Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:41:32 GMT

آنچه در آخرین هفته ۱۴۰۰ گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۱۰۹

آنچه در آخرین هفته ۱۴۰۰ گیلان

به گزارش ایرنا، به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایان سال و برپایی مراسم چهارشنبه سوری و همچنین خریدهای پایان سال ، اکثر رویدادها و اخبار این هفته مربوط به این مراسمها بود که چند گزارش و خبر نیز طی هفته گذشته در این خصوص ارسال شد. 

با این وجود امسال نیز پرتاب انواع مواد منفجره و مواد محترقه در گیلان بسیار زیاد بود که علاوه بر اذیت و آزار اقشار مختلف مردم نسبت به صداهای ناهنجار از پرتاب این مواد منفجره ، پرتاب این مواد منفجره ۶۹ مصدوم برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، از این تعداد ۴۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن بودند که بیشترین نواحی آسیب، دست و چشم بود و آسیب های این نواحی شامل سوختگی، خراشیدگی و بریدگی بوده است.

بیشترین رده سنی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در گیلان را گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال تشکیل می‌دادند که ۱۹ نفر رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۱۴ نفر در رده سنی بالای ۵۰ سال دچار بیشترین آسیب شدند، همچنین ترقه و فشفشه بیشترین آسیب های حوادث چهارشنبه آخر سال را رقم زده است.

از سوی دیگر بیمارستان امیرالمومنین رشت با ۱۴ مراجعه کننده و ولایت رشت با ۱۲ نفر مراجعه بیشترین مراجعان مصدومان چهارشنبه آخر سال را به خود اختصاص دادند و این در حالی است که سال گذشته ۶۸ نفر ( ۵۰ مرد و ۱۸ زن) بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در گیلان مصدوم شدند.

بازگشت زمستان به گیلان 

افزایش دما و هوای بهاری که در اوایل اسفندماه در گیلان خود نمایی کرده بود با ورود سامانه بارشی و سرد به استان در واپسین روزهای سال، زمستان را به این منطقه برگرداند و شدت سرما به حدی بود که مردم اکثر شهرهای گیلان از این برودت و سرما، غافلگیر شدند.

براساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان، طی هفته گذشته آسمان استان در اغلب روزها بارانی، همراه با وزش باد در برخی مناطق شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و رعد و برق بود و دمای هوا در مناطقی از این استان همچون شهرک ماسوله تا ۲ درجه زیر صفر نیز کاهش یافت.

براساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان؛ حداکثر دمای استان به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در منجیل رسید تا اکثر شهرهای استان گیلان شاهد دمای زیر ۱۰ درجه را تجربه کنند که البته سرما و بارش باران باعث شد تا کسب و کار دستفروشان طی روزهای پایانی سال کاهش یابد.

ورزشکاران گیلانی سه مدال مسابقات پرورش اندام کاپ آسیا را کسب کردند

 مازیار جعفری، محمد اخلاقی و مهدی کاظمی‌آذر ورزشکاران گیلانی با درخشش در اولین دوره مسابقات پرورش اندام کاپ آسیا، موفق به کسب سه مدال شدند.

در جریان این مسابقات که به میزبانی جزیره کیش برگزار شد، ورزشکاران این استان در رشته‌های مختلف موفق به کسب سه مدال نقره شدند که در رشته بدنسازی در دسته قدی اول، مازیار جعفری از گیلان به مقام نایب قهرمانی رسید و مدال نقره را کسب کرد.

همچنین در رشته بادی بیلدینگ محمد اخلاقی از گیلان موفق به کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی اولین دوره مسابقات بدنسازی و پررورش اندام کاپ آسیا شد و در رقابتهای بخش فیزیک نیز در رده سنی جوانان ، مهدی کاظمی‌آذر دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در این دوره از مسابقات موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

در اولین دوره مسابقات بدنسازی و پرورش اندام کاپ آسیا، حدود ۲۰۰ ورزشکار حضور داشتند که به مدت سه روز و در رشته‌های مختلف بدنسازی در جزیره کیش با هم به رقابت پرداختند.

بازیهای بومی محلی میزبان مسافران نوروزی در گیلان  

 بازیهای بومی محلی در ایام تعطیلات نوروز در مناطق مختلف شهرستان رشت و همچنین سایر شهرستانهای گیلان برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا، گیلان از دیرباز با داشتن فرهنگ غنی در ورزش نیز در کشور پیشرو بوده و ورزش در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و است و همیشه گیلان در ورزش جزو برترین استانهای کشور بوده و می‌باشد و همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان همیشه رتبه‌های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد و در رشته‌های گوناگون نیز قهرمانان بنامی از این استان به ورزش کشور معرفی شده‌اند.

علاقه وافر مردم این خطه به ورزش به سالهای اخیر مربوط نمی‌شود و ورزش در خون و رگ مردم می‌باشد به طوریکه در ورزشهای بومی محلی، استان گیلان از قدمت چند صدساله برخوردار است و ورزشهای زیاد و معروفی در این بخش در استان وجود دارد.

با این وجود تاکنون حدود ۴۰۰ بازی بومی محلی در گیلان شناسایی شده که قدمت تعدادی از این ورزشها به چند سال می‌رسد و همچنین کشتی گیله‌مردی ، لافند بازی ، ال کاوه ، مرغانه جنگ ، غیش بازی ، کلاه‌پران ، عروس گولی ، آهوچره ، آغوز بازی و شیرین دودو(زو یا کبدی) از معروف‌ترین این بازی‌ها محسوب می‌شوند.

در بین ورزشهای بومی محلی، کشتی گیله مردی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اکثر ورزشدوستان در کشور نام این رشته ورزشی بومی محلی را شنیده اند و حتی استان مازندران در این رشته فعالیت و پهلوانان خوبی دارد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، قرار است در ایام تعطیلات نوروز، بازیهای بومی محلی در چهار منطقه شهرستان رشت برپا شود تا مسافران و گردشگران با این بازیها آشنایی بیشتری پیدا کنند.

ایمان سهیلی افزود: پیاده‌رو فرهنگی هنری میدان ذهاب (شهرداری رشت) ، سبزه میدان ، پارک قدس (محتشم) و پارک ملت چهار منطقه شهرستان رشت است که میزبان برپایی بازیهای بومی‌ محلی در ایام نوروز می‌باشند.

وی ادامه داد: کشتی گیله مردی، لافند(لافن) بازی و سایر بازیهای بومی محلی که قابلیت اجرا در این مکانها را دارند، برای مسافران و گردشگران و همچنین برای همشهریان گرامی در ایام نوروز به نمایش گذاشته خواهد شد.

۱۲۰ سفره هفت‌سین برای میزبانی نوروز در گیلان گسترده می‌شود

با توجه به فرا رسیدن به روزهای پایانی سال و اغاز سال نو که با برپایی جشن ها و مرامس هایم ختلفی در ایران همراه است،  ۱۲۰ سفره هفت سین در کنار ۴۰۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و ۲۷ نوروزگاه برای میزبانی گردشگران نوروزی گسترده می شود.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان در نشست خبری بمنظور اعلام برنامه های جشن نوروزی افزود: همچنین ۵۱ برنامه آئینی، بومی و محلی و آماده سازی ۵۰۰ بنای تاریخی و میراث فرهنگی و ۲۵۰ میراث طبیعی برای پذیرا شدن میهمانان نوروزی برنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین تقویم جشنواره ای در استان اشاره کرد و گفت: بدلیل جذابیت های آئینی، بومی و محلی و تولیدی این تقویم برای سال ۱۴۰۱طرح ریزی شده است.

جهانی گفت : بر اساس این تقویم ۳۰ جشنواره در سال جدید با محوریت محصولات کشاورزی و صنایع دستی ،آئین های بومی، بازی های محلی برنامه ریزی شده است که جشنواره چای در املش،بهارنارنج در لنگرود و کومله، نیشکر در صومعه سرا برخی از آنها است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این نشست گفت: دستور العمل اجرایی با عنوان ساماندهی سفر ایمن با مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه ابلاغ شده که رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی برای سال جدید مورد تاکید است.

حمیدرضا آذرپور با بیان اینکه معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده و کمک به کسب و کارهای گردشگری آسیب دیده از کرونا اهداف برنامه های نوروزی امسال است افزود: ۱۰ کمیته با ۳۷ عضو و محورهایی چون بهداشتی،امنیتی،انتظامی،تنظیم بازار، شکایات شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر تاسیسات گردشگری همه امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای استفاده در مواقع اضطرار به صورت آماده باش درآمده اند تا سفر آرامی و ایمنی برای گردشگران نوروزی استان رقم بخورد.

در نوروزسال گذشته یک میلیون و ۲۲ هزار و  ۵۲۸ خودرو با برآورد پنج میلیون و ۱۰۶ هزار گردشگر به گیلان سفر کردند که ۳۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی اقامت گزیدند .

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری مهیای میزبانی از میهمانان نوروزی  شده است.

۴۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان زیر شخم زمستانه رفت

با تلاش و اهتمام شالیکاران گیلان و شرایط مساعد آب و هوایی، شخم زمستانه در ۴۵ درصد از اراضی شالیزاری استان انجام شده‌است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان ، با توجه به بارندگی‌های اخیر و اهتمام شالیکاران، ۴۵ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان زیر شخم زمستانه رفته‌است.

سیدعلی موسوی با بیان مزایای انجام شخم زمستانه افزود: مبارزه با علف هرز و از بین بردن آنها، نگهداری آب مفید در خاک، صرفه‌جویی در مصرف انواع کودها و سموم شیمیایی از جمله فواید انجام شخم زمستانه در اراضی شالیزاری است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه شالیکاران برای انجام شخم زمستانه اظهار داشت: بارندگی‌های خوب چند روز گذشته در گیلان و ادامه آن بهترین فرصت برای شالیکاران در انجام شخم زمستانه است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه شالیکاران نسبت به تهیه به‌موقع نهاده‌های شالیکاری اقدام کنند، افزود: کودهای شیمیایی شامل پتاس و فسفاته به همراه اوره به صورت متعادل تهیه شود.

وی با اشاره به اهمیت کود فسفات و پتاس اظهار داشت: استفاده از این کودها موجب از بین رفتن آفات، جلوگیری از خوابیدگی ساقه‌های برنج "ورس" و افزایش محصول برنج می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: شالیکاران برای تهیه نهاده‌ها، ابتدا باید با در دست داشتن کد ملی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و تعاونی‌های روستایی مراجعه کنند و پس از دریافت حواله الکترونیکی برای تهیه سهمیه کود یارانه‌ای اقدام نمایند.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند، با توجه به جایگاه استان گیلان در کشت برنج بسیار مهم است تا  برنجکاران به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی برای کشت این محصول استراتژیک در موضوع شخم و شیار زمستانه توجه کنند.

 تغییر ۲ مدیر ارشد اقتصادی استانداری گیلان و انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی استان  

 تغییر ۲ مدیر ارشد اقتصادی گیلان و همچنین انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از دیگر اخبار مهم هفته گذشته بود که اسدالله عباسی استاندار گیلان طی مراسمی، سیدمحمد اسحاقی را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و مونا پورقاسم را به عنوان سرپرست اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معرفی کرد.

پیش از این آرش فرزام صفت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و یونس رنجکش مدیریت اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان را برعهده داشتند.

همچنین عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حکمی، ولی جهانی را بعنوان مدیرکل جدید آن وزارتخانه در استان گیلان منصوب کرد.

ولی جهانی در نوزدهم دیماه امسال بعنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان معرفی شده بود و امروز در حکمی از سوی عزت الله ضرغامی بعنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان معرفی شد.

۳۵ میلیارد تومان برای آزادسازی مناطق اطراف راه آهن رشت - کاسپین تزریق شد

آزادسازی مناطقی که خط آهن از ان گذشته یکی از دغدغه های مسئولان استانی است که منطقه آزاد بندرانزلی ۴۵ میلیارد تومان برای آزاد سازی مناطق اطراف پروژه اتصال راه‌آهن رشت- کاسپین در نظر گرفته است که از این میزان مبلغ ۳۵ میلیارد تومان پرداخته تزریق شد.‌

علی اوسط اکبری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این خصوص اظهار داشت: زیرسازی درون منطقه آزاد تا اسکله رو-رو بندر کاسپین و با حذف سه پل انجام و تحویل شرکت ساخت و توسعه شده است. قرارداد سینی دوار راه آهن نیز ۲ ماه قبل منعقد شد و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت اتصال بندر به ریل سراسری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این راه آهن رشت - کاسپین را پروژه ای ملی عنوان کرد و گفت: طبق برآوردها برای این پروژه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازاست که تسریع در تامین این اعتبار برای توسعه تجارت منطقه بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین به توسعه اراضی شهرک صنعتی شماره سه منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: عرصه ۳۷ هکتاری این شهرک خریداری شده است و به علت اینکه بخشی از این عرصه در شهرستان خمام قرار دارد جلوی کار گرفته شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در طرح آمایش سرزمینی این زمین در محدوده شهرستان انزلی و در تقسیمات کشوری بخشی از آن در شهرستان خمام قرار گرفته است که مشکلاتی را برای این پروژه فراهم کرده و قرارداد پیمانکار روی زمین مانده است.

اکبری مقدم در ادامه به موضوع حذف مشوق‌های منطقه آزاد برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع به عملکرد این منطقه ضربه وارد می کند. معافیت‌های ۲۰ ساله و مشوق‌های مالیاتی دلیل حضور سرمایه‌گذار در منطقه است اما پرداخت ارزش افزوده امنیت سرمایه‌گذار را کاهش داده است.

اولین شکست ملوان و پیروزی شهرداری آستارا برابر شاهین شهرداری بوشهر

هفته بیست و دوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر چهارشنبه برگزار شد که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک دیدار خارج از خانه مقابل تیم پارس جنوبی جم قرار گرفت و در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد.

ملوانان که تا قبل از این بازی ، شکستی را در کارنامه خود نداشتند و بر صدر جدول تکیه زدند، مقابل پارس جنوبی جم مغلوب شدند  تا اولین شکست در کارنامه این تیم گیلانی در رقابتهای فصل جاری ثبت شود و از سوی دیگر فاصله آنان با سایر مدعیان کاهش یابد.

همچنین تیم فوتبال شهرداری آستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته بیست و دوم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، در یک بازی خانگی برابر تیم شاهین بوشهر قرار گرفت که در نهایت حریفش را با  نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

قضاوت این دیدار برعهده محمدباقر پورباقر، محمد شاکر و احمد کاظم‌لو بود که نیمه اول بازی با گل سعید دلاور در دقیقه ۳۸ به نفع شهرداری به پایان رسید و در نیمه دوم هم شهرداری آستارا با ترکیب تهاجمی وارد میدان شد و دقیقه ۶۸ هادی حبیبی نژاد گل دوم این تیم ‌را به ثمر رساند. 

تا پایان هفته بیست و دوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم ملوان با کسب ۴۷ امتیاز همچنان صدرنشین است و شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۳۳ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی ۱۸ تیمی این مسابقات قرار دارد.

تداوم روند نزولی کرونا در گیلان با کاهش ۳۲ درصدی بستری‌ها

 یکی از اخبار خوش هفته گذشته مربوط به تداوم روند نزولی کرونا در گیلان بود که در این راستا، در ادامه روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید در بیمارستان‌های استان گیلان، شمار بیماران کرونایی در مراکز درمانی طی ماه جاری افزون بر ۳۲ درصد کاهش یافت.

در خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در گیلان از اواخر دی ماه امسال تعداد بیماران بستری به کرونا در بیمارستان های استان طی یک ماه از ۱۱۸ نفر به ۷۱۳ نفر رسید که بعد از گذشت یک ماه روند نزولی بستری های کرونا در مراکز درمانی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

گیلان که دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است، تعداد بستری‌های روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان نیز با ۲ رقمی شدن طی ماه جاری، افزون بر ۳۳ درصد کاهش یافته است ضمن اینکه تعداد بیماران بدحال نیز طی ماه جاری نیز با کاهش افزون بر ۴۳ درصدی، ۲ رقمی شده‌است.

بر اساس آخرین آمار در روز چهارشنبه گذشته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان، ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند ضمن اینکه ۵۶ بیمار بدحال هستند.

رنگ زرد کرونایی نیز از جمعه گذشته به ٢ شهرستان رضوانشهر و لنگرود استان گیلان بازگشت، شهرستان های بندرانزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل و رودبار در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارند و شهرستانهای شفت، فومن، ماسال، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، تالش و املش نارنجی هستند.

همچنین با آغاز واکسیناسیون گروه های سنی مختلف تاکنون افزون بر پنج میلیون و ۲۵۸ هزار دُز واکسن در گیلان تزریق شد، ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۷۱ دُز واکسن نوبت اول و ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۱۶۳ دُز واکسن مرحله دوم در این استان انجام شده است و تزریق دُز سوم برای گروه های سنی بالای ۱۸ سال در استان گیلان نیز به ۹۹۳ هزار و ۹۰۹ نفر رسیده‌ است. 

برچسب‌ها رشت اختصاصی ایرنا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت اختصاصی ایرنا گیلان رشت اختصاصی ایرنا گیلان گردشگری و صنایع دستی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی بازیهای بومی محلی انجام شخم زمستانه کل میراث فرهنگی مراکز درمانی اراضی شالیزاری اندام کاپ آسیا میلیارد تومان بیماری کووید استان گیلان موفق به کسب هفته گذشته منطقه آزاد اداره کل بستری ها رده سنی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم

نیت، قصد باطنی برای انجام عملی است؛ بنابراین، نیت ارتباط تنگاتنگی با انگیزه هر فردی برای انجام عمل دارد؛ زیرا حالت نفسانی و باطنی نیت، زمانی در انسان ایجاد می‌شود که انگیزه‌ای برای انجام عملی برای دستیابی به مقاصد و اهدافی در وی ایجاد شده باشد. البته ممکن است که آنچه شخص نیت کرده به هر دلیل و مانع درونی یا بیرونی تحقق نیابد و شخص نتواند آنچه را نیت کرده انجام دهد، اما برای آن آثاری است که در دو حوزه کلامی و فقهی از آن سخن به میان آمده است؛ چرا که نیت همانند ایمان و کفر و نفاق، به شکلی، عمل انسانی است و برای هر عمل انسانی، حکم فقهی و کلامی و آثاری است که در آموزه‌های قرآن و اسلام بیان شده است؛ زیرا خدا بر خلاف دیگران به اعمال ظاهری و باطنی انسان علم دارد و بر اساس آن علم کامل خویش محاسبات خود را انجام می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شکست سنگین خیبر برابر فجر/ رقابت نزدیک قعرنشینان برای بقا
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر