Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:55:21 GMT

طرح لغو تغییر ساعت به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۷۲۹۸

طرح لغو تغییر ساعت به کجا رسید؟

مصطفی رجبی مشهدی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

تغییر ساعت چه تاثیری بر روی انرژی دارد؟

رجبی مشهدی: باید روالی طی شود تا طرح تغییر ساعت به صورت قانون به دولت ابلاغ شود و دولت باید تمهیدات لازم را برای اجرای قانون فراهم کند. این تمهیدات بخشی در حوزه فناوری و اطلاعات است.

امروزه در حوزه فناوری اطلاعات همه گوشی هوشمند دارند و متوجه تغییر ساعت می‌شوند و در صورت اجرای قانون سیستم‌های بانکی در سرور‌ها باید تغییر پیدا کند و همه امور باید به دقت صورت بگیرد تا اختلالی در زندگی روزمره مردم مانند کارت‌های بانکی، پرداخت‌ها و دریافت‌ها صورت نگیرد تا امکان اجرای موفق قانون وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه انرژی مطالعات زیادی در این رابطه شده است، بعد از سال ۸۶ مطالعات زیادی صورت گرفت و این مطالعات را وزارت نیرو نیز انجام داده است، در ساعت اوج مصرف تا دو درصد افزایش انرژی را خواهیم داشت، وزارت نیرو باید تمهیدات لازم را برای این امر فراهم کند تا قانون به درستی اجرا شود.

حجم زیادی از سیستم‌های انرژی فعال هستند که باید تنظیم شوند، برخی از سیستم‌ها تا چند هفته و برخی دیگر شاید یک ماه نیاز به کار داشته باشد، برای تغییر سیستم ساعت و تلفن استاندارد‌هایی وجود دارد که اگر بخواهیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم قریب به یک سال طول می‌کشد تا همه امور طبق استاندارد‌ها و مقرراتی که در این زمینه دریافت شده انجام شود و کار به درستی صورت بگیرد.

هدف این است که مردم دچار زحمت مضاعف نشوند. در این رابطه مطالعات تطبیقی صورت گرفته است، قدری باید مطمئن حرکت کنیم، سیستم‌های کنترلی که شبکه را اداره می‌کند اگر تغییر ساعت صورت نگیرد باید مجدداً باز تنظیم صورت بگیرد.

در حوزه مصرف برق چقدر زمان نیاز داریم؟

رجبی مشهدی: از نیمه دوم سال ساعت را به همان ساعتی که استاندارد کشور است بر می‌گردانیم. در آن ۶ ماه قرار نیست کاری اتفاق بیفتد فرصت خوبی است تا تمهیدات لازم را برای سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. اگر در قانون تکلیف صورت بگیرد، از زمان ابلاغ باید قانون اجرا شود. این موضوع در اختیار دولت گذاشته شده است و در آنجا کار کارشناسی زیادی صورت می‌گیرد و زوایای پیدا و پنهان دیگر طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا قانون به درستی اجرا شود.

در ساعت اوج مصرف بیش از ۲ درصد افزایش مصرف و حدود هشت دهم درصد مصرف انرژی خواهیم داشت و این موضوع نشان می‌دهد دو سالی که به نوعی این کار انجام نشد و تغییر ساعت صورت نگرفت افزایش مصرف انرژی را داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغییر ساعت صنعت برق وزارت ارتباطات مجلس شورای اسلامی اپراتورهای تلفن همراه صورت بگیرد تغییر ساعت سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر در آیین رونمایی از کمپین انرژی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شاخص های مصرف برق شدت مصرف انرژی در کشور است که در ایران تقریباً دو برابر میانگین جهانی به شمار می آید.

وی افزود: همواره باید به صورت بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضای جدید در بخش مولد کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این پویش این است که مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف مربوط به این بخش است ترغیب به کاهش مصرف می کند، به همین دلیل هم جایزه و هم طرح های سال گذشته پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیر نقدی پیش بینی شده که در صورت تکرار کاهش مصرف، جوایز ارزنده تخصیص داده می شود.

به گفته این مقام مسئول با چنین اقدامی مشترکان می‌توانند برق مطمئن و پایداری را دریافت کنند و در کنار آن کمک می کنند تا بخش مولد کشور مانند صنایع و کشاورزی از انرژی بیشتری برخوردار بوده و بتوانیم برق پایدار اقصی نقاط کشور را تامین کنیم.
ادامه دارد…

کد خبر 6092448 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی