Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای اسدی گفت: با توسعه خط دوم تولید در کشتارگاه‌های صنعتی طیور چهارمحال و بختیاری، شرایط زیرساختی و فیزیکی به منظور ارتقای بهبود کیفیت مرغ بهبود می‌یابد.

اتحادیه مرغداران استان پیگیر احداث کشتارگاه طیور در سطح استان است و دو نفر نیز متقاضی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در شهرکرد و سامان هستند.

بیشتر بخوانید

واکسیناسیون ۳۴۶ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل

امسال به منظور نظارت و بازرسی از کشتارگاه‌های طیور در استان ۹ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۷ قطعه طیور مورد بازرسی قرار گرفتند که ۹۱ هزار و ۸۲۱ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه‌های طیور ضبط و معدوم‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون چندین شرکت نسبت به جمع‌آوری ضایعات مرغ در مراکز فروش فعال هستند و خردکردن و قطعه‌بندی در مراکز عرضه فروش مرغ و در حضور مشتری صورت می‌گیرد و در صورت نداشتن شرایط لازم، خرد کردن مرغ ممنوع است.

طرح تشدید فعالیت‌های گروه‌های نظارت بهداشتی این اداره کل با هدف افزایش نظارت بر تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح کشتارگاه‌های دام و طیور، فروشگاه‌های عرضه گوشت و مرغ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان از ۱۴ اسفندماه تا پایان ماه رمضان با همکاری ۱۱ گروه ثابت و ۱۵ گروه سیار و ۶۳۰ نفر روز کار نظارت و بازرسی از کشتارگاه‌های دام و طیور اجرایی شده است.

این طرح با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی از جمله شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و به منظور تامین بهداشت و امنیت غذایی مردم در دست اجراست.

در این طرح از دو هزار و ۷۸ واحد عرصه فراورده دامی بازدید و نظارت انجام شده و در این بازدید‌ها دو هزار و ۴۰۷ کیلوگرم موادخام دامی معدوم و ۱۷ مورد نمونه‌برداری انجام شده و سه مورد از تخلفات به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

۵۰ درصد فعالیت دامپزشکی نظارت بر مواد خام دامی است و امسال در عملیات‌های مختلف بازرسی و نظارت بر کشتارگاه‌های دام استان ۱۷۲ هزار و ۷۱۱ بازرسی بهداشتی از دام‌ها از جمله بز، بزغاله، گوسفند، گاو، گوساله، شتر و شترمرغ انجام شد که ۱۷ هزار و ۷۹۴ کیلوگرم معدوم‌سازی شد.

هم‌اکنون هشت کشتارگاه سنتی و دو کشتارگاه صنعتی در استان فعال است و کمبود کشتارگاه از لحاظ جغرافیایی در استان وجود ندارد و کشتارگاه جونقان به عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور آماده ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به همه استان است.

امسال ۱۳ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان، ۱۱ هزار کیلوگرم تخم ماهی پرورشی، ۱۴۸ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم ماهی خوراکی، ۳۱ هزار و ۵۹۰ کیلوگرم خوراک ماهی و ۳۸۵ هزار و ۷۰۵ کیلوگرم شیرخشک نوزاد از استان به خارج کشور صادر شد که بیشترین میزان صادرات به کشور روسیه بوده است.

امسال هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه تخم‌چشم‌زده وارد استان شده است.

در این مدت ۲۰۷ مورد پرونده تخلف مربوط به کشتار غیرمجاز و ۳۱۶ مورد مربوط به رعایت نکردن بهداشت عمومی به مراجع قضایی و ۶۳ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

تاکنون ۹۰ درصد دام سبک و سنگین چهارمحال و بختیاری هویت‌گذاری و دو میلیون راس دام سبک نیز در برابر تب برفکی واکسینه شده است و برنامه‌ریزی برای انجام واکسیناسیون دام عشایر در زمان ورود به استان نیز انجام شده تا در صورت وجود آلودگی، با انجام واکسیناسیون برطرف و از ورود آلودگی به استان جلوگیری شود.

چهارمحال و بختیاری با دارا بودن بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتارگاه صنعتی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری بهبود کیفیت ارائه تسهیلات چهارمحال و بختیاری انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد