Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری  پنجشنبه شب در جشن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) در مصلای جمعه بندر گناوه افزود: هر انسان علاقه مند به حضرت مهدی (عج) باید تقوا را پیشه کند و ارتباط تنگاتنگ با خدا داشته باشد.

وی اظهارکرد: مهدی باور بودن، بدون خداباوری در میدان عمل پذیرفته نیست که   گام اول برای منتظران است و  در گام دوم به عنوان یک وظیفه ،  مهدی باور و معرفت نسبت به امام زمان (عج) داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روایات ما، تاکید فراوان شده است که انسان باید امام زمان خود را بشناسد؛ چون پیمودن مسیر درست و صراط مستقیم الهی، جز به معرفت او ممکن نخواهد بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه  دومین وظیفه منتظران در عصر غیبت ، امام شناسی است، گفت: در عصر غیبت باید امام را بشناسیم و نکند که دهها و صدها بار در چنین مجالسی شرکت کنیم  اما امام را نشناسیم.

وی بیان کرد: سومین عنصر در عصر غیبت انتظار فرج بوده اما  باید قبل از آن خدا و امام را بشناسید.

حسینی بوشهری ، به تفکرات نادرست موجود در مورد انتظار ظهور امام زمان (عج) اشاره و تاکید کرد: عده ای در این زمینه دچار انحراف شدند.

وی گفت: تفکری که به افراد القا کند تنها منتظر باشند و برای ظهور هیچ بستری را فراهم نکنند  نشستن و دست روی دست گذاشتن برای ظهور امام زمان (عج) تفکری غلط و به دور از واقعیت است، پس باید بدانیم که منتظر واقعی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

                                              

وی ادامه داد: عده ای می گویند امام ظهور می کند و ما کاری نداشته باشیم ، خودش بیاد جهان را  پر از عدل و داد کند ، و ما هم بی حرکت، بی مسئولیت و بی خاصیت ،   که چنین طرز تفکر و نگاهی اشتباه است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: عده ای دیگر گفتند  که  باید دنیا پر از فساد شود ، پس منتظر می مانیم و   عده ای دیگر رسواتر و بدتر می گویند که خودمان به فساد دامن بزنیم تا هرچه زودتر مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: انتظار امر حاشیه ای نیست بلکه قدرت اسلام است و باید تلاش کنیم تقویت شود که در این ارتباط حضرت امام خمینی (رض) عارف و  فقیه بزرگ که حق بزرگی بر جهان اسلام و بشریت دارد فرمود ، انتظار، قدرت اسلام است.

وی بیان  کرد: رهبرمعظم انقلاب، در کتابی که در  رابطه با انتظار منتشر شده ،  جملات زیبا و تعابیر بلندی مطرح می کند و  در آن آورده است ما آمده ایم  قدمی برداریم ،مسیر را هموار کنیم تا آنجایی که ممکن است  تا دشمنان را از سر راه برداریم تا حضرت در یک بستر آماده  فکری که بشریت ،تکامل فکری پیدا کند ، آمادگی پذیرش را داشته باشیم و داریم این اقدامات را می کنیم.

حسینی بوشهری گفت: به غیر از خداشناسی و امام شناسی و انتظار فرج به معنای درست کلمه که وظیفه منتظران بود،  ادب انتظار بوده و اولین هدف آن  خودسازی فردی است و لازم است  عیب و نقص های خودمان را کنار بگذاریم و به کارنامه خود نگاه کنیم چند گرفتیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کسی که دوست می دارد از اصحاب امام زمان (عج) در عصر غیبت باشد  و در زمان حضور  به جرگه اردوگاه امام بپیوندد ، نباید بی خاصیت و بی خیال بماند بلکه باید دارای پاکی، تقوا و از بهترین فضایل اخلاقی برخوردار باشد.

                                                                                                                                                                                                  

وی اظهارکرد: ادب انتظار این است که تنها به فکر ساختن خود نباشیم  بلکه به فکر جامعه و محیط پیرامونی خود هم باشیم.

حسینی بوشهری افزود: در دورانی که مشکل معیشت، کسب و کار و بیکاری جامعه ما را تهدید می کند و مسئولان در حال تلاش برای سروسامان دادن به این قضایا هستند، توانمندان و دارای تمکن مالی  به ضعفا کمک کنند و عاطفه به فقرا نشان دهند.

وی بیان کرد: حال که وظیفه اول خداشناسی را به جان خریده ایم، امام شناسی را پذیرفته ایم ، اننظار فرج را داریم و ادب انتظار در خودساسازی و جامعه سازی رعایت کردیم، وقت آن رسیده است در گوشه ای بنشینیم و به امام بگوییم ما آماده ایم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: شب نیمه شعبان شبی استثنایی به تمام معنا است و به تعبیر روایات ، شب قدر است و اهل بیت (ع) تاکید و سفارش بر احیا و زنده داری این شب دارند.

وی گفت: نه  تنها شیعیان بلکه کل بشریت به تنگنا در آمده اند که در کره زمین چقدر بی گناهان  بخاطر قدرت طلبی قدرت طلبان و جنایت جنایتکاران با شکم گرسنه می خوابند و کشته می شوند اما فریادرسی نیست و هر چه جامعه اسلامی و شیعه فریاد می زند و مدعیان حقوق بشر به قدرتشنان می تازند و گویا بویی از انسانیت نبرده اند.

وی اضافه کرد: خوشا بحال کسانی  که در راه ولایت و اهل بیت( ع) ثابت قدم و استوارند و در هر مجلسی که به نام ائمه اطهار(ع) باشد سر از پا نشناخته و حضور پیدا می کنند ، ثواب و پاداش نزد خداوند دارند.

 این آیین به همت ستاد نمازجمعه، فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) ، شورای اسلامی شهر و شهرداری گناوه برگزار و برنامه های  سرود و مداحی اجرا و تقدیر نامه رئیس ستاد اقامه نماز کشور به امام جمعه گناوه بخاطر برتر شدن در حوزه  فعالیت های نماز اهدا شد.

برچسب‌ها بوشهر ولادت حضرت مهدی ماه شعبان گناوه سید هاشم حسینی بوشهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ولادت حضرت مهدی ماه شعبان بوشهر ولادت حضرت مهدی ماه شعبان گناوه سید هاشم حسینی بوشهری حسینی بوشهری عصر غیبت امام زمان عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند