت رسمی کشور دولت است. سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره مصوبه مجلس درباره بحث تغییر ساعت رسمی کشور گفت: بحث تغییر ساعت در بسیاری از کشورها مطرح است در ایران هم قبل از انقلاب این تغییر انجام می شد، بعد از انقلاب مدتی وقفه ایجاد شد و مجددا از سال ۷۰ با تصویب دولت هر ساله در نیمه اول سال، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شد. وی ادامه داد: سال ۸۴ دولت نهم مسئله تغییر ساعت را اعمال نکرد و مجلس در سال ۸۶ قانونی را مصوب کرد که این تغییر هر ساله انجام شود. حسینی تصریح کرد: این موضوع ادامه داشت تا اینکه امسال نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی طرحی دادند که قانون سال ۸۶ لغو و نسخ شود؛ یعنی اینکه در این باره قانون الزام آوری وجود نداشته باشد و به عبارت دیگر در این باره اختیار به دولت برگشت. معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بنابراین ما با این طرح در مجلس مخالفت نکردیم چون روال عادی خود را طی خواهد کرد، یعنی اختیار به دولت باز می گردد و دولت در این باره تصمیم می گیرد.

سفیر پیشین ایران در مسکو: روس‌ها تلاش کنند به جای دولتمردان دل مردم ایران را به دست بیاورند

نعمت‌الله ایزدی، سفیر پیشین ایران در مسکو: روس‌ها باید تلاش کنند که هر چه بیش‌تر نه دولتمردان که دل مردم ایران را به دست بیاورند. من این بحث را با خود مقامات روس هم مطرح کرده‌ام و مشورت خیرخواهانه به سران مسکو این است که باید افکار عمومی مردم را با خود داشته باشید نه اینکه باز هم مانعی برای بهره‌مندی مردم از مواهب برجام شوند. البته مسکو می‌داند این اقدامش نتیجه‌ای هم در بر ندارد و تنها ممکن است احیای برجام را با تاخیر مواجه کند.

اینترنت ایران با سه پله سقوط به رتبه ۸۰ جهانی رسید

بر اساس آماری از وضعیت سرعت اینترنت جهانی در ماه فوریه اعلام شده، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل به ۲۲.۴۲ و اینترنت ثابت ۹.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است؛ رتبه ایران در اینترنت ثابت به ۱۴۵ و اینترنت سیار به ۸۰ رسیده است که حاکی از نزولی شدن رتبه اینترنت در ایران است.بنابر آخرین گزارشی که سایت «اسپید تست» منتشر کرده است رتبه ایران در اینترنت سیار ۳ رتبه و در اینترنت ثابت ۴ رتبه نزول داشته است. این در حالی است که در چند ماه گذشته، ایران توانست رتبه ۷۰ را نیز کسب کند.به این ترتیب رتبه اینترنت همراه در کشور به ۸۰ و رتبه اینترنت ثابت ۱۴۵ رسید.

لندن خواستار آزادی «مراد موشه طاهباز» شد

پس از آزادی «نازنین زاغری» و «انوشه آشوری» دو شهروند ایرانی با تابعیت انگلیس، «جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور مربوط به اروپا و آمریکای شمالی تصریح کرد که لندن «به شدت» در تلاش است تا «مراد موشه طاهباز» آزاد شود.«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره طاهباز گفته بود: « همچنین یک زندانی دیگر به نام «مراد طاهباز» نیز که قبلا به دلیل ارتکاب جرم محاکمه شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود است، مطابق مقررات به مرخصی منزل رفته است». کلورلی تصریح کرد: «حقیقت این است که وی در همراسمیت به دنیا آمده است، وی در انگلیس به دنیا آمده است، ما سخت در تلاشیم تا آزادی وی را تضمین کنیم». وی ادامه داد: «او همچنین ملیت آمریکایی است که از نظر ایران و نه ما، این پرونده را پیچیده تر می‌کند. ما به تلاش برای تضمین آزادی وی ادامه می‌دهیم. قطعاً به تلاش برای تضمین آزادی وی ادامه می‌دهیم و قطعاً در هماهنگی نزدیک با آمریکا در خصوص این موضوع نیز تلاش خواهیم کرد اما تلاش ما متوقف نمی‌شود و ما هرگز متوقف نمی‌شویم و برای دسترسی به آزادی دائمی وی و بازگشت به سوی خانواده‌اش تلاش می‌کنیم».

واکنش همتی به اظهارات وزیر اقتصاد

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی به اظهارات خاندوزی وزیر اقتصاد واکنش نشان داد. خاندوی گفته بود: «وزیر اقتصاد: FATF بهانه‌ی دولت قبل بود؛ یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نکردیم» همتی در پاسخ به این اظهارات طی توییتی نوشت: به عنوان وزیراقتصاد آقای رئیسی، حال که توانتان با مقدمه توافق زیاد شده:
-بدون FATFپول معامله با انگلیس را برای غیرکالای انساندوستانه منتقل کنید
-یک مورد انتقال پول غیر دارو وغذا،بدون استفاده از تراستی وهزینه مبادله اعلام کنید.
-برداشت ۲۱۵ ه.م.ت. بانکها از بانک مرکزی را هم شفاف کنید.

وزیر ارشاد: صداوسیما با ۴۰ هزار کارمند و این همه شبکه، بدون قانون اداره می‌شود

روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: صداوسیما قانون ندارد و این یک ایراد جدی است. اسماعیلی افزود: من معتقدم صداوسیما باید قانون داشته باشد. من مخالف آورده شدن بحث ساترا در قانون لایحه بودجه هستم چون هیچ قانونی ندارد. مگر می‌شود یک سازمان مثل صداوسیما با چهل و چند هزار کارمند و اینهمه شبکه بدون قانون اداره بشود؟

کنایه ابطحی به آزادی زاغری با طعم شکدم

محمدعلی ابطحی در واکنش به آزادی زاغری کنایه ای هم به شکدم زد. محمدعلی ابطحی نوشت: خانم زاغری آزاد شد،میگم اگه تو بی بی سی بگه جاسوس  نبودم چی؟

فاضل لنكراني: درست نيست به مردم وعده بدهیم و بعد هم آن را به برخی از مراجع منتسب کنیم

رئيس مركز فقهي ائمه اطهار (ع):یکی از اشتباهات بسيار بزرگ این است که ما به مردم وعده بدهیم ظهور نزدیک است، ما باید جزء منتظران باشیم و منتظر یعنی در انتظار وقوع و اين ممکن است الآن واقع بشود یا بعد ولی درست نيست به مردم وعده بدهیم و بعد هم آن را به برخی از مراجع منتسب کنیم و این حرف‌ها با نفي و اغراق کم و زیاد بشود.الآن کسی بخواهد دخترش را شوهر بدهد جهیزیه ندارد، یکی دو فرزندش در خانه بیکار است، خودش سفره‌ای که بتواند بچه‌هایش را سیر کند ندارد، امروز محور اصلی روحانیت در مسجد، بعد از انجام فرائض باید همین رسيدگي به مشكلات و مسائل مردم باشد. رسيدگي به مردم از همه چیز مهم‌تر است./شفقنا

هکرهای ایرانی اطلاعات شخصی رئیس موساد را فاش کردند

برخی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال هک اطلاعات شخصی «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) توسط هکرهای ایرانی خبر دادند.بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی، هکرهای ایرانی روز چهارشنبه ویدئویی را در یک کانال تلگرامی ناشناس منتشر کردند که حاوی عکس‌ها و اسناد شخصی است که ظاهراً از تلفن همسر دیوید بارنیا به دست آمده است.این ویدئو در کانال «دست‌های باز» منتشر شده است که به گفته رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه ایجاد شده است.صاحبان این کانال تلگرامی ادعا کرده‌اند که این اطلاعات را در یک «عملیات اطلاعاتی طولانی» علیه بارنیا که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود، به دست آورده‌اند. بارنیا در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل منصوب شده است.عکس‌هایی از سفر خانوادگی رئیس موساد به کپنهاگ در سال ۲۰۱۴، شناسنامه، اسناد مالیاتی، بلیط هواپیما در ویدئوی منتشر شده، مشاهده می‌شود.همچنین تصویر ماهواره‌ای از مکانی که هکرها ادعا می‌کنند خانه رئیس موساد در مرکز اسرائیل است، در این فیلم ویدئویی وجود دارد./یورونیوز

علم‌الهدی: برخورد مسالمت‌آمیز با عربستان معنا ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:با یک نوکر استکبار یعنی آل سعود نمی توان به عنوان یک همسایه و جریان مسالمت آمیز برخورد کرد.آل سعود به طور مسلم در اجرای نقشه شوم با دشمن همکاری دارد و به نسل کشی شیعه پرداخته است.می بایست دولت مردان و سیاستمداران جامعه انقلابی ما در این زمینه برنامه داشته باشند.ما وظیفه داریم در مقابل این نقشه خائنانه مزدوران استکبار عکس العمل نشان دهیم./حوزه نیوز

واکنش مطهری به سخنان امیرعبداللهیان درباره آزادی نازنین زاغری: از ایشان بعید بود

علی مطهری از سخنان وزیرخارجه درباره آزادی نازنین زاغری انتقاد کرد.علی مطهری نوشت: وزیر امور خارجه گفته اند «آزادی نازنین زاغری ارتباطی با دریافت پولمان از انگلیس نداشت، با نگاه انسانی صورت گرفت» از آدم صادقی مثل ایشان چتین حرفی بعید بود. خوب است جرم زاغری به مردم توضیح داده شود.

ادعای رویترز: ایران بخشی از اورانیوم ۶۰ درصد خود را تبدیل کرده است

رویترز مدعی شده که بر اساس گزارش آژانس اتمی، ایران بخشی از اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده خود را به شکلی که به راحتی قابل بازیابی، رقیق‌سازی و ارسال به خارج از کشور نیست، تبدیل کرده است.به ادعای این گزارش، بعید است که این اقدام منجر به خراب شدن مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شود، اما اجرای هر گونه توافق حاصله برای بازگشت به محدودیت‌های ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را دشوارتر خواهد کرد.رویترز نوشته، در بیانیه آژانس آمده است: «ما قویاً از ایران می‌خواهیم از هرگونه تشدید تنش‌های جدید خودداری کند و به‌ویژه از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مربوط به تبدیل اورانیوم بسیار غنی‌شده را که پیامدهای عملی برای بازگشت به محدودیت‌های برجام خواهد داشت را متوقف کند.»

واکنش معاون رئیسی به مبادله «زاغری»

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به مبادله «زاغری» تاکید کرد: سرانجام پس از نیم قرن، انگلیس ناگزیر شد 530 میلیون دلار بلوکه شده ایران را بپردازد.سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در صفحه شخصی خود نوشت: سرانجام پس از نیم قرن، انگلیس ناگزیر شد مبلغ 400 میلیون پوند اصل بدهی و سود آن ( 530 میلیون دلار ) را به ایران بپردازد؛ همان‌گونه که واکنش متقابل به توقیف نفتکش، منجر به آزادی آن شد.وی ادامه داد: این یعنی استعمار پیر و غرب، تنها زبان قدرت را می‌فهمند و عقب‌نشینی می‌کنند، نه زبان خواهش، حق و قانون را!

عراق: هرگز نمی‌پذیریم هیچ سرویس اطلاعاتی همسایگانمان را تهدید کند

معاون اول رئیس پارلمان عراق امروز پنجشنبه تاکید کرد که بغداد هرگز نمی‌پذیرد هیچ سرویس جاسوسی یا کشوری اجنبی تهدیدی برای همسایگان باشد.«حاکم الزاملی» امروز پنجشنبه تاکید کرد: کمیته حقیقت‌یاب پارلمانی که مسئول تحقیق درباره حادثه عملیات اربیل است با مشارکت رئیس سازمان اطلاعات و مقامات امنیتی و معاون وزیر خارجه عراق کار می‌کند.به گزارش موازین نیوز، الزاملی در اظهاراتی خبری گفت: این کمیته به بررسی‌های خود برای رسیدن به نتایج ادامه می‌دهد، ما از طریق محافل بین المللی تدابیر متعددی اتخاذ کرده‌ایم. عراق کشور ضعیفی نیست.وی افزود: ما هرگز نمی‌پذیریم که هیچ سازمان اطلاعاتی یا کشور خارجی در عراق فعالیت کند و کشورهای همسایه را تهدید کند.معاون اول رئیس پارلمان عراق تاکید کرد: نتایج کمیته رضایت بخش خواهد بود و در پارلمان قرائت خواهد شد و سپس به دولت ارجاع می شود.

سپاه: عراق دیگر مقرهای موساد را برنچیند بی تردید پاسخ می‌دهیم

سخنگوی سپاه با تاکید بر هشدار مکرر تهران به مقامات کردستان عراق درباره چند مقر موساد در این منطقه گفت که اگر عراق برای برچیدن این مقرها کاری نکند، ایران دوباره پاسخ خواهد داد.سردار رمضان شریف تاکید کرد: این حق طبیعی است که هر مقری که از آن هر حمله‌ای که امنیت ایران را هدف قرار دهد، تخریب کنتیم و این یک خط قرمز است.سردار شریف در گفت‌وگو با المسیره گفت: سفیر ایران در عراق اعلام کرد که چندین بار به منطقه کردستان عراق درباره وجود همین مقر موساد که مورد حمله قرار گرفت و همچنین دو مقر دیگر هشدار داده بود.سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: صهیونیست‌ها خودشان اعلام کردند که پهپادهایشان که به فراز پایگاهی در کرمانشاه آمدند از مقرهایشان در اربیل به پرواز درآمده بودند.

بی‌احترامی رسانه روسی به خلیج فارس

راشا تودی رسانه نزدیک به دولت روسیه با انتشار خبری در رابطه با یک کشتی متعلق به امارات از واژه جعلی «خ.ل.ی.ج ع.ر.ب.ی» به جای «خلیج فارس» استفاده کرد.راشاتودی در این خبر به غرق شدن کشتی تجاری متعلق به امارات در ۳۰ مایلی جنوب غربی ایران اشاره و همزمان از لفظی جعلی استفاده کرد.راشاتودی در ادامه نوشت که نیروی دریایی و گارد ساحلی ایران برای یافتن ۳۰ خدمه عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.

ساعت رسمی کشور امسال هم تغییر می‌کند

سرپرست معاونت حقوقی دولت: باتوجه به این که مصوبه مجلس در خصوص عدم تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب نهایی نرسیده و به قانون تبدیل نشده، دولت موظف به اجرای قانون موجود است و ساعت رسمی کشور در آغاز سال ۱۴۰۱، یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت قیمت گوشی معاون پارلمانی رئیس جمهور تغییر ساعت رسمی کشور آزادی نازنین زاغری هکرهای ایرانی اینترنت ثابت رئیس موساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز - یکشنبه - هیات دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود،‌ تصریح کرد:‌ آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین  برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد،‌ از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.    

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران ، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات  به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در  دو سال و نیم گذشته  است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز  با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت،نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور،‌ مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات  وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی  ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و  همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و  امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم  به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود:‌ در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده‌ پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی