Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی، علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «آموختن دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان ارتقا می‌دهد. خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به آخرین تصمیمات پیرامون رتبه بندی معلمان، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از سال ۱۳۹۲ مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شروع و در ادامه مسیر با چالش‌های زیادی مواجه شد تا اینکه پس از بررسی‌های متعدد در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، در ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰، از سوی رئیس جمهور به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر انتظارات به جا و برحق جامعه معلمان درخصوص طرح رتبه بندی گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام شد به نظر میرسد باز هم در اجرای طرح از بُعد زمان، کمی تأخیر داشته ایم که تنها دلیل آن وجود مقررات و قوانین مربوط به اجرای این طرح بود. خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به حمایت رئیس محترم جمهور، اشکالات این طرح سریعا برطرف شده و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسیده است.

نوری با اشاره به اهداف اجرای طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی معلمان مبتنی بر سند تحول بنیادین است و مهم‌ترین هدف آن ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اصلی رتبه بندی اضافه کرد: طرح رتبه بندی، علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «آموختن دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان ارتقا می‌دهد و این باعث افزایش توانمندی معلمان نسبت به امروز خواهد شد؛ لذا این توانمندی در تربیت دانش آموزان نیز بی تأثیر نبوده و آن‌ها را به سمت اهداف سند و تربیت تمام ساحتی هدایت خواهد کرد.

وی افزود: ماده دوم رتبه بندی فرهنگیان، به شرح شایستگی‌های ۳ گانه، عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان پرداخته و در هر مورد رتبه‌ها را مشخص می‌کند.

نوری با بیان اینکه در طرح رتبه بندی، معلمان در ۵ رتبه تقسیم بندی می‌شوند، اظهار کرد: دایره شمول رتبه بندی، در دو لایحه‌ای که دولت گذشته ارائه شده بود، بعضی افراد از جمله همکاران فرهنگی که از مدارس به ادارات آمده بودند را شامل نمی‌شد که بر اساس اصلاحات صورت گرفته و مصوبه شورای انقلاب، این اشکال برطرف شد.

وی افزود: اکنون با ابلاغ طرح رتبه بندی و براساس قانون، وزارت آموزش و پرورش مکلف است آیین نامه مربوطه را در مدت یک ماه کاری تدوین کند که امیدواریم پس از تصویب آیین نامه در هیئت دولت، طرح رتبه بندی از اوایل سال جدید اجرایی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با موضوع رتبه بندی، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا این کار دقیق و جدی انجام شود و تأکید داریم که یکی از مهم‌ترین اقدامات ما نگاه به هدف رتبه بندی است که می‌تواند برای جامعه و معلمان موثر باشد.

وی افزود: در ماده یک رتبه بندی به افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت و اعتلای کرامت و منزلت همچنین استقرار نظام پرداخت براساس شایستگی و توسعه مستمر شایستگی عمومی و حرفه‌ای معلمان اشاره شده است.

نوری ادامه داد: در لایحه قدیم دولت، افراد هر ۶ سال یک بار مشمول رتبه بندی می‌شدند، اما اکنون افراد هر ۵ سال یک بار مشمول رتبه بندی خواهند شد و محدودیت سنوات نیز ندارد، اما برای یک عده که در مناطق محروم خدمت می‌کنند و یا معلم شاغل در مدارس استثنایی و ابتدایی هستند این رتبه هر سال ۳ ماه کم می‌شود و به ۴ سال تقلیل پیدا می‌کند و برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند نیز یک رتبه ۳ ساله خواهد بود. بیشتر بخوانید سند تحول خیمه گاه آموزش و پرورش است وی افزود: در اجرای این قانون از دولت، مجلس، رئیس جمهور و شورای نگهبان تشکر میکنم، زیرا این کار گسترده‌ای است که با تلاش دولت؛ در حداقل زمان ممکن به نتیجه رسید.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند، اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند؛ شامل رتبه بندی خواهند شد، ولی این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.

وی از تشکیل کلاس‌های حضوری مدارس بعد از تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: اکنون نیز فعالیت‌های آموزشی در حال انجام است، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط اصلی است؛ در صورت افزایش دوباره کرونا پس از ایام تعطیلات، کلاس‌های جبرانی در مدارس تشکیل و به نیم سال دوم تحصیلی نیز مدتی افزوده خواهد شد.

نوری درباره پرداخت دریافتی‌های معلمان حق التدریس بیان کرد: نبود زیرساخت‌های مالی و اختلاف‌های آماری با سازمان برنامه و بودجه از دلایل تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان است که خوشبختانه در حال حاضر بخشی از آن تامین مالی شده است. همچنین پرداخت اضافه تدریس همکاران شاغل و بازنشسته را نیز خواهیم داشت.

وی درباره تعیین تکلیف نیرو‌های قبل از سال ۹۲، گفت: براساس توافق نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به امضا رسیده، احکام استخدامی ۳۶هزار نفر از معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و نهضتی صادر شده است و احکام سایر معلمان غیر رسمی که شاغل نیستند ملزم به تدریس از مهر ۱۴۰۱خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی داخلی برای ۵۹ هزار معلم قراردادی که صدور احکام استخدامی آن‌ها منع قانونی ندارد، ولی فاقد شماره کارمندی هستند خبر داد و گفت: این آزمون فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و تکلیف این معلمان نیز مشخص خواهد شد.

وی افزود: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون خرداد امسال پذیرفته نشده‌اند؛ می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و سال آینده تکلیف ۴۰هزار معلم غیررسمی که تا قبل از سال ۹۲با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند؛ مشخص خواهد شد.

نوری تاکید کرد: سال آینده ۲۵هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که پس از طی دوره ۴ساله به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

انتهای پیام/ برچسب ها: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان طرح رتبه بندی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با اشاره به فرآیند برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی گفت: در واقع جهاددانشگاهی آزمون کتبی را برگزار می‌کند و مابقی مراحل مصاحبه، گزینش و اعمال امتیازات پیش بینی شده بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، محمد محسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با بیان اینکه مرکز آزمون جهاددانشگاهی بر اساس سفارش و درخواست دستگاه متقاضی، فرآیند آزمون استخدامی را طراحی و اجرا می‌کند، گفت: در  آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش نیز که صبح امروز جمعه اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۴۰۶ هزار داوطلب به صورت همزمان در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر، ۸۰۲ حوزه و ۱۰۷۷ زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد نیز، اسامی چند برابر ظرفیت آزمون کتبی از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در ادامه وزارت آموزش و پرورش علاوه بر امتیازاتی که افراد در آزمون کسب می‌کنند، فرآیندهایی را برای گزینش و ارزیابی نیروها دارد که پس از انجام مراحل ذکر شده نتیجه نهایی به مرکز آزمون اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

غفوریان با اشاره به اینکه در واقع جهاددانشگاهی فقط بخشی از فرآیند آزمون را برگزار می‌کند و مابقی از طریق دستگاه متقاضی، که در این آزمون  وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با بیان اینکه امیدواریم خروجی‌های آزمون کتبی را نیمه دوم خرداد ماه اعلام کنیم ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز در تلاشند تا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که پذیرفته شدگان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه معرفی و مشغول به کار شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز آزمون جهاددانشگاهی از حدود سال ۹۶ گفت: جهاددانشگاهی مجوز برگزاری این آزمون‌ها را از سازمان اداری و استخدامی اخذ کرد که در طول این ۶ سال فعالیت این مرکز  تجربه برگزاری حدود ۶۵ آزمون را داریم که در آنها بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

دکتر غفوریان با اشاره به اینکه این آزمون‌ها در گستره ملی و استانی برگزار شده و تقریباً ماهی یک آزمون را برگزار کرده‌ایم افزود: اغلب دستگاه‌های متقاضی آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی بودند اما در مواردی برای بخش خصوصی نیز این آزمون‌ها برگزار شده است.
وی با بیان اینکه اعضای جهاددانشگاهی، دانشگاهیان و آموزش و پرورش در برگزاری این آزمون با جهاددانشگاهی همکاری داشتند عنوان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی این آزمون را تشکیل می دهند و با ۴۰۶ هزار شرکت کننده در ۳۱ استان کشور آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش گسترده‌ترین آزمونی است که مرکز آزمون جهاددانشگاهی برگزار کرده است.

گفتنی است، شرکت کنندگان برای مشاهده نتایج کتبی آزمون می توانند نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ به مرکز آزمون جهاددانشگاهی https://hrtc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش