Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@07:11:47 GMT

۷۰ درصد از مخازن سد‌های لرستان خالی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۴۳۴

۷۰ درصد از مخازن سد‌های لرستان خالی است

داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو متاسفانه از مهرماه تا اسفندماه امسال در سطح استان بارش‌های قابل ملاحظه‌ای رخ نداده است و پیش بینی بارش‌ها هم تا پایان سال آبی در حدی نیست که بتواند کمبود منابع آب سال گذشته را جبران کند.

او گفت: کمبود منابع آب برای تابستان سال آینده شدیدتر از امسال خواهد بود و از طرفی مخازن سد‌های ساخته شده هم بیش از ۷۰ درصد خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در تابستان سال گذشته به علت کاهش بارندگی، مسیر‌هایی از رودخانه کشکان و رودخانه سیلاخور از بروجرد تا دورود کاملا" خشک شد.

به گفته حسن نژاد  با توجه به آمار و اطلاعات موجود و پیش بینی بارش‌ها در فصل بهار سال ۱۴۰۱ در صورتیکه کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا همانند سال قبل انجام گیرد، باعث می‌شود که بسیاری از چاه‌ها و چشمه‌ها و مسیر‌های طولانی تری از رودخانه‌ها بخصوص کشکان و سیلاخور و خشک شوند.

او گفت: با این شرایط چنانچه هرچه زودتر برای تامین آب شرب، صنعت و مدیریت کشت گیاهان با نیاز آبی بالا، توجیه کشاورزان مبنی بر کمبود آب برای اینگونه محصولات و راهنمایی برای کشت جایگزین تدابیر لازم اتخاذ نگردد با تنش شدید آبی و مشکل اجتماعی مواجه خواهیم شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب سد مخزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم

مسیر بسیار زیبا بعنوان بیست‌و‌پنجمین اثر کشور و اولین اثر صنعتی در فهرست میراث جهانی یونسکو در شهر فوجو در کشور چین قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور