Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانکو گابریلی، معاون وزیر امنیت به سنا گفت که دولت در حال کار بر روی قوانینی است تا به نهادهای دولتی اجازه دهد نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط آزمایشگاه کسپرسکی مستقر در روسیه را قطع کنند.

یک منبع دولتی به رویترز گفت که قوانین جدید به ادارات دولتی این امکان را می‌دهد که همه نرم‌افزارهایی را که بالقوه خطرناک تلقی می‌شوند، بدون مجازات جایگزین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع دوم نیز گفت که این مقررات می‌تواند در این هفته تصویب شود.

دفتر کسپرسکی (Kaspersky) در ایتالیا اعلام کرد که وضعیت را با نگرانی بزرگ زیر نظر دارد و به ویژه نگران کارکنان خود است و هشدار داد که آنها در خطر رنج‌بردن از تصمیماتی هستند که به جای مسائل فنی مبتنی بر ژئوپلیتیک است.

کسپرسکی در ایمیلی به رویترز نوشت: «ما امیدواریم که این نگرش منجر به اجرای قوانین غیرلیبرالی که در درجه اول بر شرکای ایتالیایی، خانواده‌ها و شهروندان ما تأثیر بگذارد، نشود.»

کسپرسکی افزود که آنها یک شرکت خصوصی هستند که هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد.

در توصیه‌ای که روز سه‌شنبه صادر شد، آژانس دولتی امنیت سایبری ایتالیا گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های مرتبط با روسیه از زمان شروع عملیات روسیه  در اوکراین در ۲۴ فوریه به خطر افتاده باشد.

با این حال، هشدار داد که خطرات باید در بحبوحه کشمکش‌های فزاینده مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. ضمن اینکه نرم‌افزارهای ضد ویروس به دلیل «سطح بالای تهاجمی» سیستم‌هایی که به آنها خدمت می‌کنند، حساس هستند.

در اوایل این هفته، آژانس امنیت سایبری آلمان به کاربران نرم‌افزار کسپرسکی هشدار داد که خطر جدی حمله هکری موفق را به همراه دارد.

لحظه به لحظه با آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین

تیم فرمول یک فراری به نشانه حساسیت دنیای تجارت ایتالیا در مورد روابط خود با کسپرسکی، روز پنجشنبه اعلام کرد که قرارداد حمایت مالی خود با این شرکت با توافق دوجانبه به حالت تعلیق درآمده است. سخنگوی فراری همچنین گفت که این شرکت در حال ارزیابی استفاده خود از نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی است.

کد خبر 665036 برچسب‌ها روسیه - اوکراین روسیه کامپیوتر - آنتی‌ ویروس اوکراین ایتالیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین روسیه کامپیوتر آنتی ویروس اوکراین ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • فابرگاس: رم - لورکوزن، دیداری است که تماشای آن را نباید از دست داد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند