Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو متأسفانه از مهر تا اسفند سال ۱۴۰۰ در سطح استان بارش‌های قابل ملاحظه‌ای رخ نداده است و پیش بینی بارش‌ها هم تا پایان سال آبی در حدی نیست که بتواند کمبود منابع آب سال گذشته را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این شرایط برآورد می‌شود که کمبود منابع آب برای تابستان سال ۱۴۰۱ شدید تر از سال ۱۴۰۰ باشد، از طرفی مخازن سدهای ساخته شده هم بیش از ۷۰ درصد خالی است تا به کمک آنها بخشی از نیازها را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در تابستان سال گذشته به علت کاهش بارندگی، مسیرهایی از رودخانه کشکان و رودخانه سیلاخور از بروجرد تا دورود کاملاً خشک شدند و با توجه به آمار و اطلاعات موجود و پیش بینی بارش‌ها در فصل بهار سال ۱۴۰۱ در صورتی که کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا همانند سال قبل انجام گیرد، باعث می‌شود که بسیاری از چاه‌ها، چشمه‌ها و مسیرهای طولانی‌تری از رودخانه‌ها به خصوص کشکان و سیلاخور و خشک شوند.

حسن نژاد تاکید کرد: با این شرایط چنانچه هرچه زودتر برای تأمین آب شرب، صنعت و مدیریت کشت گیاهان با نیاز آبی بالا، توجیه کشاورزان مبنی بر کمبود آب برای اینگونه محصولات و راهنمایی برای کشت جایگزین تدابیر لازم اتخاذ نشود با تنش شدید آبی و مشکل اجتماعی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 5449650

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای لرستان داریوش حسن نژاد خشکسالی بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا آیت الله علوی گرگانی گرگان چهارشنبه آخر سال آمار کرونا نیمه شعبان عکس استانها سفرهای نوروزی خراسان رضوی نوروز 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، گفت: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش‌های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، افزود: روز جمعه نیز بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

سلطانی گفت: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روز‌های خنک تری را پیش رو خواهیم داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • اردبیل بارانی می‌شود
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی لرستان: در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح