Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان می‌گویند ابزار غربالگری اولیه اوتیسم را در کودکان نوپا ۱۲ تا ۲۴ ماهه تشخیص می‌دهد.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از هندوستان تایمز نوشت: محققان استرالیایی ابزاری توسعه داده‌اند که اوتیسم را در کودکان نوپا ۱۲ تا ۲۴ ماهه تشخیص می‌دهد.

محققان استرالیایی گفته‌اند که ابزار غربالگری آن‌ها با موفقیت اوتیسم را در کودکان نوپا تشخیص می‌دهد و به کمک آن سه سال زودتر از روش‌های فعلی می‌توان این بیماری را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مطالعه پنج ساله روی بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کودک، محققان دانشگاه لاتروب استرالیا در ملبورن ابزار غربالگری اولیه‌ای را که برای اوتیسم ساخته بودند آزمایش کردند. آن‌ها دریافتند که ۸۳ درصد از کودکان ۱۲ تا ۲۴ ماهه که با ابزار علامت گذاری شده بودند بعداً به اوتیسم مبتلا شدند.

به گفته محققان، این روش حدود سه الی چهار سال زودتر از آزمایش‌های استاندارد فعلی اوتیسم در کودکان را شناسایی می‌کند و تشخیص زودتر آن می‌تواند به بهبود زندگی این دسته از کودکان کمک کند.

ژوزفین باربارو، محقق ارشد این مطالعه نوشت: «کودکانی که بیماری آن‌ها زود تشخیص داده می‌شود، درک کلامی و شناختی بهتری در سنین مدرسه نشان می‌دهند، احتمال بیشتری برای حضور در مدرسه معمولی دارند و به حمایت مداوم کمتری نسبت به کودکانی که دیرتر تشخیص داده می‌شوند، نیاز دارند».

اوتیسم گونه‌ای اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است. به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود.

این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند.

بیشتر بخوانید: حقایقی در رابطه با رژیم‌های سم‌زدا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اوتیسم اوتیسم در کودکان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوتیسم اوتیسم در کودکان اوتیسم را در کودکان تشخیص می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، سامانه مکان یابی (جی پی اس) در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی دچار مشکل شده و بسیاری از فعالیت‌ها را به همراه خود مختل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره 3 میدان مین استحمله سایبری به اداره توزیع برق اسرائیل (IEC)چرا حمله سایبری به واحد 8200 اسرائیل مهم است؟

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین