Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:45:09 GMT

امام زمان (عج) کرامت محور است/ ظهور آغاز راه است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۷۵۶

امام زمان (عج) کرامت محور است/ ظهور آغاز راه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا نصوری صبح جمعه در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع مهدویت به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت با بیان اینکه معرفت امام در زمان غیبت فقط به آن نیست که بگوییم امام را می‌شناسیم، افزود: معرفت هم از نظر دانش افزایی باشد و هم حس وجود امام را در زندگی داشته باشیم.

وی محبت به امام را اصل اساسی دانست و گفت: باید به این نتیجه برسیم که حضرت، امام محبت و رأفت است و امام جنگ و خونریزی نیست، امامی که نیست هالیوود از آن سخن می‌گوید زیرا امام کرامت محور است و محبت به امام و عاشق امام شدن را باید جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اطاعت از امام را در دوران غیبت مسئله مهم برشمرد و افزود: باید ببینیم چقدر از نایب امام، قوانین و ضوابط اطاعت می‌کنیم و هرکسی به اندازه وسع خود باید کار و مجاهدت کند.

رئیس بنیاد مهدویت شرایط بعد از ظهور به چه شکل است، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، ظهور پایان کار نیست بلکه آغاز راه است و امام اتوبان زندگی را افتتاح می‌کند.

وی با اشاره به سیر ظهور منجی عالم بشریت اشاره کرد و گفت: حرکت امام از مکه به مدینه خواهد بود و در مسیر ۱۰ هزار نفر از یاران حضرت را یاری خواهند کرد و این نشان می‌دهد یاران امام بیش از ۳۱۳ نفر است و در ادامه راه امام به کوفه می‌روند تا راه ناتمام امام حسین (ع) را تکمیل کنند و سپس از کوفه به سمت بیت المقدس روانه می‌شوند و در آنجا حضرت مسیح با امام بیعت می‌کند و با این بیعت، مسیحیان زیادی با امام بیعت می‌کنند.

حجت الاسلام یادآور شد: در ادامه سیر حرکت، امام دوباره به کوفه می‌روند و مردم را دوباره دعوت می‌کنند و یاران خود را به اقصی نقاط عالم می‌فرستند تا مردم را دعوت کنند و اولین رجعت کننده در روایات حضرت امام حسین (ع) خواهد بود.

حجت الاسلام حسین زارع رئیس تبلیغات اسلامی زارع نیز با بیان اینکه جلسه پرسش و پاسخ با موضوع مهدویت و توسط کانون فرهنگی تبلیغی تمدن نوین اسلامی برگزار شد، وظایف منتظران در زمان ظهور، انقلاب اسلامی و مهدویت و شبهات روز در حوزه مهدویت را از جمله مسائل مطرح شده در این نشست مطرح کرد.

وی همچنین از برپایی کارگاه سبک زندگی مهدوی به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت با حضور امامان محله شهری و روستایی و همسرشان در ساری خبر داد.

کد خبر 5449765

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام زمان حضرت مهدی عج مهدویت بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا آیت الله علوی گرگانی نیمه شعبان چهارشنبه آخر سال آمار کرونا گرگان عکس استانها سفرهای نوروزی خراسان رضوی نوروز 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد

به نقل از روابط عمومی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت، از بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه (س) نیز بازدید کرد.

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد

بر اساس این گزارش، وی در این بازدید با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهل بیت (س) آشنا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت