Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پی بارش‌های اخیر و طغیان رودخانه شور دهاقان پیش از موعد بازگشایی آب در زاینده‌رود جاری شد. 

رودخانه فصلی شور از جنوب غربی شهرستان دهاقان سرچشمه گرفته و با گذر مسیر نسبتا طولانی در شهرستان مبارکه به زاینده‌رود ملحق و یکی از سرچشمه‌های آن محسوب می‌شود و در ادامه با گذر از شهرستان فلاورجان، وارد اصفهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سبب طغیان این رودخانه در بارش‌های روزهای اخیر، ساعت ۱۹ شب گذشته آب به ناژوان رسید و هم‌اکنون در پل‌های تاریخی اصفهان نیز جاری است.

 

در همین رابطه، روز گذشته مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با آخرین تصمیمات پیرامون بازگشایی زاینده‌رود در نوروز اظهار داشت: جلسات متعددی میان صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برگزار شده است که در نهایت با توجه به محدودیت‌های منابع آبی که با آن مواجه هستیم، بر اساس جدول تخصیص منابع آب مصوب وزارت نیرو، مقرر شد در تاریخ پنجم فروردین ماه بازگشایی آب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: این مدت زمان بازگشایی معادل ده روز و حجم آب توزیع شده نیز معادل بهمن ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

زینلیان ادامه داد: بدیهی است در صورت بارندگی‌ها پیش از زمان اعلام شده، به جهت آبیاری مزارع با آب باران، ممکن است بازگشایی با تأخیر انجام شود.

 

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: زاینده رود بازگشایی رودخانه شور دهاقان طغیان رودخانه شور اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان وحشتناک رودخانه بهمن آباد چوار ایلام

دریافت 8 MB کد خبر 6095752

دیگر خبرها

  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • طغیان شدید رودخانه خربزان در استان ایلام | ویدئو
  • طغیان وحشتناک رودخانه بهمن آباد چوار ایلام
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در ایلام
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست