Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@20:50:52 GMT

ترفند‌هایی برای تهیه «آش خیار»

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۷۷۶۲

«آش خیار» یکی از انواع غذا‌های ساده و سنتی شهر تویسرکان همدان است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود،

خبرگزاری میزان _ برترین‌ها نوشت: آش خیار یکی از انواع غذا‌های ساده و سنتی شهر تویسرکان همدان است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش خیار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای ۴ نفر

خیار ۴ عدد بزرگ
گوشت ۴۰۰ گرم
لپه ½ لیوان
عدس ½ لیوان
کشک ½ لیوان
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه آش خیار مرحله اول

برای تهیه آش خیار سنتی در ابتدای کار لپه و عدس را می‌شوییم، سپس درون یک کاسه آب قرار می‌دهیم تا نفخشان گرفته شود. در همین حین یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقدار کمی روغن به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر‌ها را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم، سپس کمی تفت می‌دهیم تا عطرشان خارج شود. در ادامه گوشت را به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

حالا چند لیوان آب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم گوشت با حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. در ادامه خیار‌ها را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و در صورتی که دارای تخمه‌های بزرگ هستند، حتما تخمه هایشان را خارج می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله لپه و عدس را آبکشی می‌کنیم، سپس به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به همراه گوشت به طور کامل بپزند. در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقد اری روغن اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز‌ها را به صورت خلالی یکدست خرد کرده و به تابه می‌افزاییم، سپس به خوبی تفت می‌دهیم تا پیاز به طور کامل طلایی شود. پس از خارج کردن پیاز داغ از تابه، نعناع را به تابه اضافه کرده و در حد ۳۰ ثانیه تفت می‌دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، خیار‌ها را به همراه کشک و نصف نعناع داغ و پیاز داغ اضافه کرده و اجازه می‌دهیم آش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جا بیفتد. در آخر آش را درون ظرف می‌کشیم و با پیاز داغ و نعناع داغ تزیین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه «نان پیده»؛ تنوعی در نان بربری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: آش آشپزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آش آشپزی اضافه می کنیم آش خیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم