Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس کشور فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند تا شاهد تداوم فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی کنونی باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ، احمد محمودزاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول در هشت سال گذشته اظهار داشت: برخی‌ها با شعار دادن و آمارسازی سعی کردند تا فعالیت‌های انجام نشده را بزرگنمایی کنند در حالی که امروز با شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کادرسازی و جوان‌گرایی باید بر اساس سند تحول آموزش و پرورش در مسیر تحول حرکت منسجمی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر: فعالیت آموزشی در همه مدارس و دانشگاه‌های استان حضوری می‌شود +فیلم فعالیت غیرحضوری مدارس 7 شهرستان سیستان و بلوچستان استمرار دارد کودکان مدارس پرتو با جشن بهار مهدوی به استقبال از نوروز 1401 رفتند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش به دور از نگاه سیاسی باید نیروهای ارزشمندی را تربیت کرده و تحویل دهیم تا در 6 سند تحول زمینه اثربخشی و تحول باشیم.

وی افزود: با تاکید مقام معظم رهبری اجرای سند تحول در ابعاد مختلف مورد توجه دولت سیزدهم است و آموزش و پرورش به عنوان یک رویکرد اساسی تحقق این سند را هدف‌گذاری کرده است.

محمودزاده از بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان آماده حضور در کنار دانش‌آموزان برای تقویت نظام تعلیم و تربیت هستند تا این حرکت‌ها به شکل مؤثر انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا تربیت نیروی انسانی را با روحیه انقلابی و جهادی در تراز نظام اسلامی به شایستگی انجام دهد که در این زمینه مرجعیت اصلی و نقش‌آفرینی مهم با معلمان است.

وی تصریح کرد: معلمان در همه عرصه‌ها پشتیبان نظام اسلامی بودند و در دوره جدید فعالیت دولت سیزدهم نیز معلمان نقش‌آفرین اصلی در جریان آموزش و پرورش خواهند بود تا به عنوان مرجعیت آگاهی‌بخشی و پشتوانه نظام تربیتی بتوانند نقش اصلی را در تربیت و تعالی نسل آینده انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آینده نظام درسی و شکل‌گیری کلاس‌های متعدد با طراحی و مهندسی شایسته به دست معلمان اتفاق می‌افتد و ما وظیفه داریم تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را تبیین کنیم.

محمودزاده پیشرفت‌های علمی کشور را در تولید واکسن، رشته‌های علمی فناورانه و نانو روزافزون و محیرالعقول توصیف کرد و افزود: همه این نیروها پرورش‌ یافته دست معلمان و ساحت آموزش و پرورش هستند که قطعاً در تحقق اهداف والاتر نیز تلاشی موثر انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این است تا در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه نسلی شایسته، فاخر و تمدن‌ساز تربیت شده و زمینه حرکت‌های مؤثری را در جامعه شاهد باشیم.

محمودزاده اضافه کرد: زمانی در این استان پوشش حضور دانش‌آموزان در مدارس در حد پایینی بوده اما به برکت انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی این استان در مقطع ابتدایی به 99 درصد و در مقاطع دیگر به بیش از 98 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: باید با همراه کردن خیرین و نیروهای توانمند مجموعه‌های مختلف آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کرد که خیرین در امر مدرسه‌سازی همواره منشأ خیر و برکت بودند.

محمودزاده با انتقاد از عدم توجه به تربیت نیروی انسانی جوان و کارآمد در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته ادامه داد: در انتصاب مدیران استان‌های مختلف ما با کمبود نیروی جوان، جهادی و با انگیزه روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود مدیران فعلی به فکر تربیت نیروهای شایسته و متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی باشند تا در آینده عهده‌دار مسئولیت‌های خطیر در سنگرهای مختلف شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش  یاد و خاطره شهدا به ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: در انجام مسئولیت‌ها باید اخلاص اصلی‌ترین عنصر حرکت و برنامه‌ریزی‌ها باشد همان طوری که شهید حاج قاسم سلیمانی با اخلاص به محبوبیت بی‌نظیر دست پیدا کرد.

به گزارش تسنیم در این مراسم کلام‌اله صفری به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام/142/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش گفت سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن

ایسنا/همدان فرماندار رزن از پیش بینی ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد:برای حوزه آموزش و پروش شهرستان رزن اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پیش بینی شده که این میزان اعتبار برای ساخت مدارس فاطمیه رزن و  مدرسه روستای ملابداغ و سایر پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش هزینه خواهد شد و باید در این رابطه نوسازی مدارس پیگیری تخصیص اعتبارات پیش بینی شده  برای تکمیل این پروژه ها را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان رزن  از رشته های مختلف تحصیلی تعداد ۱۰۴۱ نفر  در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که در این رابطه ۱۴۰ نفر عوامل اجرایی فرایند برگزاری آزمون سراسری شهرستان را بر عهده دارند.

غفاری آثار با اشاره به در پیش رو بودن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب معلمان  در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، حتما مسئولین همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم داشته باشند.

وی  در ادامه خواستار نگاه ویژه آموزش و پرورش نسبت به حرفه و  مهارت آموزی دانش آموزان شد و تصریح کرد: بازدید دانش آموزان رزنی از واحدهای موجود شهرک صنعتی رزن از نقش موثری در آشنایی  آنان با حرفه های مختلف و هدایت آنان به سمت مهارت و حرفه آموزی برخوردار خواهد بود.

وی  همچنین با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش گفت: آموزش سواد رسانه‌ای توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان تاثیر بسزایی در آشنایی این قشر مهم جامعه با واقعیت های فضای مجازی و استفاده صحیح آنان از این فضا دارد.

امام جمعه رزن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو ارکان اصلی هر جامعه است که بقاء، دوام و پیشرفت آن به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهدا، تحول عظیم در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت بود که باید با توجه به آموزه‌های دینی، معنوی و تربیتی، این مهم حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصوری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان‌داران نظام اسلامی توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و در همین رابطه مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن هم از برگزاری امتحان نهایی برای سه پایه متوسطه نظری با ۱۲۰۰ نفر  دانش آموز خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم.

پرویز علی بنده لو افزود: با تلاش های دانش آموزان و همت فرهنگیان شهرستان رزن، این شهرستان از بین  ۷۲۸ منطقه و شهرستان در کشور رتبه  ۲۶ کشور و اول استانی در قبولی امتحانات نهایی و میانگین نمرات را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته معلم، مسئولین در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان عزیز تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن