Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حال تحقیقات جدید محققان دانشگاه تورنتو کانادا نشان می‌دهد که پاسخ‌های ایمنی این افراد همچنان قادر به محافظت در برابر عفونت کووید ۱۹ و بیماری شدید است.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که تنها یک دوز واکسن کووید دریافت کرده بودند، ۴۱ درصد کمتر به کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۴۶ درصد کمتر در معرض ابتلاء به کووید ۱۹ شدید که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت یا منجر به مرگ می‌شد، قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افرادی که دو دوز دریافت کرده بودند، به ترتیب ۶۹ درصد و ۸۳ درصد کمتر احتمال داشت که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند یا بیماری شدیدی را تجربه کنند.

از سوی دیگر، خطر بستری شدن در بیمارستان در گروه واکسینه نشده ۵۲ درصد و میزان مرگ و میر ۱۶ درصد بود، در حالی که خطر بستری شدن در بیمارستان در گروه ۲ دوز واکسن زده ۳۰ درصد و میزان مرگ و میر ۱۰ درصد بود.

«متیو الیور»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «بیمارانی که تحت دیالیز قرار می‌گیرند اغلب سیستم ایمنی سرکوب شده دارند و بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند ایزوله شوند، زیرا باید هفته‌ای سه بار در یک مرکز دیالیز تحت دیالیز قرار گیرند.»

وی افزود: «کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در این جمعیت بسیار مهم است، زیرا تقریباً دو سوم این بیماران در بیمارستان بستری شده بودند و از هر ۴ نفر ۱ نفر بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ در اوایل پاندمی جان خود را از دست دادند.»

برای این مطالعه، سوابق سلامت ۱۳،۷۵۹ فرد تحت دیالیز بین ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ بررسی شد.

اولیور گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ به طور قابل توجهی از این جمعیت محافظت می‌کند و از بستری شدن و مرگ و میر بسیاری از افراد در بیمارستان جلوگیری می‌کند و بار بیماران، خانواده‌ها و سیستم مراقبت‌های بهداشتی را کاهش می‌دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «اثربخشی واکسن‌ها کمتر از آن چیزی بود که در جمعیت عمومی مشاهده شد، اما همچنان محافظت قابل‌توجهی را ارائه می‌کرد.»

در حال حاضر توصیه می‌شود که همه بزرگسالان و نوجوانان، به ویژه آن‌هایی که دچار نقص ایمنی هستند، دوز سوم واکسن کووید را دریافت کنند تا از پاسخ ایمنی مطلوب اطمینان حاصل شود.   منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا عفونت دیالیز بستری شدن در بیمارستان مرگ و میر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت