Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@01:30:29 GMT

نجات ۲۹ خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۷۴۶۶

نجات ۲۹ خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات عملیات نجات خدمه کشتی غرق شده اماراتی در محدوده عسلویه را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۲۹ نفر از پرسنل این شناور نجات پیدا کردند.

 به گزارش ایسنا، صبح امروز کشتی اماراتی حامل خودرو در ۳۰ مایلی  عسلویه با ۳۰ خدمه غرق و عملیات  نجات این شناور و خدمه آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                            

نادر پسنده  -  مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی  سازمان بنادر و دریانوردی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جزئیات عملیات نجات این شناور اظهار کرد:‌ ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه صبح امروز مرکز هماهنگی اضطرار دریایی شهید رجایی با mrcc بوشهر تماس گرفت و اعلام کرد: دستگاه هشدار اضطرار یک کشتی به اسم  السلمی در فاصله ۳۵ مایلی عسلویه فعال شده است. به سرعت هماهنگی‌های لازم صورت گرفت پس از تایید سانحه و تعیین موقعیت در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه صبح امروز شناورهای امداد رسان به موقعیت اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله شناورهای امدادی، ناجی و یدک‌کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه اعزام و همزمان از شناورهای عبوری درخواست کمک کردیم که در این میان یک شناور عبوری بنا به درخواست مرکز تغییر مسیر داد و به سمت کشتی  مضطر حرکت کرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از طریق  ارتباط و رله مکالمات مشخص شد تعادل شناور به هم خورده و ۳۰ نفر از پرسنل هنوز بر روی شناور بودند. همچنین وضعیت جوی دریا به شدت خراب و متلاطم بود.                            

وی گفت: ساعت ۹ و ۴۵  دقیقه صبح امروز شناور مضطر اعلام کرد که کشتی واژگون شده و نفرات به آب افتادند. بر این اساس شناور ناجی ۱۸ به عنوان اولین شناور امدادی به موقعیت نفرات رسیده و عملیات نجات را شروع کرد، علاوه بر درخواست برای ظرفیت‌های هوایی داخلی با سازمان هماهنگی‌های منطقه‌ای و رئیس میمک در منطقه نیز برای کمک به تیم عملیاتی هماهنگ شد و تا این لحظه ۲۹ نفر از پرسنل توسط شناورهای ناجی نجات پیدا کردند.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد