Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: هشدار قاطع سپاه به دولت عراق درباره مقرهای موساد، حمله موشکی به پایگاه هوایی البلد در عراق، تکمیل شدن پیش نویس متن نهایی توافق احیای برجام، تقاضای نخست وزیر ژاپن برای افزایش تولید نفت عربستان و حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطقی در یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار قاطع سپاه به دولت عراق درباره مقرهای موساد

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: این حق طبیعی است که هر مقری که از آن هر حمله‌ای که امنیت ایران را هدف قرار دهد، تخریب کنیم و این یک خط قرمز است.

سردار شریف در گفت‌وگو با المسیره گفت: سفیر ایران در عراق اعلام کرد که چندین بار به منطقه کردستان عراق درباره وجود همین مقر موساد که مورد حمله قرار گرفت و همچنین دو مقر دیگر هشدار داده بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: صهیونیست‌ها خودشان اعلام کردند که پهپادهایشان که به فراز پایگاهی در کرمانشاه آمدند از مقرهایشان در اربیل به پرواز درآمده بودند.

سردار شریف گفت: در صورتی که مقامات عراقی برای برچیدن دیگر مقرهای صهیونیست‌ها در این کشور اقدام نکنند، در حالی که امنیت ما از این منطقه هدف گرفته شده است، بی تردید پاسخ خواهیم داد.

حمله موشکی به پایگاه هوایی البلد در عراق

منابع امنیتی شامگاه پنجشنبه از حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد در جنوب استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شفق نیوز، این پایگاه اوایل پنجشنبه شب با دستکم چهار موشک هدف حمله قرار گرفت.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای چند انفجار همزمان با حمله موشکی خبر دادند.

به گفته یک منبع امنیتی این موشک‌ها از روستاهای حاشیه رودخانه دجله در منطقه خالص استان دیالی شلیک شدند.

یک منبع امنیتی دیگر در این باره گفت: حملات موشکی مقر شرکت (سالی پورت) را که شامل پیمانکاران خارجی وابسته به شرکت آمریکایی (لاکهید مارتین) است، هدف قرار داد.

این منبع افزود: این حمله تلفات انسانی نداشت اما خسارات مادی وارد کرد.

پایگاه هوایی بلد شامل پیمانکاران خارجی است که وظایف آنها ارائه مشاوره و آموزش نیروهای عراقی است.

پایگاه هوایی بلد هر از چند گاهی مورد حملاتی قرار می گیرد که آخرین آن در 15 ژانویه 2022 بوده است.

تکمیل شدن پیش نویس متن نهایی توافق احیای برجام

کریستوفر برگر سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: کار بر روی تهیه پیش نویس متن نهایی توافق هسته ای ایران تکمیل شده و ما امیدواریم این مذاکرات به سرعت کامل شده و به نتیجه برسد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دیپلمات آلمانی گفت اکنون لازم است که تصمیم گیری های سیاسی در پایتخت کشورهای طرف مذاکره اتخاذ شود.

آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «دیپلمات ها می گویند به توافق هسته ای نزدیک شده ایم» نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت ما به توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به این مقطع نرسیده ایم.

این گزارش افزود: با ادامه یافتن جنگ در اوکراین، دیپلمات‌هایی که تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را نجات دهند، علی‌رغم این که توجهات به درگیری اوکراین جلب شده است به مذاکرات ادامه داده‌اند. اکنون به نظر می رسد که آنها در آستانه توافق هستند.

بر اساس این گزارش ، پس از ۱۱ ماه گفتگوهای متوالی در وین، مقام های آمریکایی و دیگران می گویند که تنها تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده است که باید حل شود. در همین حال، به نظر می‌رسد روسیه از تهدیدی مبنی بر شکستن توافق بر سر تحریم‌های مرتبط با اوکراین که چشم‌انداز یک توافق سریع را ضعیف کرده بود، عقب‌نشینی کرده است.

تقاضای نخست وزیر ژاپن برای افزایش تولید نفت عربستان

نخست وزیر ژاپن در گفت و گو با « محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان خواستار افزایش تولید نفت این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن روز (پنجشنبه) گفت که با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان درباره افزایش احتمالی تولید نفت خام گفت و گو کرده است.

وی پس از برقراری تماس تلفنی با ولیعهد عربستان به خبرنگاران گفت که انتظارات بزرگ خود از رهبری عربستان در خصوص تحقق ثبات در بازار نفت را بیان کردم.

نخست وزیر ژاپن اضافه کرد که دو طرف برای همکاری درباره بحران اوکراین اتفاق نظر دارند.

«کیشیدا» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بصورت مستقیم از ولیعهد عربستان درخواست افزایش تولید نفت کرده‌اید، از پاسخ دادن طفره رفت و گفت: دو کشور با ادامه مذاکرات وزراتخانه‌های دو کشور در این زمینه موافقت کردند.

وی افزود: ما توافق کردیم که همکاری خود در رابطه با کاهش کربن را عمیق‌تر کنیم.

نخست وزیر ژاپن همچنین به رسانه‌ها گفت که به طور جداگانه با «اوهورو کینیاتا» رئیس جمهور کنیا صحبت کرده و بر لزوم تلاش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است.

پیشتر نیز در سه شنبه گذشته خبرگزاری امارات (وام) از تماس تلفنی نخست وزیر ژاپن با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی خبر داد و افزود: در این تماس تلفنی درباره روابط راهبردی بین دو کشور و راه‌های حمایت و پیشبرد آن‌ها در همه سطوح بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس گزارش وام، ولیعهد ابوظبی در این تماس تلفنی تاکید کرد که با توجه به پیامدها و تحولات کنونی امارات به حفظ امنیت انرژی و ثبات بازارهای جهانی و نیز به تقویت روابط خود با ژاپن به ویژه در زمینه انرژی علاقه‌مند است.

رویترز نیز به نقل از «کیشیدا» نوشت که ژاپن با ولیعهد ابوظبی برای همکاری جهت کمک به ثبات بازار جهانی نفت به توافق رسیده است.

به گزارش رویترز، پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که بازارهای جهانی ممکن است از آوریل آینده سه میلیون بشکه در روز از نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه را از دست بدهد، قیمت نفت امروز (پنجشنبه) حدود سه درصد افزایش یافت.

حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطقی در یمن

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی، در چهار نوبت شهرستان‌های حرض و حیران واقع در استان حجه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین در سه نوبت شهرستان‌های الجوبه، الوادی و صرواح واقع در استان مأرب را هدف قرار دادند.

طی روزهای گذشته نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به ویژه در استان حجه یمن ادامه داشته است.

همچنین توپخانه ارتش عربستان، مناطق مرزی یمن در استان صعده را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن ۶ غیرنظامی از جمله چهار مهاجر آفریقایی شد.

منابع نظامی یمن نیز گزارش دادند، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران سود سهام عدالت نیمه شعبان تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا برجام اروپا عربستان امارات اسرائیل مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران سود سهام عدالت نیمه شعبان قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم