Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلبانی، ایرلند و نروژ، دولت روسیه را به جنایات جنگی در اوکراین متهم کردند.

به گزارش مشرق، روسیه از سوی انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلبانی، ایرلند و نروژ به جنایات جنگی در اوکراین متهم شد.

این شش کشور روسیه را قبل از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کردند و «لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس گفت: «شواهد بسیار بسیار قوی دال بر ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای روسی وجود دارد که ولادیمیر پوتین پشت سر آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که با «جو بایدن» در مورد ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین موافق است و افزود که کارشناسان آمریکایی در حال مستندسازی و ارزیابی جنایات جنگی احتمالی هستند.

بیشتر بخوانید: تحریم ها روسیه را۳۰ سال به عقب راند

از سوی دیگر دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پویتن همتای روس خود بر آمادگی آنکارا برای میزبانی از دیدار و رایزنی پوتین و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او تأکید کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: اردوغان در تماس تلفنی با پوتین گفت برقراری دائمی آتش بس در اوکراین می‌تواند به حل و فصل طولانی مدت بحران منجر شود. اردوغان در این تماس تلفنی بر ضرورت مراعات اوضاع انسانی و فعالسازی گذرگاه‌های بشردوستانه از سوی هر دو طرف تأکید کرد.

اردوغان ضمن قدردانی از کمک‌های پوتین در زمینه تخلیه اتباع ترکیه از اوکراین، تأکید کرد: دستیابی به تفاهم درباره مسائل و مشکلات موجود به دیداری در سطح دیدار رؤسای جمهور روسیه و اوکراین نیاز دارد.

پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی همچنین بر عزم دو طرف برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی از جمله اجرای طرح‌های راهبردی در بخش انرژی تأکید کردند.

کرملین نیز با اعلام خبر گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین اعلام کرد: پوتین سیر تحولات مربوط به عملیات ویژه نظامی در اوکراین را به اطلاع همتای ترکیه‌ای رساند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین فرانسه نشست شورای امنیت ولودیمیر زلنسکی رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین روسیه آنکارا پوتین ایرلند ترکیه سازمان ملل متحد نروژ انگلیس لیز تراس تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جنایات جنگی تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم

نظامیان روس در حال جابه‌جاییِ تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقهٔ عملیاتی به مسکو هستند و قرار است این تانک همراه با برخی غنائم جنگی در منطقه‌ای در مسکو به نمایش گذاشته شود. اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپادهای روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین